Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nye regjeringen - vad tycks?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-13, 10:06   #121
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye regjeringen - vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Så i barnehagealder bør man svare slik:
- Mamma, kan to gutter være kjærester?
- Vet du vennen, det synes jeg ikke du skal vite noe om før du blir 16.

Svarte ja, jeg. Og fikk et "åja" tilbake. Læring utført, debatt overflødig.

..men man KAN også "risikere" oppfølgningsspørsmål om hvordan de i så fall får barn, om de ikke har sex, da, og hvis de har det, hvordan? Ikke noe galt med det, altså, jeg pleier å svare på det meste på strak arm, men det kan være greit å velge tid og sted med litt omhu.

Gammel 17-10-13, 10:13   #122
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes egentlig det er vel så ille å gå fra statsråd til First House.

Det Solberg har sagt, er at kundelisten er gitt til angjeldende statsråds leder, for å sikre at det ikke eksisterer inhabilitet fra sak til sak. Og hun påpekte også at det er flere andre bransjer med hemmelig kundeliste, som f.eks. advokater. Jeg synes ikke man kan automatisk ekskludere alle advokater, i hvert fall, bare fordi jeg helst ikke vil ha Listhaug.

Det er jeg enig i og jeg synes overgangen til Bjarne H. Hansen var ganske hårreisende. Hvis hun har gitt kundelisten til sjefen så er det vel greit. Selv om jeg tenker at åpenhet er utrolig viktig i slike saker, og at det ER problematisk enten de går den ene veien eller den andre.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 10:24   #123
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er jeg enig i og jeg synes overgangen til Bjarne H. Hansen var ganske hårreisende. Hvis hun har gitt kundelisten til sjefen så er det vel greit. Selv om jeg tenker at åpenhet er utrolig viktig i slike saker, og at det ER problematisk enten de går den ene veien eller den andre.

Jeg tror at mange, og nå skal jeg ikke projisere til deg, synes hele lobbybransjen er krevende å forholde seg til, og muligens uheldig.

Jeg kjenner på det selv, og skulle ønske det fantes andre muligheter. Men å bare snakke med politikere selv, som Solberg antyder, er jo uaktuelt. Vi har ikke tilgang, i hvert fall.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 10:43   #124
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir hun der Horne ut året. Maks.
Det har ramlet tidligere statsråder for mindre ting.

Høie som helseminister. Vel, den så vi komme. Og jeg er skeptisk og blir dritasur om de går løs på hele spesialisthelsetjenesten bare fordi det rotet seg til i hovedstaden.

Gammel 17-10-13, 10:45   #125
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det har ramlet tidligere statsråder for mindre ting.

Høie som helseminister. Vel, den så vi komme. Og jeg er skeptisk og blir dritasur om de går løs på hele spesialisthelsetjenesten bare fordi det rotet seg til i hovedstaden.

Det er da flere år siden forrige reform, så nå er det på tide med en ny! Vi gidder ikke å evaluere og tenke fremover og lære av andre eller sånn tøys. Vi gjør noe annet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 17-10-13, 10:56   #126
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller så kan vi fortsette akkurat som før og anta at ting endrer seg selv!

- No. 4 -
Gammel 17-10-13, 11:03   #127
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper også at de klarer å se at hovedstasprosessen er en egen greie. Helse Vest klarer seg jo helt strålende, gjør de ikke? Før de satte i gang i Oslo så var jo sykehusreformen ganske vellykket, var den ikke?

Gammel 17-10-13, 12:34   #128
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Egentlig burde hun pakke sammen på timen. Uttalelse til VG i 2011:

Opprinnelig lagt inn av Horne om voldtekter

- Jentene har et ansvar for hvilken situasjon de setter seg i, men guttene har også et ansvar for å respektere et nei. Jeg mener både gutter og jenter har like mye ansvar, sa Horne til NRK.

- Man må gi klar beskjed om hvor langt man vi gå når man roter med en person. Alle har et ansvar for å gi beskjed om hvor langt man vil gå, sa hun.

