Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan reagerer du?
Jeg hiver meg ut i leken med liv og lyst og tar frem de morsomme løstennene mine fra vesken. 18 13,04%
Jeg deltar mens jeg rødmer litt beskjemmet over at jeg synes det er litt flaut og litt gøy. 49 35,51%
Jeg deltar, synes det er pyton og skriver et ironisk innlegg om hendelsen forum dagen etterpå 25 18,12%
Jeg setter meg i et hjørne og observerer de lekende med ironisk distanse. 15 10,87%
Jeg går hjem! Jeg liker ikke sånn! 4 2,90%
Jeg går på kjøkkenet og tar oppvasken. 27 19,57%
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-13, 23:32   #81
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?

Jeg er sjokkert! At de forsøkte å få meg med på fugledansen i bryllup i sommer blir jo bare latterlig i forhold. Tenk å være så slemme!

Gammel 10-10-13, 23:39   #82
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Selskapsleker som spiller på lyter er ufint og kleint. Men som regel vil jeg nok tenke 'er vel ikke så nøye' og hive meg ut i det, blottet for ironi og dårlig skjult himling.

Gammel 11-10-13, 01:00   #83
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Quiz elsker jeg, alt annet derimot, grøss og gru.
Jeg løper gjerne ut til oppvasken, opplever stadig å bli slept motvillig ut igjen.

Gammel 11-10-13, 07:14   #84
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Min grense går ved dansing. Det gjør jeg ikke.

Jeg har danset mye i min tid, men jeg vil danse alene! Jeg har 10 storetær i pardans, og kjenner at jeg allerede gruer meg litt til en nært forestående fest der jeg antar at det blir mye oppbydning til dans.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 07:22   #85
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg velger helst oppvasken. Hvis det er umulig å komme unna så deltar jeg med vemmelse innvendig, men med et smil utvendig.
Quiz og slike ting er gøy, da!

Jeg har en gang blitt sittende på stolen, men det var en ubehaglig følelse å være vitne til det som skjedde rundt meg. Da var selskapsleken kurs i magedans.

Gammel 11-10-13, 09:51   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Quiz er morsomt, og det kan også mange andre oppgaver være. Jeg liker slett ikke å være sur og vrang overfor vertskapet, så jeg vil nok prøve å være blid selv om det kommer andre aktiviteter som jeg egentlig synes er pinlige eller kjedelige. Men veldig "fysiske" leker, eller leker der man f.eks. må synge eller danse alene foran plenum, det er i grunnen ganske uaktuelt. Akkurat hva jeg ville gjort aner jeg ikke, for jeg har aldri opplevd å bli utsatt for det. (I jobbsammenheng har jeg vært innom enkelte gruppeaktiviterer som har vært småpinlige, men med hyggelige kolleger og lett rødme i kinnene har jeg da gjennomført.)

Gammel 11-10-13, 10:01   #87
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker selskapsleker i godt selskap. Og organiserer det også gjerne selv. Men jeg hater det hvis det er i en forsamling jeg ikke kjenner, leken skjer under en middag og alle er edru.... da er det rimelig misforstått å dra i gang noe sånt..... lekene bør komme når folk har behov for noe gøy, og har fått litt innabords. Derfor kreves det at arrangørern er god til å lese gjestene sine. Jeg deltar imildertid alltid, for jeg vet hva det krever å sette det i gang.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 10:29   #88
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke å gå i større selskaper/fest og takker stor sett nei. Det er imidlertid en håndfull mennesker jeg virkelig setter stor pris på og er glad i, og hvis en av dem inviterer til en større anledning møter jeg pliktskyldig opp. Nå ville ingen av mine venner funnet på noe så kleint som å arrangere tradisjonelle selskapsleker, men hadde de gjort det ville jeg deltatt uten å mukke. Har jeg først gått i et selskap som jeg i utgangspunktet finner ulystbetont, hadde ikke et par selskapsleker gjort den store forskjellen. Jeg hadde stått løpet ut.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 10:36   #89
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte at jeg elsket det og deltok med liv og lyst. Men da tenkte jeg jo at jeg likte hele selskapet og folka og alt.

Ikke sånne kleine greier med å drite ut andre eller noe.

Gammel 11-10-13, 10:38   #90
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Du er i selskap hvor det blir annonsert at det skal lekes en festlig selksapslek som medfører at du må være med på ting som å danse i ring, -ta på deg en morsom hatt, synge en sang hvor damer og herrer synger til hverandre eller man skal fylle ut med ord som rimer på titte og sånn, hvor man må brette servietten sin om til et morsomt gebiss eller liknende. Hvordan reagerer du?

