Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Au pair på foreldremøte?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Au pair på foreldremøte?
Jeg har opplevd au pair på foreldremøte 6 3,82%
Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte 1 0,64%
Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Ikke hørt, ikke sett 136 86,62%
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett. 10 6,37%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-13, 13:02   #161
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair på foreldremøte?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det må da kunne gå an å oppfordre skolen til å samkjøre foreldremøtene slik at bare ett klassetrinn har foreldremøte pr. dag. Jeg er ganske sikker på at de gjør det på vår skole, siden foreldremøtene alltid avholdes på lærerværelset. (Eller har dere klassevise foreldremøter og ikke trinnvise? For i så fall skjønner jeg at det kan være vanskeligere å koordinere.)

De har trinnvise møter. Men de hadde fått for seg at det var en elller annen fordel med at flere trinn hadde samtidig, tror det var en fellessesjon med rektor først. Det ble ikke gjentatt. Når barnehagen så plukket samme dag ble det jo helt perfekt.

Gammel 20-10-13, 13:05   #162
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koordinert her også. Forrige møte begynte klokka 17 med en time felles samling i aulaen for 1.-4.trinn, så var det inn i klasserommet og klassevise møter fra 18 til 19. Samtidig som vi gikk inn i førsteklasseklasserommet, hadde 5.-7.trinn den samme felles samlingen med lik info fra 18-19. Klokka 19 var jeg ferdig med førsteklassingene, og kunne gå i klasserommet til femteklassingen som da varte én time, til 20. Veldig greit.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 13:39   #163
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo vere eit uendeleg antal grunnar til at folk ikkje kan stille på foreldremøte, Rine. Sjølvsagt bør det prioriterast høgt, men ein lar ikkje mindre barn vere aleine heime og ein lar ikkje vere å møte på jobb for å prioritere foreldremøte.

Eg synest sjølv det er problematisk når leiinga ved skulen eller fylkeskommunen eller kven det nå er som legg budsjetta bestemmer at vi må kalle inn til foreldresamtaler på onsdagar mellom 12-16 for dei har ikkje pengar til å pålegge folk å jobbe på kveldstid og gjere slikt. Det er jo det same som å sparke bein under kommunikasjon mellom heim og skule, som jo er noko ein burde streve etter å legge til rette for. Når svaret då blir "Jammen folk går jo fra jobb for å gå til lege og tannlege i arbeidstida" er eg veldig einig i at ein del folk i skulen (og administrasjonen som ofte bestemmer det vi lærarar for skulda for) bør tenke litt utføre si eiga boble. Eg synest i alle fall det er synd at bare halvparten av foreldra møter til utviklingssamtalar, fordi dei er lagt til arbeidstida.

Om ein au pair fungerer som stedfortredar på eit foreldremøte avheng av kommunikasjonen mellom au pair/foreldre/barn. At språk er viktig for at det skal vere eit poeng, er sjølvsagt. Men mange av dei litt meir "professjonelle" au pairane i Norge (altså dei som er her for å tene pengar, ikkje dei vesteuropeiske 19-åringane som har pauseår etter vidaregåande) har allereie brukt opp au pair-visumet sitt i Danmark og Sverige, og snakker relativt godt skandinavisk, i alle fall.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 14:14   #164
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg synest sjølv det er problematisk når leiinga ved skulen eller fylkeskommunen eller kven det nå er som legg budsjetta bestemmer at vi må kalle inn til foreldresamtaler på onsdagar mellom 12-16 for dei har ikkje pengar til å pålegge folk å jobbe på kveldstid og gjere slikt. Det er jo det same som å sparke bein under kommunikasjon mellom heim og skule, som jo er noko ein burde streve etter å legge til rette for. Når svaret då blir "Jammen folk går jo fra jobb for å gå til lege og tannlege i arbeidstida" er eg veldig einig i at ein del folk i skulen (og administrasjonen som ofte bestemmer det vi lærarar for skulda for) bør tenke litt utføre si eiga boble. Eg synest i alle fall det er synd at bare halvparten av foreldra møter til utviklingssamtalar, fordi dei er lagt til arbeidstida.

Det er som nokon sier at ofte får læreren beskjed om at de må legge opp til utviklingssamtaler på dagen pga kommunens/fylkeskommunens/skolens økonomi. Da er det synd at læreren bestandig får skylda uansett hva. Det er helt klart bedre med samtaler sent ettermiddag - tidlig kveld for slike samtaler. Det kan være at flere foreldre møter også til slike samtaler hvis de er lagt på ei tid som passer bedre? Og så får en tenke at det er bedre at foreldre møter opp på samtaler enn foreldremøter...

