Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Au pair på foreldremøte?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Au pair på foreldremøte?
Jeg har opplevd au pair på foreldremøte 6 3,82%
Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte 1 0,64%
Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Ikke hørt, ikke sett 136 86,62%
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett. 10 6,37%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-13, 17:10   #141
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair på foreldremøte?

Eg synest for øvrig heile denne debatten er merkeleg. Det at folk har au pair - om dei lar ei av arbeidsoppgåvene til au pairen vere å gå på foreldremøte for seg, er det eit problem? Viss vi forutsetter at forholda er innafor rammene av regelverket, altså at au pairen ikkje jobber meir enn 30 timar i veka, har fri minst 48 timar i strekk til faste dagar i veka og faste fridagar på søndagar minst ein gong i månadan, er det då noko gale med å ha au pair? Ein veit aldri korfor folk nytter seg av betalt hjelp i heimen, men det blir ofte framstilt som om at det å ha au pair er moralsk forkasteleg, for då utnytter ein folk.

Det er mange filipinske og thailandske kvinner som er i Nord-Europa for å tene pengar og fordi dei har ein draum om ein europeisk livsstil. Er det umoralsk i seg sjølv (viss ein ikkje utnytter desse) å ansette dei under ryddige arbeidsforhold og med ein ryddig kontrakt?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 18:12   #142
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns i de fleste tilfellene det er moralsk forkastelig å ha au pair, fordi hovedgrunnen til at man har au pair er at man ønsker billig hjelp. Når man da vet at mange au pairer ikke er ungdommer på kulturutveksling så syns jeg dette lukter sterkt av sosial dumping. Jeg kunne aldri hatt en slik au pair. Men - det blir en annen diskusjon. Om det er noe galt med å sende au-pairen på foreldremøte? Ja, fordi de ikke er foreldre/foresatte, og møtene er ment for dem. Kanskje jeg skal sende svogeren min på foreldremøte neste gang? Eller naboen?

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 18:46   #143
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns i de fleste tilfellene det er moralsk forkastelig å ha au pair, fordi hovedgrunnen til at man har au pair er at man ønsker billig hjelp. Når man da vet at mange au pairer ikke er ungdommer på kulturutveksling så syns jeg dette lukter sterkt av sosial dumping. Jeg kunne aldri hatt en slik au pair. Men - det blir en annen diskusjon. Om det er noe galt med å sende au-pairen på foreldremøte? Ja, fordi de ikke er foreldre/foresatte, og møtene er ment for dem. Kanskje jeg skal sende svogeren min på foreldremøte neste gang? Eller naboen?

Du kan sende svogeren din med fullmakt, ja. Eller naboen hvis du vil. Antakelig ville det vakt adskillig mindre oppsikt og folk som tenkte sitt enn hvis du sendte au pairen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 18:50   #144
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg synest for øvrig heile denne debatten er merkeleg. Det at folk har au pair - om dei lar ei av arbeidsoppgåvene til au pairen vere å gå på foreldremøte for seg, er det eit problem? Viss vi forutsetter at forholda er innafor rammene av regelverket, altså at au pairen ikkje jobber meir enn 30 timar i veka, har fri minst 48 timar i strekk til faste dagar i veka og faste fridagar på søndagar minst ein gong i månadan, er det då noko gale med å ha au pair? Ein veit aldri korfor folk nytter seg av betalt hjelp i heimen, men det blir ofte framstilt som om at det å ha au pair er moralsk forkasteleg, for då utnytter ein folk.

Det er mange filipinske og thailandske kvinner som er i Nord-Europa for å tene pengar og fordi dei har ein draum om ein europeisk livsstil. Er det umoralsk i seg sjølv (viss ein ikkje utnytter desse) å ansette dei under ryddige arbeidsforhold og med ein ryddig kontrakt?

