|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og Frp går i regjering
Jeg skjønner ikke helt det med at du ønsker en bok. En bok er et av mange redskaper for læring. Mange lærere er nokså bokstyrte, og det MÅ man bort fra! Hvis du lurer på hva de lærer og hva faget inneholder, så se på skolens hjemmeside, der skal det ligge kompetansmål for trinnet. Det er KUN dette undervisningen skal styres etter og elevene måles etter. |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og Frp går i regjeringhttp://www.nrk.no/valg2013/_-ny-usik...rna-1.11271989 |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Travelt opptatt
|
Nope, mer kompetente lærere, slik at de kan undervise i KRLE og Livsynsfag samtidig.
|
|
|
#184 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringNå tviler eg litt på at det er KrF aleine som skal ha æra eller skulda for KRLE-faget. Tybring-Gjedde sitt kulturomgrep hans tanke om vern om norske verdiar, for ikkje å snakke om å konservere det kristne i samfunnet som oppdemming mot multikulturalisme og snikislamifisering er nok like mykje FrP-gods, trur eg. Det er i alle fall veldig mange konservative kristne som går rett på FrP sin kulturargumentasjon, nettopp fordi dei ser at eit meir livssynsnøytralt verdival på skulen og samfunnet sine vegner fører til utvatning av det dei meiner er viktig.
|
|
|
|
#186 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg gleder meg sånn til hvor fantastisk alt skal bli fremover! KRLE-faget er nok bare starten på moroa. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
audio, video, disco
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg er bare så himla glad for at jeg ikke underviser i RLE for tiden. Jeg fatter ikke hva de har tenkt på, selv om jeg ser hvor det kommer fra. At det ble de to partiene ytterst til høyre var ingen overraskelse, heller. Prøver å se for meg FRP- folk som ministre, men jeg har visst dårlig innlevelse og fantasi, for jeg får det ikke til.
|
|
|
#189 |
|
audio, video, disco
Sv: Høyre og Frp går i regjeringFrP tar jordbruk, bistand og kunnskap.
|
|
|
#191 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og Frp går i regjeringFor en som ikke følger så mye med, hvor finner jeg denne avtalen, og er den slags bindene!
|
|
|
#192 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringHvis det blir slik at man kan søke fritak fra KRLE-faget, er det slik som i gamle dager da, at kun barn som ikke er døpt kan ha livssynskunnskap? Mine barn er døpt, men jeg ønsker IKKE at de skal ha KRLE. Den K-en kan de ha for seg selv.
|
|
|
|
#193 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Høyre og Frp går i regjeringNå leste jeg i VG at reservasjonsretten gjelder p-piller også. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
En som trener
|
Helsesøstere kan vel dele ut p-piller nå, eller? |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg mener det kom en dom (som sikkert forstsatt gjelder) som gjorde det ulovlig at bare de som hadde foreldre utmeldt av statskirken som kunne søke fritak.
|
|
|
#196 |
|
Librocubicularist
|
Ja, det stemmer.
|
|
|
|
#197 |
|
Librocubicularist
|
|
|
|
|
#198 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Det er intet mindre enn reaksjonært spør du meg.
|
|
|
#199 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg har ingenting til overs for FrP, men etter å nettopp ha sett et nyhetsinnslag med Siv Jensen og Karl I. Hagen på TV2 Nyhetskanalen synes jeg synd på S.J. som må ha K.I.H. hengende over seg hele tiden. En Hagen som håper han "ikke må si noe i det offentlig rom". |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Ringskrømt
|
Hun er da samme ulla selv. |
|