|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivet
Jeg er helt uenig med professoren og synes han laget et problem ut av ingenting. Eksempelet mitt var bare fjas, et dårlig eksempel på at man faktisk kan få seg en trøkk der inne, men at det da faktisk er reelle ting som teller, ikke at naboen har bakt boller.
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Ja, ikke sant. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
koko
|
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivetJeg synes i stor grad folk legger for mye i hva andre skriver på Facebook.
|
|
|
#44 |
|
Epikur
|
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivetJeg forteller aldri at jeg har det dårlig til noen på FB før jeg har fått fikset opp i det. Og knapt nok da. Jeg har hatt noen utfordrende år, men naboen min, klassekamerater fra 9. klasse eller de hjemmefra får heller føle seg mobbet av at jeg noterer mine seire. Jeg er også full av forståelse for at folk midt i en depresjon, et samlivsbrudd eller som har mistte et barn ikke har lyst til å dele før de er så ovenpå at de kan takle teite spørsmål eller at ens status blir diskutert.
|
|
|
#46 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivetJeg syns det er dumt at man slenger begreper som mobbing og ekskludering rundt sånn helt uten videre. Det er såpass alvorlig for de det gjelder at jeg syns det er skikkelig dårlig gjort å bruke de begrepene fordi man har dårlig samvittighet fordi man ikke går like mange toppturer som naboen. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
I den grad det påvirker arbeidsmiljøet så tenker jeg mer i denne gata. For eksempel på arbeidsplassen min så er det jo noen jeg henger med på fritiden. Da skal man ikke se bort i fra at det er noen som også kunne tenke seg å være med som ikke blir invitert. Da kan sånne facebookoppdateringer og bilder fra fritiden kanskje være sårt og ødelegge for arbeidsmiljøet. Jeg hadde champagnelunsj med noen damer fra jobben her i juni og vi diskuterte dette faktisk og vi ble enige om å ikke legge ut bilder eller noe. Vi snakket heller ikke noe særlig om det på jobben. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivetJeg trodde innlegget handlet om at folk med "perfekte liv", verdens beste ( fyll inn det som passer) og i overkant selvdiggende statuser ble mobbet av kollegaer som synes det av og til ble litt too much og en anelse latterlig. Men, altså ikke.
|
|
|
#49 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivetNår jeg legger ut noe bra/skrytete, er det med det i tankene at de som kjenner meg vet at det er mangt jeg overhode ikke har dreisen på, sånn at det er verdt å skryte litt når ting faktisk går veien. De som kjenner meg så dårlig at de tror dette er 'standarden', de får ha det så godt. Sist redigert av Dronningen : 01-10-13 kl 15:01. |
|
|
|
![]() |
|
|