Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan oppbevarer du laken?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-13, 13:24   #41
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du laken?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Lintøyrommet, faktisk...
Lurer på om jeg ikke er litt usikker på folk som gidder å finbrette laken og lurer på om de stryker t-skjorter og boxere også, men er helt sikker på at jeg er usikker på folk med eget lintøyrom! ;P

Har du ikke eget lintøyrom?! Sjuske!

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 13:25   #42
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bare strechlaken. Eier ikke slike rette bomullslaken som mamma alltid sverget til. Så jeg ruller/stapper dem sammen, og dytter dem ned i kista på gangen oppe, der jeg oppbevarer sengetøy.

Gammel 10-10-13, 14:46   #43
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

I påvente av oppussing ville jeg kjøpt de gjennomsiktige posene på ikea.

Gjennomsiktige poser? Link?

Gammel 10-10-13, 14:57   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I banken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 15:42   #45
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ikea har mange ulike sengeskuffer med lokk - og i ulike høyder

Podenlode har denne:

Den er 20 cm høy, men de har skuffer nede i 14 cm høyde ihvertfall. Denne skuffen er ikke veldig pen da, men lokket er tett om du ikke stapper den for mye riktignok Du får plass til mye oppi den også - spesielt hvis man bretter pent og pyntelig. Har dere mulighet til flere av slike skuffer så får dere jo masser av plass og får bort ting uten at det er spesielt synlig

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Gjennomsiktige poser? Link?

Sikkert Dimpa hun sikter til, og det er de posene vi ikke liker lengre. Håpløse å stable og oppbevare hvis man da ikke har masser av plass til å la de stå på rekke og rad. Og så blir de ganske uformelige, og jeg liker at det ser mer ryddig ut i linjene :file:

Gammel 10-10-13, 15:42   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knis av Mavs.

Jeg har lært noe lurt, nemlig å rulle. Det tar mindre plass enn bretting, og er veldig mye lurere hvis du skal ta to fra forskjellig sted i skuffen, hvis man nå ikke planlegger når man bretter tøy og alltid legger matchende dynetrekk sammen.

Jeg har også lært å rulle sammen outfits i koffert på tur - sparer plass, mer oversikt, mindre krølling. :misjonerer:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 15:48   #47
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bretter det sammen og legger det under sengetøyet det hører til, og legger bunken inn i skapet.

Gammel 10-10-13, 15:59   #48
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gådd! Jeg leser en husmortipstråd.

:bidrar:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 19:14   #49
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg bretter det sammen og legger det under sengetøyet det hører til, og legger bunken inn i skapet.

Wow, hører lakenene til spesifikke sengetøy? Dette lukter en spinoff.

Gammel 10-10-13, 19:24   #50
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Knis av Mavs.

Jeg har lært noe lurt, nemlig å rulle. Det tar mindre plass enn bretting, og er veldig mye lurere hvis du skal ta to fra forskjellig sted i skuffen, hvis man nå ikke planlegger når man bretter tøy og alltid legger matchende dynetrekk sammen.

Jeg har også lært å rulle sammen outfits i koffert på tur - sparer plass, mer oversikt, mindre krølling. :misjonerer:

Når jeg bretter sengesett, så legger jeg to og to like sammen, oppå hverandre, og så legger jeg de tilhørende putetrekkene i mellom. Altså dynetrekk - to putetrekk - dynetrekk. Så slipper jeg å lete meg ihjel etter matchende sett.

Og jeg vet ikke helt hvorfor jeg føler behov for å av den innrømmelsen, egentlig, det har vel noe med at organisatoren i meg egentlig er litt overdreven i noen sammenhenger, men jeg synes når jeg tenker meg om ikke at akkurat dette er på kanten til tvangstanker. Så jeg slutter å av dette.

Gammel 10-10-13, 19:26   #51
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det systemet hadde jeg også en gang i verden. Det brøt sammen. Omtrent samtidig som systemet med 2 og 2 like sokker brøt sammen. Livet var lettere å leve da vi hadde system i sakene.

Gammel 10-10-13, 19:35   #52
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Når jeg bretter sengesett, så legger jeg to og to like sammen, oppå hverandre, og så legger jeg de tilhørende putetrekkene i mellom. Altså dynetrekk - to putetrekk - dynetrekk. Så slipper jeg å lete meg ihjel etter matchende sett.

Ja, sånn må man jo gjøre det. Og med tilhørende laken. Noe annet ville jo bare blitt rotete og stress når man skal skifte på sengene? Da ligger jo klare sett i skapet, så man bare kan løfte ut. (Og slippe å rote til det man har brettet for å finne de andre delene, og slippe å se gjennom ørten laken for å finne et som passer på riktig seng. Eller forsøke å legge feil laken på feil seng, og måtte gå tilbake og hente nytt, da det var for lite, osv.)

Gammel 10-10-13, 19:36   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyx: problemet oppstår når man har single gjester på besøk. Da må de jo vaskes i utakt?

(Og hvis du har egne singlesengesett, så har du litt OCD. Litt. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 20:11   #54
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Men tenk på meg da, stakkars. Jeg har fin, deilig, 2.20 dyne, mannen har IKEA dyne. IKEA dyner passer ikke inn i norsk sengetøy, 2.20-dyna passer definitivt ikke inn i i IKEA sengesett. Mannen nekter ny dyne.

Vi har aldri matchende sengesett. ALDRI!!!

Flaks jeg ikke har OCD.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 20:11   #55
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Åja, og laken ja. I en haug i skapet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 20:44   #56
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

I skapet sammen med øvrig sengetøy. Det er en "øvelse-gjør-mester" sak å brette stretchlaken, men skapene blir ganske mye ryddigere hvis man øver litt på dette.

(Kilde: youtube.com)

Jeg kjenner behovet for å skrike høyt i frustrasjon bare av å se på videoen. Ikke kul krampe at jeg ville fått til det der med å dra inn først ett hjørne, så ett til. Så et føkkings tredje. Og et fjerde! Alle vet jo at det blir ikke sånn når man prøver. Det blir jo bare tullball.

Jeg har vaskehjelp som også bretter tøy, så jeg slipper. Men om jeg gjorde det selv ville det gått fint, for jeg ville kastet alle stretchlaken og bare hatt sånne gammeldagse. Vi har alt sånt i et eget skap.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 21:16   #57
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nyx: problemet oppstår når man har single gjester på besøk. Da må de jo vaskes i utakt?

(Og hvis du har egne singlesengesett, så har du litt OCD. Litt. )

Ja, men det er jo ikke noe problem. De kan jo fortsatt legges sammen når det ene er ferdig vasket. Det andre ligger jo da ensomt i skapet og venter på partneren sin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.