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 16:44   #165
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vissvass! Sist foreldremøte til yngste måtte vi droppe fordi mannen var på jobbreise og jeg ikke fikk barnevakt. Å la seksåringen være hjemme alene på kvelden er ikke aktuelt.

I stedet allierte jeg meg med en kollega som har barn i samme klasse og fikk referat fra henne i lunsjen uken etterpå.

For en aldeles utrolig teit kommentar, rine. Tror du virkelig at alle foreldre har 8-16 som arbeidstid, eller alltid har barnevakter på rede hånd?

Du skulle hatt au pair, Teofelia.

(Vi har alle barna på samme skole, og foreldremøte samme kveld. Helt greit på fellesdelen, litt vanskelig da jeg og mannen måtte dele oss på tre grupper... Og siden vi ikke har au pair eller hybelboer lenger, så måtte vi ta med minsten og la ham sitte med iPad i skolebiblioteket. Og dra hjem da han åpenbart var stupings.)

Gammel 20-10-13, 18:24   #166
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hiss dere ned, jeg bare spissformulerte meg.

Hilsen Solveig Horne

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 18:38   #167
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 18:40   #168
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hiss dere ned, jeg bare spissformulerte meg.

Hilsen Solveig Horne

Du sa det da du var i opposisjon, sant? :

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 18:41   #169
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge du holder deg til plattformen nå er det greit, Rine

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 18:42   #170
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Du sa det da du var i opposisjon, sant? :jepp:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 18:57   #171
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Førskulelæraren veit jo ikkje kva som foregår heime likevel. Viss ein av foreldrene er sjuke og ikkje klarer å hente og levere i barnehage sjølv, kan det like fullt vere at barnet blir møtt av ein heimeverande forelder i det barnet og au pairen kjem inn døra heime.

Pedagogisk leiar på ei avdeling bør kjenne såpass til situasjonen heime hos ungane. Dersom foreldra ikkje kan hente eller levere på grunn av kronisk sjukdom meiner eg at det er ei sjølvfølgje å informere pedagogisk leiar om dette. I dette spesifikke tilfellet var det ikkje det som var årsaka. Her var grunnen at både mor og far hadde leiarstillingar i næringslivet og jobba frå sju om morningen til sju om kvelden. Dei hadde difor to au pairar der den eine tok morgonskiftet og den andre kveldsskiftet slik at dei ikkje skulle overskride maksimum timar per dag. Desse au pairane blei nok ikkje utnytta. Eg trur tvert i mot dei hadde det veldig bra på jobb sidan det også var hushjelp i huset som tok seg av husarbeid. Men eg syns jo det er litt rart at ikkje foreldra kunne ta seg fri litt eit par gangar i året for å gå på foreldresamtale. Mi venninne helste på mora tre gangar i løpet av tre år. Faren såg ho aldri i barnehagen.
Dette er ei venninne som eg stolar 100% på. Har aldri tatt ho i løgn, så eg trur på det ho fortalte.

Gammel 20-10-13, 19:36   #172
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Pedagogisk leiar på ei avdeling bør kjenne såpass til situasjonen heime hos ungane. Dersom foreldra ikkje kan hente eller levere på grunn av kronisk sjukdom meiner eg at det er ei sjølvfølgje å informere pedagogisk leiar om dette. I dette spesifikke tilfellet var det ikkje det som var årsaka. Her var grunnen at både mor og far hadde leiarstillingar i næringslivet og jobba frå sju om morningen til sju om kvelden. Dei hadde difor to au pairar der den eine tok morgonskiftet og den andre kveldsskiftet slik at dei ikkje skulle overskride maksimum timar per dag. Desse au pairane blei nok ikkje utnytta. Eg trur tvert i mot dei hadde det veldig bra på jobb sidan det også var hushjelp i huset som tok seg av husarbeid. Men eg syns jo det er litt rart at ikkje foreldra kunne ta seg fri litt eit par gangar i året for å gå på foreldresamtale. Mi venninne helste på mora tre gangar i løpet av tre år. Faren såg ho aldri i barnehagen.
Dette er ei venninne som eg stolar 100% på. Har aldri tatt ho i løgn, så eg trur på det ho fortalte.

