Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Legges barna for tidlig, eller for sent?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-13, 08:18   #141
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tilbyr brødskiver, frokostblanding eller havregrøt til alle som ikke vil ha middagen jeg serverer, og barnet mitt er det minst kresne jeg vet om. Han smaker på alt uten å nøle, og den ene gange i hans liv han sa "Jeg liker ikke.", svarte jeg "Du har jo ikke smakt ennå." og fikk "Ånei, det glemte jeg..." tilbake. Og så spiste han opp hele porsjonen.

Jeg tror mye (døgnrytme, sover lett/tungt, kresen/ikke kresen) handler om flaks jeg altså.

Jeg blir litt matt jeg. Flaks?

Selvfølgelig, om man har unger som sovner, sover og stort sett spiser er greit utvalg mat. Da har man flaks......
Man skal i allefall ikke klappe seg selv litt på skulderen og tenke at "jo, de valgene vi har tatt, har tydeligvis vært de rette for våre barn".

Neida, man har hatt flaks....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 08:48   #142
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Selvfølgelig, om man har unger som sovner, sover og stort sett spiser er greit utvalg mat. Da har man flaks......
Man skal i allefall ikke klappe seg selv litt på skulderen og tenke at "jo, de valgene vi har tatt, har tydeligvis vært de rette for våre barn".

Det var då voldsomt, då!

Her blir det tydeligvis feil uansett kva ein seier.....
Poenget er at for nokre barn hjelper det å ha gode rutiner. For andre ikkje.
Du kan vere heldig(=flaks) å få eit barn som responderer på faste rutiner og valga du gjer, men du kan også vere uheldig(=uflaks) og få eit barn der dei samme valga/rutinene ikkje virkar i det heile tatt.
Du er sikkert kjempeflink, Floksa. Valga dine har sikkert vore viktige og hatt effekt, men det er mulig at dine valg og rutiner ikkje hadde virka på andre barn.

Gammel 02-10-13, 09:09   #143
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Men Floksa, det der kan jo snus igjen da. Det er ikke sånn at vi som har unger som våkner tidlig eller er våkne på natten ikke har tatt valg, laget rutiner, prøvd både det ene og det andre, eller at vi som har kresne unger ikke har tatt valg og fulgt anbefalinger og prøvd både det ene og det andre, osv.

Jeg skal være dønn ærlig på at før jeg fikk barn, trodde jeg at det var mye enklere å få dem til å sove godt og smake på alt. Gode rutiner, konsekvente regler, alt sånt. Men så er det ikke alltid sånn. Da må en prøve seg frem, få råd, se på rutiner, og av og til bare akseptere at ting er som de er og håpe at de går seg til. Men ikke pokker om jeg er med på at jeg har tatt dårlige valg for ungene mine fordi en av dem rangler på natten og den andre er kresen.

Gammel 02-10-13, 09:28   #144
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Her blir det tydeligvis feil uansett kva ein seier.....
Poenget er at for nokre barn hjelper det å ha gode rutiner. For andre ikkje.
Du kan vere heldig(=flaks) å få eit barn som responderer på faste rutiner og valga du gjer, men du kan også vere uheldig(=uflaks) og få eit barn der dei samme valga/rutinene ikkje virkar i det heile tatt.
Du er sikkert kjempeflink, Floksa. Valga dine har sikkert vore viktige og hatt effekt, men det er mulig at dine valg og rutiner ikkje hadde virka på andre barn.

Nemlig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 09:30   #145
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det var akkurat det jeg mente. Jeg har vært veldig heldig og fått et barn som responderer godt på det jeg gjør. Jeg er en streng mamma på mange områder, dels av eget valg og dels fordi jeg må for å få hverdagen til å henge sammen. Mens på andre punkter er jeg ikke streng i det hele tatt, f.eks. fantes det ikke en eneste rutine hos oss da gutten var baby og alle rutiner som etterhvert kom, laget han selv. Jeg kjørte helt samme "kveldsopplegg" som Skremmeren, og jeg tror det er helt tilfeldig at jeg fikk et barn som "ga uttrykk" for et behov for å legge seg i egen seng på et stille rom på kveldstid, allerede fra han var 3-4 mnd. gammel og som hadde en fast døgnrytme allerede før han var 6 mnd. gammel. Men dette "rutinebehovet" ser jeg jo igjen i andre ting, der det ikke er så positivt. Det ble f.eks. helt krise i dag da jeg leverte i barnehagen og frokostspisingen foregikk på den andre avdelingen enn han er vant til at det gjør.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 09:34   #146
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke kritikk av de som har barn som responderer bra å si at barnet må være mottagelig for det, er det?

