Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre og Frp går i regjering

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-13, 11:51   #181
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og Frp går i regjering

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

På skulen til mine jenter har dei ikkje bøker i RLE før i fjerde klasse. Så eg syns heile faget er litt diffust. Anar eigentlig ikkje kva dei held på med i dei timane. Det går mykje i "Ingen utenfor" og vennskap i alle fall etter det eg kan sjå av "Ukens mål" på lekseplanen. Det er jo bra.
Og så er det ein del om kristendom, spesielt i tilknytning til kristne høgtider. Men eg skulle gjerne sett ei bok! Samt at dei gjerne kunne hatt lekser i faget ein gang i blant. Det har fjerdeklassingen endå ikkje hatt i løpet av dei fire åra ho har gått på skule. Men eg forstår jo at det aller viktigaste dei første åra er å få på plass lese og mattekunnskapar, så leksene bør vere fokusert på det.

Jeg skjønner ikke helt det med at du ønsker en bok. En bok er et av mange redskaper for læring. Mange lærere er nokså bokstyrte, og det MÅ man bort fra! Hvis du lurer på hva de lærer og hva faget inneholder, så se på skolens hjemmeside, der skal det ligge kompetansmål for trinnet. Det er KUN dette undervisningen skal styres etter og elevene måles etter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 11:51   #182
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

http://www.nrk.no/valg2013/_-ny-usik...rna-1.11271989

Saken rundt asylbarna er visst ikke så tydelig som den kunne virke under pressekonferansen i går

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:04   #183
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ah, det er her lærerløftet kommer inn i bildet, mer lærere for å opprette ekstra tilbud til de som må ha fritak?

Nope, mer kompetente lærere, slik at de kan undervise i KRLE og Livsynsfag samtidig.

Gammel 01-10-13, 16:57   #184
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå tviler eg litt på at det er KrF aleine som skal ha æra eller skulda for KRLE-faget. Tybring-Gjedde sitt kulturomgrep hans tanke om vern om norske verdiar, for ikkje å snakke om å konservere det kristne i samfunnet som oppdemming mot multikulturalisme og snikislamifisering er nok like mykje FrP-gods, trur eg. Det er i alle fall veldig mange konservative kristne som går rett på FrP sin kulturargumentasjon, nettopp fordi dei ser at eit meir livssynsnøytralt verdival på skulen og samfunnet sine vegner fører til utvatning av det dei meiner er viktig.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 17:07   #185
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den gikk sikkert rett hjem hos FrP også.

Gammel 01-10-13, 17:14   #186
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg sånn til hvor fantastisk alt skal bli fremover! KRLE-faget er nok bare starten på moroa.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 18:12   #187
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg er bare så himla glad for at jeg ikke underviser i RLE for tiden. Jeg fatter ikke hva de har tenkt på, selv om jeg ser hvor det kommer fra. At det ble de to partiene ytterst til høyre var ingen overraskelse, heller. Prøver å se for meg FRP- folk som ministre, men jeg har visst dårlig innlevelse og fantasi, for jeg får det ikke til.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 18:19   #188
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer på om det FrP som får bistandsministeren.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 18:23   #189
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

FrP tar jordbruk, bistand og kunnskap. Anders Anundsen som kunnskapsminister.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 18:29   #190
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Bistadsdept legger de vel bare ned?

Gammel 01-10-13, 18:55   #191
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For en som ikke følger så mye med, hvor finner jeg denne avtalen, og er den slags bindene!

Gammel 01-10-13, 18:59   #192
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis det blir slik at man kan søke fritak fra KRLE-faget, er det slik som i gamle dager da, at kun barn som ikke er døpt kan ha livssynskunnskap? Mine barn er døpt, men jeg ønsker IKKE at de skal ha KRLE. Den K-en kan de ha for seg selv.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 19:17   #193
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nå leste jeg i VG at reservasjonsretten gjelder p-piller også. Jeg er jaggu glad jeg ikke bor så langt ute på landet. Hva gjør en 16-åring som vil ha p-piller uten at mor får vite det når de må reise ti mil for å få ordnet det?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 19:25   #194
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nå leste jeg i VG at reservasjonsretten gjelder p-piller også. Jeg er jaggu glad jeg ikke bor så langt ute på landet. Hva gjør en 16-åring som vil ha p-piller uten at mor får vite det når de må reise ti mil for å få ordnet det?

Helsesøstere kan vel dele ut p-piller nå, eller?

Hva skjer med søndagsåpne butikker?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 20:00   #195
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Hvis det blir slik at man kan søke fritak fra KRLE-faget, er det slik som i gamle dager da, at kun barn som ikke er døpt kan ha livssynskunnskap? Mine barn er døpt, men jeg ønsker IKKE at de skal ha KRLE. Den K-en kan de ha for seg selv.

Jeg mener det kom en dom (som sikkert forstsatt gjelder) som gjorde det ulovlig at bare de som hadde foreldre utmeldt av statskirken som kunne søke fritak.

Gammel 01-10-13, 20:05   #196
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener det kom en dom (som sikkert forstsatt gjelder) som gjorde det ulovlig at bare de som hadde foreldre utmeldt av statskirken som kunne søke fritak.

Ja, det stemmer.

The glass is refillable.
Gammel 01-10-13, 20:06   #197
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Eg lurer på om eg skal gjere karriære som lærebokforfattar, dei må jo trenge nye bøker til KRLE-faget, så går det fire år og så treng dei nye bøker til det nye, livssynsnøytrale faget igjen, når SV kjem tilbake i regjering.

The glass is refillable.
Gammel 01-10-13, 20:10   #198
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det er intet mindre enn reaksjonært spør du meg.

Gammel 01-10-13, 22:10   #199
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ingenting til overs for FrP, men etter å nettopp ha sett et nyhetsinnslag med Siv Jensen og Karl I. Hagen på TV2 Nyhetskanalen synes jeg synd på S.J. som må ha K.I.H. hengende over seg hele tiden. En Hagen som håper han "ikke må si noe i det offentlig rom".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 22:22   #200
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Jeg har ingenting til overs for FrP, men etter å nettopp ha sett et nyhetsinnslag med Siv Jensen og Karl I. Hagen på TV2 Nyhetskanalen synes jeg synd på S.J. som må ha K.I.H. hengende over seg hele tiden. En Hagen som håper han "ikke må si noe i det offentlig rom".

Hun er da samme ulla selv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.