Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vem är Veronica? - om nettroll

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-13, 22:51   #81
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Vem är Veronica? - om nettroll

Lite visste jeg hva et nettroll var da jeg meldte meg inn på FP.

Men jeg er heldigvis et ekte Troll da, ikke et nettroll

...eller hvem vet??

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 22:55   #82
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Var ikke på KG men husker det var noe med en på SG eller SM og stusset veldig over en ung jente som la ut mye spesiellt, hun hadde ikke egne barn, mulig hun var gravid. Husker ikke helt men så skjedde det noe forferdelig med barnet som samboeren hadde. Rett etterpå ble brukeren hennes slettet, tror jeg. Huff. Tenkte mye på dette etterpå og håper at det var et nettroll altså.

Gammel 08-10-13, 23:09   #83
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Var ikke på KG men husker det var noe med en på SG eller SM og stusset veldig over en ung jente som la ut mye spesiellt, hun hadde ikke egne barn, mulig hun var gravid. Husker ikke helt men så skjedde det noe forferdelig med barnet som samboeren hadde. Rett etterpå ble brukeren hennes slettet, tror jeg. Huff. Tenkte mye på dette etterpå og håper at det var et nettroll altså.

Det var ikke et troll, men en grusom historie fra virkeligheten. Jeg husker ikke om hun ble dømt da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 23:13   #84
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det var ikke et troll, men en grusom historie fra virkeligheten. Jeg husker ikke om hun ble dømt da.

Hun fikk 12 års fengsel. Er vel ute igjen nå. En fryktelig historie som alltid vil være med meg.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 23:13   #85
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Hun ble dømt, men skulle visstnok ta det til Strasbourg. Siden har det vært stille.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 23:18   #86
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må ha vært rundt 2002-2003? Vi var på visning i huset der barnet døde da vi lette etter hus første gang.

Gammel 08-10-13, 23:24   #87
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, så fælt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 23:34   #88
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Saken fikk en del oppmerksomhet nettopp pga nettforumet. Jeg mener at det var brukere på NM som anmeldte saken? Hun la ut om dødsfallet der, tror jeg, og innleggene hennes ble en del av politietterforskningen. :huff:

Sist redigert av Karamell : 08-10-13 kl 23:55.
Gammel 08-10-13, 23:37   #89
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Det må ha vært rundt 2002-2003? Vi var på visning i huset der barnet døde da vi lette etter hus første gang.

Jeg får fortsatt frysninger hver gang jeg passerer det huset. Hadde hun bare kun vært ett nettroll.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 23:46   #90
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Herlighet. For en tragedie.

Gammel 09-10-13, 00:41   #91
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Uff ja, jeg husker den saken og bildene hun la ut av stedatteren. Og at hun var på nett rett etter tragedien.

Gammel 09-10-13, 02:23   #92
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Husker saken ja. Grusomt!

Gammel 09-10-13, 09:05   #93
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Husker den ja. var vel i min mest aktive nm-periode. :s

Gammel 09-10-13, 09:13   #94
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den saken husker jeg også, jeg husker jeg leste tråden der hun skrev om det og hun lurte på om hun skulle legge ut bilder av det døde barnet i kisten, om noen var "interessert" i å se det. Ble stor oppstandelse. Huff, så tragisk hele greia var.

Gammel 09-10-13, 10:00   #95
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker også godt saken, da hun drepte stedatteren.

Det har vært noen sånne historier, som har påvirket oss sterkt. Jeg husker blant annet godt da vi mistet en forumvenn i jordras, hvor hun og datteren omkom. Det gjorde det så tydelig at det ikke er "bare er på nett". Virkelige mennesker, som man bryr seg om etterhvert som man har vært på forum sammen over tid.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 10:27   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det husker jeg godt også, selv om jeg ikke kjente henne noe særlig. Også her inne er det jo mange gode eksempler på at folk bryr seg på ekte om folk vi bare har møtt på nett. Jeg er glad vi fremdeles kan tro på de fleste.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 11:53   #97
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, det husker jeg godt også, selv om jeg ikke kjente henne noe særlig. Også her inne er det jo mange gode eksempler på at folk bryr seg på ekte om folk vi bare har møtt på nett. Jeg er glad vi fremdeles kan tro på de fleste.

Det er jeg også.

Jeg har fått noen utrolig gode fine venner via nettet, så jeg tenker at man må bare forholde seg til folk på nett som gjør i resten av livet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 12:31   #98
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Senhøst/vinter 2003 var det vel? Før min aktive forumtid, så jeg kjenner ikke historien mer enn at jeg har hørt om den. Og det er jeg glad for. Grusomt!

Gammel 09-10-13, 12:55   #99
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Trolling som griper inn i andres liv, syns jeg er trist og vanskelig. Jeg har selv "blitt utsatt for" et troll på dette viset (fra et annet forum). Kort fortalt var dette ei dame som "også hadde et barn med spesielle behov." Vi var, trodde jeg, til støtte og hjelp for hverandre når det trengtes. Og, i all rettferdighetens navn, hun var ei varm, hyggelig og forståelsesfull dame, og var veldig støtte de overfor meg da det sto på som verst med Lillemann - hun besøkte oss blant annet på Rikshospitalet.

For min del, gjorde det meg bare trist da hun ble avslørt som en løgner - trist på hennes vegne. Jeg tror det må ligge psykiske og vonde ting bak, i bunn og grunn, når man ser seg nødt til å dikte opp et alvorlig sykt barn for å få varme og omtanke fra fremmede mennesker.

Det virker jo som det nærmer seg Münchausen by Proxy - foreldre som forsøker å få leger og andre til å tro at barnet er alvorlig sykt for å få oppmerksomhet selv. I ekstreme tilfeller blir jo barn skadet eller forgiftet med vilje.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 14:27   #100
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg vet ihvertfall hvem det er/var. Sånn ca 98 % sikker.

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Avslørt av skrivestil/språk. Jeg tipper jeg vet hvem du antar står bak, men det er vel ikke god kutyme å linke her. Generelt synes jeg KG håndterte det hele dårlig, for forsøk på å tie saken ihjel har så langt, ca ni år senere, kun ført til at spekulasjoner oppstår igjen og igjen, og det må modereres med hard hånd. Den beste måten å håndtere troll på, er vel helst å få dem fram i lyset så de sprekker.

Høh. Er Milla fortsatt aktiv, altså. Ikke at jeg har tid til å lete, men hun var jo (om ikke annet) ganske underholdende.

Jeg tror nok jeg er ganske imun mot trolling generelt. Om jeg har vist sympati for en forumbrukers historie og det senere viser seg at den var oppspinn, så ligger jeg ikke søvnløs over det. Det er jo ikke som om jeg kan bruke opp empatien min, liksom.

Og jeg tenker jo også at eventuelle råd jeg gir kan komme andre til nytte, om det ikke kom den opprinnelige mottakeren til nytte. Men jeg bistår ikke mennesker jeg ikke kjenner RL ut over det. Med mindre jeg er helt sikker på at de faktisk er det de utgir seg for å være (dvs. at jeg har referanser utenfor forumverden.)

Sinnatroll og provokasjonstroll er det best å holde seg unna.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.