|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?
Men media har jo nærmest hatt en kampanje mot denne gruppen mennesker siste årene. For å legitimere alle kuttene som rammer "fattigfolk" må man jo få støtte i folket, ikke noe bedre en hetsing i media der de aller verste eksempler blir dratt frem.
|
|
|
#182 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Min lege sa det til meg.
|
|
|
#183 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Hvilket forsåvidt også er et godt argument for å tenkte igjennom antall barn.
|
|
|
#184 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Å planlegge ting i livet er alltid smart. Det mener vel de fleste. |
|
|
|
|
|
#185 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bare sånn for å kaste inn en brannfakkel liksom. Love it.
|
|
|
#186 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg f.eks, valgte å stoppe på nr. 1 fordi jeg ikke hadde kapasitet til å få et barn til med spesielle behov, og kunne dermed ikke ta sjansen på det siden vi ikke visste hva som feilte lillegitt. Sist redigert av m^2 : 15-10-13 kl 13:51. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
ctrl+z
|
'Regjeringa må gå!!'
|
|
|
#188 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Eg skjønner heller ikkje kor skam kjem inn i biletet M^2. Sjølv om eg som 20-åring såg føre meg to, kanskje tre barn (minst ein gutt og ei jente), er eg i ein helsesituasjon nå etter første barn, som gjer at eg vurderer å la det bli med eit. Vi har vore nødt til å benytte oss av underbetalt europeisk tenåring (herregud, for ei utsegn!) for å få kvardagen til å gå rundt. Med eit barn. For meg er det og heilt fjernt å ikkje ta hensyn til den situasjonen ein er i og den totalbelastninga fleire barn vil vere på eine eller andre måten. Eg har blitt (foreløpig, sannsynligvis kronisk) arbeidsufør av eit tøft svangerskap. Og det kjennest nok akkurat like moraliserande når folk seier "Hæ!? Vil du ikkje at han skal få søsken!?" til meg som når dei same folka seier "Hæ!? Fire barn!?" til andre. Sjølvsagt kan eg seie at eg blir lei meg når folk snakker om alt det positive med å ha fire barn. Men når helse eller økonomi gjer det vanskeleg å følgje opp eitt barn, synest eg det er veldig rart å ikkje kunne seie at det er faktorar ein bør ta med dersom ein planlegg fleire.
|
|
|
|
#189 |
|
maler
|
Er det ikke det du og flere sier da?
|
|
|
#191 |
|
maler
|
Ja, klart det er det hvis man da ikke tjener nok til at man betaler skatt nok til å dekke utgiftene til egne barn. Men det er nå engang sånn at de barna vi har idag er de som skal jobbe og tjene penger når vi blir pensjonister. Vi trenger noen av dem. Men skal man først skilte med et kynisk kapitalistisk menneskesyn får man dra det i begge ender av livet tenker jeg. Det er ikke noen selvfølgelighet at staten har ansvaret for de eldre heller, i Nederland har man forsørgelsesplikt for egne foreldre.
|
![]() |
|
|