Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan oppbevarer du laken?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-13, 01:23   #21
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du laken?

Haha, det er akkurat den videoen jeg har sett også, som jeg skrev om lenger oppe i tråden. Og det er sant at de tar mye mindre plass når de er brettet, det er bare det at det er ingen plass til dem hjemme nå. Halvparten av klærne mine ligger i en koffert på soveromsgulvet fordi vi har ikke skapplass. Det med skap er litt krise, og så har jeg ikke lyst til å kjøpe nye skaper enda, før vi vet litt mer om hvordan det ender opp her etter oppussing. Kanskje jeg, som en midlertidig løsning, skal se på "gis bort" på Finn, og få meg noen enkle bokhyller eller noe som kan fungere som kles-, sengetøy-, sko-, altmuligskap inntil videre? Så kan jeg bare gi dem videre når jeg er ferdig med dem.

Gammel 10-10-13, 01:25   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hva med slike skuffer under sengene? Poden har en slik en under sin seng da det ofte må skiftes nattestid, og da er det veldig greit å minimere det meste av tid frem og tilbake, hit og dit. Ikea har flere smarte skuffer. Velg en med godt lokk, slik at støv ikke samler seg oppi. Og ikke fortell meg at du har kontinentalseng - da får du kjøpe ny

Gammel 10-10-13, 01:27   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi mangler også forøvrig skapplass. Vi har løst det sånn tålelig greit med store bokser med lokk som vi har på loftet med tøy som ikke er i sesong. Funker mye bedre med slike gjennomsiktige kasser enn diverse poser... Håpløst å stable og ganske uoversiktelig.

Gammel 10-10-13, 01:30   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Gådd, nå må jeg nesten gå å finne meg et strechlaken for å se om jeg klarer å brette det sååååå fint For hos meg så er de slik som i haugen til venstre for husmoren

Gammel 10-10-13, 01:34   #25
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Hva med slike skuffer under sengene? Poden har en slik en under sin seng da det ofte må skiftes nattestid, og da er det veldig greit å minimere det meste av tid frem og tilbake, hit og dit. Ikea har flere smarte skuffer. Velg en med godt lokk, slik at støv ikke samler seg oppi. Og ikke fortell meg at du har kontinentalseng - da får du kjøpe ny

Nei, ingen kontinentalseng her. Det var ikke så dum idé. Jeg har vært inne på tanken tidligere, men de kassene jeg har kommet over som har vært lave nok til å gå inn under senga har hatt "pustehull" i lokket, eller så har det vært med sånne rælete lokk som ikke sitter tett for en femmer. Men du sier at de har med skikkelig lokk på Ikea, altså!? Og jeg som nettopp har meldt meg som sjåfør for en venninne som skal på Ikea til uka! Det passer jo perfekt!

Innen senga skal byttes ut med kontinentalseng så har vi nok fått flere skap, så da løser det seg selv!

Gammel 10-10-13, 07:01   #26
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De ligger brettet i lintøyskapet. Bretter stretchlaken som på videoen.

Gammel 10-10-13, 07:12   #27
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

I trådkurver i klesskapet. Og irriterer meg alltid når jeg skal dra ut skuffen over og de svære stretchlakenene henger seg fast.
Jeg skal begynne å øve på bretteteknikken.

Gammel 10-10-13, 07:43   #28
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Rullet sammen til en ball og stappet nedi en skuff. :enkel:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 07:54   #29
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville vurdert noen rimelige skap fra ikea som en nødløsning. De har mye som ikke koster mer enn det vil gjøre med noen plastkasser. Jeg liker best å få ting i høyden så ikke all gulvplassen spises opp.

Gammel 10-10-13, 08:41   #30
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Enten rullet sammen og stappet i trådskuffer i et skap eller så ligger de sammen med resten av haugen med nyvasket tøy som skal legges sammen og stappes i et skap.

Signerer

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:20   #31
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Ruller og stapper i DRÖNA-kasser fra Ikea, plassert i EXPEDIT-hyller stående i gangen utenfor soverommene.

Vi bruker for øvrig bare stretchlaken.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:26   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren har en sånn seng som dette på rommet sitt:

Og der er det plass til så godt som hele familiens sengetøy. Barnas til venstre, store dobbeltlaken i midten, "voksensengetøy" (= nøytrale og i par) til høyre.

I tillegg lagrer jeg "reservesengetøy" (sånt som vi ikke har to like av, for eksempel), til bruk for gjester, i en tilsvarende skuff på storebrors rom.

Gammel 10-10-13, 09:49   #33
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I plastbokser på vaskerommet.

Gammel 10-10-13, 10:05   #34
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Et laken her og et laken der ...stort sett stappet inn i en hylle på skakke på vaskerommet (som pt. pusses opp), der resten av sengetøyet ligger. Eller i tørketrommelen, eller sammen med alt det andre av nyvasket (under)tøy som ikke er brettet og sortert, og neppe blir det heller. Vi pusser opp vaskerommet i disse dager som sagt og har planer om et meget velorganisert rom om ...tja, to år til? Vi har bare ventet på at en snekkerkompis skal kle ferdig tak og vegger siden påske, så - ting tar tid.

Gammel 10-10-13, 10:10   #35
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

I skapet sammen med øvrig sengetøy. Det er en "øvelse-gjør-mester" sak å brette stretchlaken, men skapene blir ganske mye ryddigere hvis man øver litt på dette.

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

'Skulle til å henvise til samme video om man vil ha litt bedre skapplass

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 10:19   #36
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

I påvente av oppussing ville jeg kjøpt de gjennomsiktige posene på ikea.

Gammel 10-10-13, 10:51   #37
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er glad jeg har plass i skuffer og skap til sammenkrøllet laken, har ikke planer om å brette de fint, det orker jeg ikke bruke tid på.

Gammel 10-10-13, 11:43   #38
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

De kommer ferdigvasket og -brettet fra vaskeriet og legges pent i hylla si i skapet på lintøyrommet, selvfølgelig.

Gammel 10-10-13, 12:42   #39
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lintøyrommet, faktisk...
Lurer på om jeg ikke er litt usikker på folk som gidder å finbrette laken og lurer på om de stryker t-skjorter og boxere også, men er helt sikker på at jeg er usikker på folk med eget lintøyrom! ;P

Gammel 10-10-13, 12:52   #40
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg bretter dem pent (stryking gidder jeg ikke) og stabler dem oppå hverandre i et skap.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.