Dette er en situasjon som er uvanlig her i landet, og som oppleves som litt merkelig. Men det betyr ikke nødvendigvis at ungene lider noen nød. Jeg skjønner at det var en utfordring for barnehagen å forholde seg til det da, det er ikke sånt man er vant med her i landet.

Gammel 20-10-13, 19:37   #173
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner også til et tilfelle som Simone nevner, det er ganske eksotisk for min del. Hvert barn i familien - sin au pair. Det var disse som tok telefoner og slikt hvis man ringte for å avtale ting og sånn.

Gammel 20-10-13, 19:56   #174
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Det er som nokon sier at ofte får læreren beskjed om at de må legge opp til utviklingssamtaler på dagen pga kommunens/fylkeskommunens/skolens økonomi. Da er det synd at læreren bestandig får skylda uansett hva. Det er helt klart bedre med samtaler sent ettermiddag - tidlig kveld for slike samtaler. Det kan være at flere foreldre møter også til slike samtaler hvis de er lagt på ei tid som passer bedre? Og så får en tenke at det er bedre at foreldre møter opp på samtaler enn foreldremøter...

Det hørtes nå litt rart ut, siden det er etter som jeg kjenner til er slik at lærere ikke får overtidsbetalt, men all avspasering tas ut i alle ferier. Kan ikke skjønne at det skal ha noen sammenheng med økonomien til skolen/kommunen.

Gammel 20-10-13, 20:42   #175
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Det hørtes nå litt rart ut, siden det er etter som jeg kjenner til er slik at lærere ikke får overtidsbetalt, men all avspasering tas ut i alle ferier. Kan ikke skjønne at det skal ha noen sammenheng med økonomien til skolen/kommunen.

Bundet kveldsarbeid kommer oppå. Arbeidsdag over 10 timer eller to oppmøter på en dag skal kompenseres. Andre arbeidsoppgaver utgjør ca 44 timer pr undervisningsuke, og det er de ekstra 6,5 timene hver uke som avspaseres. Det er også avtaler for hvor mye kveldsarbeid man kan pålegges.

Gammel 20-10-13, 20:48   #176
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Bundet kveldsarbeid kommer oppå. Arbeidsdag over 10 timer eller to oppmøter på en dag skal kompenseres. Andre arbeidsoppgaver utgjør ca 44 timer pr undervisningsuke, og det er de ekstra 6,5 timene hver uke som avspaseres. Det er også avtaler for hvor mye kveldsarbeid man kan pålegges.

Det høres virkelig ut som en gullkantet avtale.

*vurdere omskolering*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 20:52   #177
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

*vurdere omskolering*

Hehe - det er ikke det. Vi får betalt for delt dagsverk for alle møtene vi har på kveldstid - i vårt tilfelle 6 møter i året. Det utgjør en utbetaling på ca 700 kr på årsbasis. Så det er ikke veldig lukrativt. Men det utgjør jo litt for kommunen hvis alle lærere skal ha det til alle utviklingssamtaler - kanskje spredd på 5-6 dager høst og vår.

Hos oss har vi lærere og ledelsen en uskrevet avtale om at vi tar samtalene når vi vil bare vi ikke krever kompensasjon for delt dagsverk.

Gammel 20-10-13, 20:55   #178
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

*vurdere omskolering*

Det er en fin jobb! Det er imidlertid ganske vanlig at en tida som er avsatt til de ulike arbeidsoppgavene ikke strekker til, slik at mange i realiteten jobber mer enn det som avspaseres. Jeg jobber 80 % i år, og med unntak av de 3-4 første ukene har jeg ikke kommet under 40 timer i uka. Jeg er for eksempel kontaktlærer og har elever som må følges opp tettere enn den avsatte tidsressursen tilsier, det spiser tid av etterarbeid, og så sitter jeg her hver søndag, da. Men det er en flott jobb, og det trengs flere lærere, så kjør på!

Gammel 20-10-13, 20:56   #179
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Jeg synes det er helt kurrant å ha samtaler på dagtid. Jeg mener samfunnet er moden for endring her - og at arbeidsgiver bør pålegges å tilrettelegge for at folk kan ta seg fri til slik, på lik linje med annen fri man må ha.

Gammel 20-10-13, 20:57   #180
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men bare det å få kompensasjon for delt dagsverk, samt å få avspasert det man jobber over på tidspunkt mens ungene har fri. Det høres veldig fint ut.

Det er veldig gode avtaler lærere har, selv om lærere nesten er forpliktet til å si det motsatte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.