Sist redigert av Skremmern : 04-10-13 kl 23:39.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:14   #147
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det noen som har nevnt dårlige valg da? Noe som ikke virker kan fortsatt være et godt valg men i feil setting. Ingen barn er like og dermed finnes det heller ingen oppskrift. Mine løsninger virker på mine barn. For andre kan de være verdiløse. Men at hvem barna blir handler om flaks er jeg bare ikke med på. Når ting ikke virker her er det ikke fordi vi har uflaks. Det høres veldig ansvarsfraskrivende ut. Når ting ikke virker er det fordi vi ikke har funnet de rette knappene. Så får vi lete etter dem. Ikke trekke på skuldrene og tenke uflaks.

Gammel 02-10-13, 10:18   #148
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror på en kombinasjon av flaks og miljø, og at vi kan akseptere andres sine prioriteringer og tanker. Men det blir jo ingen spennende diskusjon av det.

Er forøvrig rørt over at jeg endelig har klart å starte en tråd som går over flere sider.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:24   #149
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Når ting ikke virker er det fordi vi ikke har funnet de rette knappene. Så får vi lete etter dem. Ikke trekke på skuldrene og tenke uflaks.

Og noen ganger må man bare innse at man har lett nok, og at man heller skal bruke kreftene sine på å overleve til ungene blir større, istedet for å slite seg ut på å prøve og stadig gå og bebreide seg sjøl for at man ikke får det til. Og kanskje kan det være til hjelp å kalle det uflaks. Det handler ikke om ansvarsfraskrivelse, men om at noen av oss trenger å akseptere at vi ikke kan ta ansvar for eller kontrollere alt. Noen ting bare er sånn.

Det betyr jo likevel ikke at vi lar alt flyte, at ungene ikke følger rutiner eller at vi ikke tror oppdragelse påvirker dem.

Gammel 02-10-13, 10:25   #150
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Og noen ganger må man bare innse at man har lett nok, og at man heller skal bruke kreftene sine på å overleve til ungene blir større, istedet for å slite seg ut på å prøve og stadig gå og bebreide seg sjøl for at man ikke får det til. Og kanskje kan det være til hjelp å kalle det uflaks. Det handler ikke om ansvarsfraskrivelse, men om at noen av oss trenger å akseptere at vi ikke kan ta ansvar for eller kontrollere alt. Noen ting bare er sånn.

Gammel 02-10-13, 10:46   #151
Timar
Klar

Timar sin avatar

Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan helt ærlig og oppriktig si at vi hadde flaks med vår første. Jeg var helt skjelven ved tanken på å ta med hjem dette lille knøttet fra sykehuset, skjønte ikke opp og ned på henne, på soving, mat, rutiner og kunne nok klart å rote til ganske mye før jeg ble trygg nok i mammarollen. Men så hadde vi altså flaks med at vi fikk ei frøken som var rolig, blid og trygg i alle situasjoner og som sovnet lett og godt og sov hvor som helst. Hadde vi hatt uflaks, hadde vi fått vår nummer 2 som nummer 1, uten noe som helst erfaring med baby. Det hadde rett og slett ikke blitt særlig vellykket

Mannen driver med nattavvenning her, og sånn ref Polyannas innlegg, så hadde det visst vært fuckings uaktuelt at det var morgen halv seks i dag Men altså, han sovnet igjen til slutt, det hadde nok ikke alle andre barn gjort.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:50   #152
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Mine unger får også den søvnen de trenger i følge den artikkelen. 8 åringen og 9 åringen legger seg kl 20. Og 10 og 11 åringen legger seg kl 21.

Jeg selv er A menneske, og liker å stå opp tidlig. Nyter litt tid for meg selv før barna står opp. Et par av de minste liker å sove lenge.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:54   #153
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke at man skal ta seg så nær av det når noen kaller det flaks. Enkelte ting er rett og slett et spørsmål om flaks/uflaks:

Jeg har barn som stort sett har sovet natten gjennom siden de var 4-5 uker: Flaks. Man kan ikke oppdra en baby til å sove natten gjennom.

En venninne har kollikkbaby som nesten ikke sov på seks mnd: Uflaks. Man kan ikke oppdra en baby til ikke å ha kolikk.

Barna mine kommer ikke inn til oss om natten, for det vet de at ikke er lov (untatt hvis de er syke). De vet også at det ikke er lov å spise nugatti på hverdager, men det hender de gjør det likevel. Vi er minst like strenge på det med nuggatien, flaks for oss at det var nattevandringen de valgte å høre etter på.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:57   #154
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært heldig med mine barn når det gjelder soving. Også har jeg vært flink til ikke å føkke det opp. For det er klart man kan det også.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 12:43   #155
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Det betyr jo likevel ikke at vi lar alt flyte, at ungene ikke følger rutiner eller at vi ikke tror oppdragelse påvirker dem.

