Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre og Frp går i regjering

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-13, 23:00   #81
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høyre og Frp går i regjering

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for at du gadd å regne på det, jeg skulle akkurat til å regne selv. Har du tatt med alle fra 1.-10.?

Eller... Challenge accepted, kan man vel si. T'øyeblikk.

Gammel 30-09-13, 23:01   #82
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jo mer jeg tenker på det, jo mindre fniser jeg at KRLE-faget. Nå er det påan igjen med fritak fra undervisningen for mange innvandrerbarn og andre som ikke ønsker å bli overøst med kristendom og salmer i timene- enig med den som sa at dette er å gå baklengs inn i framtiden. Tullete av Krf.

At de ikke innførte at alle skal stå ved pulten og be fader vår hver morgen med foldede hender. Det måtte vi. (Ikke lengre tilbake enn til 1992 så det er nok ikke langt unna)

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:01   #83
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeje. Hva har egentlig venstrevelgerne fått igjen for stemmen sin, tro?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:01   #84
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i grunnen fornøyd med at Stortinget kan kaste regjeringen ved behov. Jeg er enig i noe og mindre enig i andre punkter. Jeg er bekymret for hva som skjer med helsevesenet dersom denne gjengen sitter lenge.

Gammel 30-09-13, 23:01   #85
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tullete ja, men aldeles ikke uventet fra den kanten.

Kanskje ikke, men jeg hadde forventet at de hadde viktigere saker å kjempe for, men de har kanskje ikke så mye ikke-tullete politikk?

Tilbake til full kontantstøtte er jeg også sånn passelig lite begeistret for.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:02   #86
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Side 7, egen avtale som V ikke er med på.

Huh? En annen forpliktende avtale? Hvor finner dere den?

Gammel 30-09-13, 23:02   #87
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reservasjonsrett for å utføre abortinngrep er det allerede og det vil ikke utgjøre noen stor forskjell. Går ikke dette mer på reservasjonsretten til henvisning? Det er også noe som har fungert i praksis hele tiden ved at andre leger foretar henvisningen og ved at man i praksis kan ta kontakt med sykehus direkte ved ønske om abort.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:03   #88
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

De skal vel lære OM kristendom? Det skàl vel ikke forkynnes? Kristendommen er en del av kulturarven, så det er greit at den tar litt mer plass, men synes 55% var litt mye.

Gammel 30-09-13, 23:03   #89
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje ikke, men jeg hadde forventet at de hadde viktigere saker å kjempe for, men de har kanskje ikke så mye ikke-tullete politikk?

Nei, jeg vet ihvertfall ikke om noe. : knegg:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:03   #90
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Input: Jeg er klar over det.
Adrienne og VR: Hvorfor er det en så big deal med reservasjonsretten for leger? Det er fremdeles lov å ta abort, spiller det så stor rolle om noen leger ikke ønsker å utføre det?

Ja. Reservasjonsretten handler ikke bare om utførelse, men de kan også reservere seg mot å henvise pasienter som ønsker abort. Det var en repotasje fra en bygd et eller annet sted her i landet der kommunens eneste lege ikke ønsket å henvise til abort (han ville ikke skrive ut p-piller heller, sjarmisen) og det er jo klart at det er problematisk for kommunens innbyggere når dette er legen de har tilgjengelig. At man på større sykehus har ansatte som ikke ønsker å utføre aborter ser jeg i grunn ikke som et stort problem (selv om jeg synes det er rimelig ukollegialt, det er da ikke slik at andre gynekologer liker å utføre aborter), men da synes jeg jo at man kan avtale slikt selv. I verste fall kan man jo der nede i bibelbelte ha hele gynekologiske avdelinger som reserverer seg mot å utføre aborter (ikke særlig realistisk, men læll), og for min del er fremstår det som en undergraving av loven om selvbestemt abort.

Gammel 30-09-13, 23:05   #91
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt hundre prosent og uforbeholdent for reservasjonsrett for gjennomføring av abortinngrep, men for henvisning? Nei, ønsker man å leve i steinalderen finnes det nok av andre land man kan bo og jobbe i der abort er ulovlig. Flåsete sagt ja, men kjære vene.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:05   #92
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for at du gadd å regne på det, jeg skulle akkurat til å regne selv. Har du tatt med alle fra 1.-10.?

1-4.trinn - 24 %
5-7.trinn - 26 %
8-10.trinn - 22 %
Totalt 24 %

Gammel 30-09-13, 23:05   #93
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er i grunnen fornøyd med at Stortinget kan kaste regjeringen ved behov. Jeg er enig i noe og mindre enig i andre punkter. Jeg er bekymret for hva som skjer med helsevesenet dersom denne gjengen sitter lenge.

Det er min største bekymring også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:06   #94
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

1-4.trinn - 24 %
5-7.trinn - 26 %
8-10.trinn - 22 %
Totalt 24 %

Takk!

Gammel 30-09-13, 23:07   #95
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

55 % kristendom faktisk. Jeg gleder meg til å se hvordan dette skal måles. Skal det stå en KrF-representant i hvert klasserom og ta tiden? Jeg synes det er helt utrolig at detaljstyring av et fag i skolen er tatt inn i samarbeidsavtalen. Jeg blir rett og slett litt fnisete av det.

Jeg ble først fnisete, og så ble jeg irritabel. Jeg syns RLE-faget er fint og inkluderende.

Reservasjon mot å uføre abort er en ting, å kunne reservere seg mot å henvise/rådgi er et stort tilbakesteg, og vil ramme urettferdig.

Gammel 30-09-13, 23:08   #96
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvor stor er prosentandelen k i KRLE nå?

Vet ikke, men ikke veldig stor. Se på udir.no, så kan du se hvor mange kompetansemål som dreier seg om K.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

1-4.trinn - 24 %
5-7.trinn - 26 %
8-10.trinn - 22 %
Totalt 24 %

Det blir artig å se hva de vil ta ut for å få plass til mer kristendom. For det er vel ingen som vurderer å bare putte mer inn i læreplanen?

Gammel 30-09-13, 23:08   #97
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg egentlig aller mest til lærerløftet. Tenk når jeg har fått en uke med setningsanalyse og en med norrønt på sommerskolen, som jeg har hørt rykter om skal arrangeres for lærere, da tenker jeg er i stand til å takle både 40 og 50 elever i gruppa, samt noen diagnosebarn som jeg bare håndterer lett som en plett mellom alle de andre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:09   #98
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reservasjonsrett for henvisning synesjeg er noe tull. Man velter alle etiske unehageligheter over på kollegaer med religion som skjold. Det er ikke sånn at leger kan velge seg bort fra etiske minefelt og det er ikke sånn at de sm ikke reserverer seg synes dette er helt greit.

Gammel 30-09-13, 23:09   #99
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det blir artig å se hva de vil ta ut for å få plass til mer kristendom. For det er vel ingen som vurderer å bare putte mer inn i læreplanen?

Jo. Hehe. De gjør det. Det gjøres det.

Gammel 30-09-13, 23:10   #100
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg gleder meg egentlig aller mest til lærerløftet. Tenk når jeg har fått en uke med setningsanalyse og en med norrønt på sommerskolen, som jeg har hørt rykter om skal arrangeres for lærere, da tenker jeg er i stand til å takle både 40 og 50 elever i gruppa, samt noen diagnosebarn som jeg bare håndterer lett som en plett mellom alle de andre.

Når du har blitt lærerløftet, kommer du til å være i stand til å utrette de helt utrolige ting i klasserommet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.