Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan reagerer du?
Jeg hiver meg ut i leken med liv og lyst og tar frem de morsomme løstennene mine fra vesken. 18 13,04%
Jeg deltar mens jeg rødmer litt beskjemmet over at jeg synes det er litt flaut og litt gøy. 49 35,51%
Jeg deltar, synes det er pyton og skriver et ironisk innlegg om hendelsen forum dagen etterpå 25 18,12%
Jeg setter meg i et hjørne og observerer de lekende med ironisk distanse. 15 10,87%
Jeg går hjem! Jeg liker ikke sånn! 4 2,90%
Jeg går på kjøkkenet og tar oppvasken. 27 19,57%
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-13, 17:01   #61
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?

Det kommer helt an på leken. Quiz syns jeg er knallkjekt. Og jeg kan helt klart kose meg med sånne sitte i ro og gjette på noe, spinne videre på ett eller annet, løse en oppgave eller noe sånt. Litt synging er jeg heller ikke fremmed for. Bind for øynene eller stafetter med pinlige innslag blir jeg ikke særlig glad over, men hvis jeg ikke klarer å snike meg ubemerket unna blir jeg med med på kjøtt og flesk med et slags smil. Grensen går ved beføling, tror jeg.

Gammel 10-10-13, 17:14   #62
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Mange selskapsleker er morsomme - spesielt lagkonkurranser, quiz og denslags. Da kommer konkurransemennesket i meg fram. Jeg liker også singstar og karaoke. Litt for godt, kanskje... Enkelte dramaleker funker også som selskapsleker og kan være morsomme.

Når lekene begynner å spille på kjønn eller kropp, og intimsonen min blir utfordret, da forsvinner jeg ut for å ta en festrøyk/pudre nesen. Det er bare kleint og ekkelt.

Gammel 10-10-13, 17:24   #63
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Mange selskapsleker er morsomme - spesielt lagkonkurranser, quiz og denslags. Da kommer konkurransemennesket i meg fram. Jeg liker også singstar og karaoke. Litt for godt, kanskje... Enkelte dramaleker funker også som selskapsleker og kan være morsomme.

Når lekene begynner å spille på kjønn eller kropp, og intimsonen min blir utfordret, da forsvinner jeg ut for å ta en festrøyk/pudre nesen. Det er bare kleint og ekkelt.

Sånn ca sånn ja.

Det jeg virkelig ikke liker er type temafester der man skal kle seg ut, da takker jeg pent nei, eller kommer som jeg er.

Gammel 10-10-13, 17:34   #64
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Quiz er kjempegøy, der deltar jeg med liv og lyst, om enn ikke alltid med glitrende kunnskap.

Alle andre former for selskapslek syns jeg er totalt pyton, men høflig som jeg jo er, deltar jeg, mens jeg gremmes, og håper det går fort over - og så kan det være jeg syter om det på forum etterpå.

Gammel 10-10-13, 17:55   #65
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo mange som faktisk syns det er veldig gøy, da!

Ja, men da må jo løsningen være frivillighet. Det burde ikke bære slik at de som går ut og røyker blir sett på som demonstranter, mens de som deltar er kule og sporty.

Gammel 10-10-13, 18:19   #66
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke løstenner, men burde nok stemt det alternativet, for sammenlignet med de fleste av dere, elsker jeg nok selskapsleker. Kommer fra en famili hvor vi både leker og tuller når vi er samlet, vi dikter sanger og har det kjempegøy. Jeg har faktisk aldri tenkt på at noen ikke liker sånt jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 20:32   #67
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg har morsomme løstenner.

Jeg har to prompeputer, selv om jeg aldri ville tatt dem frem som underholdning. I hvert fall ikke før jeg blir riktig, riktig gammel.

Jeg deltar på det meste dersom det gleder vertskapet. Noen ganger kan det være riktig morsomt, andre ganger er det smertefullt pinlig. Det går en grense der som jeg umiddelbart kjenner når jeg tråkker over.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 20:40   #68
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er høflig nok til å delta selv om jeg ikke synes det er superstas akkurat. Er det godt laget så kan det til og med hende at jeg morer meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 21:28   #69
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

....

Sist redigert av kharadra : 11-01-16 kl 15:59.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 21:33   #70
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kharadra, her.

Uansett, plutselig synges det tykke damer reiser seg, tykke damer reiser seg.

Jeg skjønner deg godt, jeg synes det var ganske upassende.

Gammel 10-10-13, 22:05   #71
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke den som vifter med armene for å bli sett og plukket ut, men deltar om jeg blir plukket ut. Er ikke så veldig glad i situasjoner hvor alles øyne er rettet mot meg, men hopper ut i det, da jeg synes det er ufint å gjemme seg unna.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 22:07   #72
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kharadra, her.

Uansett, plutselig synges det tykke damer reiser seg, tykke damer reiser seg. Og jeg, en av de ytterst få tykke damene i laget, satt. Forsanger sang igjen. Jeg satt. Verset kom for tredje gang.

Det kan da ikke være noen som synes at dette er morsomt!? Skulle det virkelig være morsomt?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 22:14   #73
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

...

Sist redigert av kharadra : 11-01-16 kl 15:58.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 22:14   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kharadra:

Gammel 10-10-13, 22:26   #75
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er det verste jeg har hørt. Jeg opplevde riktignok noe lignende i et bryllup, hvor leken gikk ut på å gi en gave videre til andre, som f.eks.: "gi gaven til mannen med det fineste slipset". Da gaven på et tidspunkt skulle gis til mannen med den største magen fikk jeg sjampisen i halsen. Slikt synes jeg er utrolig slemt, og ikke morsomt i det hele tatt. Heldigvis var gjesten som fikk oppgaven lur nok til å gi gaven til den aller mest hengslete mannen hun fant, men det var ugreit altså.

Jeg er forøvrig en sånn som fint kan finne på å gå og passivrøyke når det er selskapsleker.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 22:28   #76
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den gaveleken der er noe av det pinligste jeg har vært med på noensinne, Marla. Jeg gremmes fremdeles når jeg tenker på det. Dvs. jeg slapp unna, men satt da ved bordet.

Ellers er jeg med på nesten alt. Min grense går ved dansing. Det gjør jeg ikke.

Gammel 10-10-13, 22:30   #77
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvem hvem hvem synes sånt er morsomt?!? Begge de to siste her er så hinsides drøyt. Og blodharry. Er folk helt tette i nøtta?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 23:20   #78
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hiver meg med på hysterisk intensitet og alle intensjoner om å tape med stil. Det pinligste som finnes synes jeg er folk som plutselig mener det er kjempeviktig om vårt lag greier å renske flest erter. Da blir jeg helt - altså gøy å konkurere, gøy med slike teite oppgaver, men ta det seriøst? Da er man på bærtur.

Gammel 10-10-13, 23:25   #79
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hvem hvem hvem synes sånt er morsomt?!? Begge de to siste her er så hinsides drøyt. Og blodharry. Er folk helt tette i nøtta?

Dessverre. Det er jo slike eksempler som over her som gjør et så himla kleint. Jeg har også vært med på sånn gavelek: gi gaven til mannen med minst hår/størst mage osv.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 23:27   #80
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Dessverre. Det er jo slike eksempler som over her som gjør et så himla kleint. Jeg har også vært med på sånn gavelek: gi gaven til mannen med minst hår/størst mage osv.

Jeg hater jo sånne leker læll. Men leker ala dette har jeg heldigivs aldri vært utsatt for. Vanvittig kleint.

Sist redigert av Vianne Rocher : 10-10-13 kl 23:33.
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.