Noen ting er bare sånn. Kolikk er bare sånn.
Men jeg er uten et eneste selvbebreidende gen i kroppen, mulig det er derfor jeg ser det annerledes?
Vi har også hatt (og har) problemer vi aldri fant ut av før de løste seg selv. Men det har aldri slått meg å føle meg misslykket eller oppleve det som et nederlag?
Alle unger er unike og de kommer ikke med bruksanvisning.
Men at det er flaks. Nope!

Gammel 02-10-13, 13:36   #156
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Flaks, genetikk- hva er forskjellen?
Mine barn er født b-mennesker. De skiller mellom natt og dag fra de kommer ut og begynner tidlig med fast leggetid (fordi de insisterer på det selv), og nesten ikke noe på dagtid (min 5mnd. gamle baby har som regel 3 20-30 minutters dupper om dagen). Han legger seg klokken 20 og sover til klokken 09.00 hver dag, kun avbrutt med et par ammepauser i løpet av natten. Eldste kan godt holde til på sent og tar igjen søvnen morgenen etter. Og han hater å stå opp tidlig og er stort sett møkksur og ikke tilsnakkende når han tvinges opp tidlig.
Jeg klapper ikke meg selv på skuldra fordi dette er noe vi som foreldre har fått til, selv om vi også har vært flinke med rutiner fra starten av. For jeg har jo ikke gjort noe for å få de til å oppføre seg sånn, de var født slik. Rochermannen var også en slik baby, og i voksen alder er vi begge ordentlige b-mennesker som kun trenger en helg på å snu døgnet totalt. Jeg var derimot skikkelig morgenfugl som barn og sto gjerne opp 07-08-tiden. Så da tenker jeg at det er flaks at Rochermannens sovegener har slått til to ganger. Det er ikke noe vanskelig å ta vare på det sovemønsteret hos oss, vi er jo alle like og en til som liker å dra seg på morran og som synes all aktivitet før klokken 12 på en fridag er tull glir rett inn .

Gammel 02-10-13, 13:51   #157
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 2 gutter som er ganske klare A-mennesker. De blir tidlig kveldstrøtt, og har i sine yngste år ment at det er helt greit å starte dagen i 5-6-tiden på morgenen.

Nå er eldste snart 7, og yngste snart 3 og de sover heldigvis til rundt 7.
Eldste har vært veldig avhengige av å ha rutiner og faste leggetider, 10 avvik kunne føre til 2 timer med tull. Nå bestemmer han selv når han vil sove, sånn til en viss grad. Han legger seg 19.30 og leker/leser en liten time. Da våkner han godt uthvilt 6.30 dager etterpå. Minste sovner mellom 19-19.30 og våkner/vekkes 06.30-7 i hverdagene. I helgene våkner de omtrent like tidlig, men kan noen ganger slå til å sove helt til 8. Da føler jeg at jeg har fått sovet lenge..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 14:48   #158
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror b-mennesker har litt vanskelig å se for seg at det går an å våkne av seg selv tidlig på morgenen og faktisk være helt lys våken og klar for en ny dag, både som barn og som voksen. For det er forskjell på en unge som våkner klokken 0530 og egentlig ikke er klar for å starte dagen, og dermed lar seg overtale til å sovne igjen og en som våkner 0530 og er helt fullstendig pling lys våken. Jeg kan ikke for mitt bare liv se for meg at en sånn unge skal klare å sovne igjen og ikke synes jeg det er veldig snilt overfor barnet å da insistere at det er natt og at de skal sove igjen.

Gammel 02-10-13, 14:50   #159
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi snakker om mat, så må jeg ærlig innrømme at jeg lager to til tre middager hver dag.
Jeg føkket opp den der middagsgreia tidlig, og nå føler jeg at det ikke er noen vei tilbake.

Gammel 02-10-13, 14:52   #160
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg tror på en kombinasjon av flaks og miljø, og at vi kan akseptere andres sine prioriteringer og tanker. Men det blir jo ingen spennende diskusjon av det.

Er forøvrig rørt over at jeg endelig har klart å starte en tråd som går over flere sider.

Jeg har alltid (nesten iallefall) hatt barn som har sovnet etter 5-15 min etter at de har lagt seg. I hverdagen har de lagt seg ca samtidig, altså i 19:30-20:00 tiden. De er 5,5 og 8 år.

Nå deler de rom Det funker IKKE. Da kan de legge seg 19:30, og være våken til 21:30.. Og da er de GRUSOMT trøtte når jeg vekker de ca 06:20 morgenen etter. Så samsoving, etter flere år alene på rom, det funker ikek så godt hos oss har jeg erfart

Men jeg har barn som trenger ganske mye søvn, og jeg tror dette er individuelt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.