Jeg synes ikke det er umoralsk i det hele tatt når man følger de gjeldende reglene og behandler folk bra. Det er jo en helt lovlig ordning, og et par år i Norge som au pair kan gi en ung kvinne verdifull startkapital når hun reiser hjem igjen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 19:22   #145
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje var vår au pair, eller praktikant som det vel het fordi hun kom fra Norge, på et foreldremøte eller to. Jeg husker ærlig talt ikke, det er flere år siden hun flyttet fra oss, men det hadde jammen ikke forundret meg.
Det var kanskje en gang ingen av oss foreldre hadde anledning til å stille? Alternativet ville være at ingen møtte fra vår familie, og det ville jo vært dumt. Både vi foreldre og praktikanten vår ville i hvert fall opplevd det som ganske naturlig om hun møtte opp, hun fungerte som en veldig ansvarsfull og dedikert storesøster for barna våre og hadde nesten daglig kontakt med barnehage og skole/sfo.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 19:34   #146
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg en aupairordning som ligner den gamle nannyordningen. Et menneske jeg betaler for å ta vare på barna, ikke som nødvendigvis er her for kulturutveksling. Først burde jeg vel skaffe meg litt bedre råd, men hadde jeg faktisk hatt råd hadde jeg syntes dette var flott.

Gammel 19-10-13, 20:03   #147
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror virkelig ikke det er et utbredt fenomen med au pairer på foreldremøter. Og hadde det vært en au pair eller to tilstede så ser jeg ikke problemet. Jeg kjenner en mamma som er alene med fire barn. Ett barn på ett trinn, og trillinger et par trinn under. Trillingene er for sikkerhets skyld plassert i hver sin klasse, tror jeg. Hun har ofte med seg søsteren sin, og en venninne når møtene kræsjer, slik at hun kan få info fra alle fire klassene.

Jeg kan fint se for meg at hvis jeg hadde flere barn, kræsjende møter, en forelder som var på foretningsreise og en au pair tilgjengelig så hadde jeg sendt au pairen på ett av møtene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 20:06   #148
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kunne fint hatt bruk for en ekstra person så vi fikk dekket parallelle foreldremøter.

Jeg har en bekjent som bor i au pair-land som forer meg med nok historier til at en skarve au pair på foreldremøte ikke får meg til å heve et øyebryn.

Gammel 20-10-13, 08:23   #149
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg for min del skjønner ikke problemet med å sende au pair på foreldremøte. Jeg er klassekontakt i år, og det var kanskje 50 % foreldre til stede på forrige foreldremøte.0 Kan man ikke komme eller trenger en kveld fri, må det være bedre å sende noen man jaffal kan få rapport fra.

Kan man ikke komme på foreldremøte, eller trenger fri (?) har man med høy sannsynlighet prioritert feil, tenker jeg. Jeg tenker også at man bør være rimelig oppegående i norsk, både språk og kultur, for å få med seg noe av foreldremøtet og være i stand til å formidle det videre til andre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 09:27   #150
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Kan man ikke komme på foreldremøte, eller trenger fri (?) har man med høy sannsynlighet prioritert feil, tenker jeg. Jeg tenker også at man bør være rimelig oppegående i norsk, både språk og kultur, for å få med seg noe av foreldremøtet og være i stand til å formidle det videre til andre.

Tja, har man flere barn så skjer det jo ganske ofte at møter og arrangement krasjer. Om alternativet er ingen så hadde jeg ikke reagert på det. Tviler på at noen sender au-pair fordi man vil ha en rolig stund i sofaen med en kopp te og en bok.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 10:30   #151
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Kan man ikke komme på foreldremøte har man prioritert feil? Trodde du var innbitt fan av at folk drar på jobb, rine?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 10:45   #152
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må tenke utenfor lærerboksen, rine. Det finnes andre yrkesgrupper der ute.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 11:47   #153
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man ikke komme på foreldremøte, eller trenger fri (?) har man med høy sannsynlighet prioritert feil, tenker jeg.