Poll kommer!

En tanke slo plutselig ned i meg. :skrekk:

Kan dette være et sannsynlig scenario i selskapet vi skal i i morgen? Jeg er fryktelig IKKE i stand til slike "festligheter" for tiden.

Gammel 11-10-13, 10:40   #91
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Quiz er forresten bare gøy.

Gammel 11-10-13, 10:50   #92
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig delt på slike ting, jeg kan synes det er både pinlig og fælt, men likevel ende opp med å le meg skakk.

Har skikkelig angst for dårlig skrevne sanger med nødrim osv. Det har veldig mye med å gjøre at jeg stort sett uten unntak blir bedt om å ta litt ekstra ansvar for syngingen. Det gjør jeg for så vidt gjerne, men når det da halter og så vidt går blir det så flaut.

Nedla forbud mot hjemmesnekrede sanger i eget bryllup pga denne angsten. Det gjorde at folk var enda mer kreative, og vi fikk fremført både sang og taler som var kjempebra (det er jo gjerne slik at de som har skrevet sangen klarer å synge den uten særlig problemer).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 11:05   #93
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes det er både humørløst, selvhøytidelig og ganske uhøflig å snike seg unna slike ting hvis vertskapet ønsker å arrangere det og har glede av det.

Jeg synes det er dustete, utidig og hensynsløst å arrangere slikt, og anta at alle har glede av sånt. Og man setter gjester i en vanskelig situasjon. En ting er om folk melder seg, de vet at noen synes sånt er morsomt og går etter de o.l, men sånn 'ut på gulvet, nå skal vi ha det moro dere', nei det er virkelig ikke min greie.

Spørsmål og sånt man kan gjøre ved et bord, og som ikke krever innlevelse, fysiske utskeielser og/eller en hatt er greit.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 11:07   #94
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemte rødme/gøy.

Jeg har vært i bryllup nordpå der man i løpet av sangen tok på morsomme ører og øyne og tenner og jeg lo så jeg nesten tisset på meg - mens mannen holdt på å dø av skam.

Jeg har også vært i bryllup der man står i ring og synger, og jeg mumler det frem av ren plikt, fordi jeg synes det er kleint.

Heldigvis er det ikke mye slikt der jeg ferdes. Men jeg deltar.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 11:27   #95
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leker som ikke henger ut enkeltpersoner, dvs alle ser like teite ut eller gjør samme greia er selvfølgelig helt greit. Jeg klarer fint å bevege meg ut av komfortsonen min et øyeblikk eller to.

Gammel 11-10-13, 11:29   #96
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så humørløs at jeg ikke synes den trampingen eller plinging i glassene for å få brudeparet til å kline på en stol er morsomt engang. Eller, kanskje første gang, men gang nr 40 himler jeg uttalt med øynene.

Gammel 11-10-13, 11:31   #97
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg er så humørløs at jeg ikke synes den trampingen eller plinging i glassene for å få brudeparet til å kline på en stol er morsomt engang. Eller, kanskje første gang, men gang nr 40 himler jeg uttalt med øynene.

Enig. Vi hadde for øvrig forbud mot sanger i vårt eget bryllup.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 11:58   #98
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

En tanke slo plutselig ned i meg. :skrekk:

Kan dette være et sannsynlig scenario i selskapet vi skal i i morgen? Jeg er fryktelig IKKE i stand til slike "festligheter" for tiden.

Jeg tror ikke det. Men jeg vet ikke sikkert. En annen i den familien syntes nemlig sånn pakkelek hvor man sender en pakke til "mannen med minst ... (drumroll) ... HÅR!! var kult i en annen bursdag. Men det var ikke morgendagens vertskap, altså.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 00:41   #99
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min hadde elsket at mannen med minst hår skulle fått pakker. (Tipp hvor mye hår han har. )

Men altså: Jeg skiller leker og sanger. Et bryllup med sanger er OK. Et bryllup med leker der damene skal ha bind for øynene og beføle mannelegger på jakt etter sin egen mann er noe annet. :btdndt:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 01:18   #100
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg føler et visst behov for å presisere at pakkeleiken jeg har referert til var ganske annerledes enn det å sende pakke til den som mest ditt eller minst datt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.