Oj, som jeg har tillit til denne damen!

Gammel 17-10-13, 12:45   #129
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Like stort ansvar for å unngå voldtekt ja, klart det. Det overrasker meg alltid, naiv som jeg er, at folk går rundt og virkelig mener sånt. Og, det er sikkert feil av meg, men det overrasker meg enda mer at damer/kvinner/jenter mener sånt.

Gammel 17-10-13, 12:45   #130
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper også at de tenker før de handler i helsevesenet. Jeg er enig i at helseregioner ikke var det smarteste de har funnet på (det fører til en helt vanvittig fakturering mellom regioner for tjenester som bør være sentralisert til ett sted i landet), men nå har vi akkurat reist oss etter forrige omkalfatring, så det hadde vært fint om man fikk litt arbeidsro før man snur opp ned på kortbunken igjen. Hovedstadsområdet må jo ryddes, men der trengs det også tid. Ikke en ny reform for hele landet.

Gammel 17-10-13, 12:49   #131
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg savner Jens allerede Det blir ikke det samme med kjip vikar i 4 år.

Gammel 17-10-13, 13:57   #132
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Vi har jo en ny reform på gang. Jeg antar at ingen mener at samhandlingsreformen er gjennomført?

- No. 4 -
Gammel 17-10-13, 13:58   #133
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg savner Jens allerede Det blir ikke det samme med kjip vikar i 4 år.

Også må jeg innrømme at sånne kommentarer gjør meg både muggen og lattermild, alt ettersom dagsform. Som om dette er en personlig jobb noen er midlertidig fritatt for.

- No. 4 -
Gammel 17-10-13, 14:00   #134
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jens hadde i grunnen passet som president, tenker jeg. Sånn staselig og høytidelig og samlende og uten mye politisk makt.

Gammel 17-10-13, 14:11   #135
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi har jo en ny reform på gang. Jeg antar at ingen mener at samhandlingsreformen er gjennomført?

Det tror jeg neppe at folk mener - den er ihvertfall ikke gjennomført. Men det er faktisk sånn at den ene omorganiseringen etterfølger den andre i en jevn, ustoppelig strøm i helsevesenet - og man kan vel ikke akkurat hevde at de er evaluert og at den neste bygger på den forrige, uansett hor velvillig man er? :illusjonsberøvet helsetjenesteforsker:

Sist redigert av Pøblis : 17-10-13 kl 14:19.
Gammel 17-10-13, 14:16   #136
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er da flere år siden forrige reform, så nå er det på tide med en ny! Vi gidder ikke å evaluere og tenke fremover og lære av andre eller sånn tøys. Vi gjør noe annet.

Veien blir til mens man går.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 14:18   #137
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Den forrige reformen er jo bare rot og kaos nå etter 3 hele år, den forrige regjeringen har mao ikke fått til noe her. Vi må lage noe helt nytt som rydder opp i dette".

Og nei, samhandlingreformen er på ingen måte landet den heller, men den griper inn i en annen del av helsetjenesen

Gammel 17-10-13, 15:26   #138
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne Horne kan da umulig fungere som barne-, likestillings- og inkluderingsminister. Enda en sak:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10152444

Gammel 17-10-13, 15:27   #139
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Mener du at den ikke påvirker spesialisthelsetjenesten, Katta? Mitt inntrykk er at det henger mye sammen. Hvilke ressurser skal du legge i endokrinologer på lokalsykehusene hvis alle diabetikere skal følges opp i primærhelsetjenesten, f.eks.? Holder det med 4 på St. Olav for å ta de mer sære sakene fra hele regionen?

Poenget mitt er at det er store omlegginger på gang kontinuerlig, i tillegg til de fænsi reformene. Men at ingen er flinke til å evaluere dem er jeg seff helt enig i, det er ikke spesielt for helsesektoren.

- No. 4 -
Gammel 17-10-13, 15:35   #140
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen: Hjelpes! Dette er ikkje bra...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.