Jeg skal huske på det neste gang, og be arrangøren av internasjonale konferanser flytte datoen slik at jeg kan dra på foreldremøte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 11:54   #154
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten å generalisere eller påstå at alle er sånn, er mitt inntrykk at en del lærerer faktisk sliter med å se utenfor lærerboblen sin, og det inntrykket forsterkes av den type uttalelser rine kommer med. Jeg har også hørt lærere sukke oppgitt over foreldrene som aldri møter på [insert skolenavn]dagene og andre events som foregår i skoletiden når de fleste andre av oss faktisk er på jobb. Forrige [insert skolenavn]dag skulle alle 4 klassekontaktene være til stede fra klokken 14, og jeg forklarte at det var bare ikke mulig for meg å komme i det hele tatt, ikke faren heller, som slutter på jobb 16 og bruker en halvtime på henting. Jeg antar at det er lite gunstig å sette en ambulanse ut av drift noen timer så jeg får solgt noen kaker på ungenes skole?

Gammel 20-10-13, 11:57   #155
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Turnusarbeid er ganske vanleg.

Gammel 20-10-13, 11:59   #156
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Turnusarbeid er ganske vanleg.

Veldig vanlig, men vi (jeg) snakker ikke om turnusarbeid alene, men fleksitid.

Gammel 20-10-13, 12:10   #157
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det kanskje dårlig å prioritering å slumpe til å ha flere unger samtidig og i tillegg en jobb man må passe, men sånn er det nå engang. I år fikk vi tre foreldremøter samme dag. Da hjalp det ikke at vi hadde barnevakt. Og så er det mulig det er dårlig prioritering når man blir stående på jobb fordi noen tilfeldigvis har blitt veldig syke akkurat den dagen det er foreldremøte, men jeg tror ikke helt jeg kan styre det heller.

Gammel 20-10-13, 12:33   #158
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man ikke komme på foreldremøte, eller trenger fri (?) har man med høy sannsynlighet prioritert feil, tenker jeg.

Vissvass! Sist foreldremøte til yngste måtte vi droppe fordi mannen var på jobbreise og jeg ikke fikk barnevakt. Å la seksåringen være hjemme alene på kvelden er ikke aktuelt.

I stedet allierte jeg meg med en kollega som har barn i samme klasse og fikk referat fra henne i lunsjen uken etterpå.

For en aldeles utrolig teit kommentar, rine. Tror du virkelig at alle foreldre har 8-16 som arbeidstid, eller alltid har barnevakter på rede hånd?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 12:36   #159
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå er det kanskje dårlig å prioritering å slumpe til å ha flere unger samtidig og i tillegg en jobb man må passe, men sånn er det nå engang. I år fikk vi tre foreldremøter samme dag. Da hjalp det ikke at vi hadde barnevakt.

Det må da kunne gå an å oppfordre skolen til å samkjøre foreldremøtene slik at bare ett klassetrinn har foreldremøte pr. dag. Jeg er ganske sikker på at de gjør det på vår skole, siden foreldremøtene alltid avholdes på lærerværelset. (Eller har dere klassevise foreldremøter og ikke trinnvise? For i så fall skjønner jeg at det kan være vanskeligere å koordinere.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 12:46   #160
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det må da kunne gå an å oppfordre skolen til å samkjøre foreldremøtene slik at bare ett klassetrinn har foreldremøte pr. dag. Jeg er ganske sikker på at de gjør det på vår skole, siden foreldremøtene alltid avholdes på lærerværelset. (Eller har dere klassevise foreldremøter og ikke trinnvise? For i så fall skjønner jeg at det kan være vanskeligere å koordinere.)

Det er koordinert her også. Nå er det heldigvis slutt på eldstes foreldremøter. Han går på VG3 (vgs), mens de to andre i ungdomsskolen og barneskolen.

Jeg syns det ikke er problematisk at en au pair stiller i stedet for familien, hvis arbeidsforholdet er OK, og alt er etter lovens bokstav osv. Det er vel bedre at familien blir orientert enn ikke orientert? Jeg har uteblitt fra foreldremøter noen ganger pga ulike årsaker som logistikkproblemer. Dette er noe jeg har blitt møtt med forståelse for fra mine barns lærere. Det skulle egentlig bare mangle. Jeg er for øvrig lærer selv. I mitt hode er det bedre at foreldre møter opp på utviklingssamtaler/foreldrekonferanser enn foreldremøter.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.