Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

En velskrevet bok, og med god stemning?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-13, 23:41   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?

Er det kindle DX jeg vil ha? Bestiller man fra Amazon/US eller kjøper man her? Hor mye koster en bok når man har kindle?

Jeg har akkurat vist mannen DX og gitt det ( for ham) forlokkende løftet at jeg ikke behøver å kjøpe flere bøker hvis jeg bare får en slik. Jeg kan jo kjøpe en selv, men det er jo den perfekte bursdsgspresang til meg! Særlig til en kone hvis mann er bekymret for at det skal bli setngsskader i huset fordi det er så mange bøker her.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 00:13   #62
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Er det kindle DX jeg vil ha? Bestiller man fra Amazon/US eller kjøper man her? Hor mye koster en bok når man har kindle?

Jeg har akkurat vist mannen DX og gitt det ( for ham) forlokkende løftet at jeg ikke behøver å kjøpe flere bøker hvis jeg bare får en slik. Jeg kan jo kjøpe en selv, men det er jo den perfekte bursdsgspresang til meg! Særlig til en kone hvis mann er bekymret for at det skal bli setngsskader i huset fordi det er så mange bøker her.

Jeg synes DX er for stor faktisk, jeg ville ha kjøpt en Paperwhite med 6" skjerm og med 3G.
Bøkene koster typisk ca 50 kroner om man kindler dem.
Kjøpes fra amazon.com og så må man inn på de internasjonale sidene. Jeg synes det har vært lettest å prøve å kjøpe en først og så får man beskjed om å gå til internasjonal side etterpå.

Gammel 07-10-13, 11:50   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker fortsatt Pratchett dypt og inderlig og leser bøkene igjen og igjen, men har nettopp også fnist meg gjennom "Hundreåringen som hoppet ut vinduet og forsvant", eller noe i den dur. Søt, liten sak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 12:26   #64
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Selv anbefaler jeg Adrian Mole. Hele serien.

Enig.
I tillegg anbefaler jeg "The Queen and I" og The woman who went to bed for a year" av samme forfatter (Sue Townsend).

Gammel 07-10-13, 12:48   #65
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser John Green, som jeg liker veldig godt! Will Grayson, Will Grayson var fornnøyelig. Looking for Alaska, ille bra! De er litt like, bøkene/hovedpersonene, men liker man nerder så er det ikke noe problem

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 23:31   #66
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg elsker fortsatt Pratchett dypt og inderlig og leser bøkene igjen og igjen, men har nettopp også fnist meg gjennom "Hundreåringen som hoppet ut vinduet og forsvant", eller noe i den dur. Søt, liten sak.

Ja, den var fornøyelig. Jeg tenkte på Forrest Gump flere ganger da jeg leste den.

Gammel 23-01-14, 01:13   #67
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har akkurat lese ferdig Paper Towns av John Green, og kom til å tenke på denne tråden, medan eg las ho. Ein ungdomsroman i tre delar, som til tross for at ho toucher innom ei heil rekke viktige tema, er skriven i ein veldig lett og humorstisk tone. Eg har hatt problemer med å ikkje le høgt, samtidig som eg har blitt utruleg glad i hovudpersonen.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 15:59   #68
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har akkurat lese ferdig Paper Towns av John Green, og kom til å tenke på denne tråden, medan eg las ho. Ein ungdomsroman i tre delar, som til tross for at ho toucher innom ei heil rekke viktige tema, er skriven i ein veldig lett og humorstisk tone. Eg har hatt problemer med å ikkje le høgt, samtidig som eg har blitt utruleg glad i hovudpersonen.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.