|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Jeg er klar over at jeg nok leste alle innleggene under ett, det presiserte jeg også i innlegget mitt hvor jeg var litt sjokkert over forbruket. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
kamerat
|
Jeg ville aldri kjøpt min egen skog.
|
|
|
#146 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Men når eg bruker halvparten av inntekta mi på boliglån og studielån, ville det ikkje vore stort igjen til frisør og ferie, dersom eg skulle halvert inntekta mi. Nå har vi gode marginer på boliglånet, men det er fordi vi har vore heldige med boligmarknad og fordi vi har fått ein del forskudd på arv. Ved å selgje og flytte, kunne vi sjølvsagt spart ein del, men det ville sitte langt inne. Eg ville heller prioritert bort ferie og tatt vare på den daglege trivselen eg for eksempel har knytta til hage. Men det er jo ein smakssak.
|
|
|
|
#147 |
|
Borte
|
Ja, enig. Jeg ville prioritert bort omtrent alt annet før hjemmet vårt. Bosted er veldig viktig for meg, men det er helt klart en personlig smakssak.
|
|
|
#148 |
|
kamerat
|
Ikke sant? Men jeg synes det er veldig nyttig å være klar over hva grunnprioriteringen er, både i gode og dårlige tider.
|
|
|
#149 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Absolutt! Og derfor seier eg ikkje at eg har dårleg råd, sjølv om eg har redusert inntekt, for eg veit at den økonomiske sikkerheita eg har i eigendom med hage i gangavstand til Ring 3, er eit dyrt luksusgode som eg ikkje vil gi slepp på med det første. Når eg seier at eg skulle prioritert bort mykje anna, før eg gav slipp på hagen, er jo det i like stor grad ei prioritering som at du seier at du ville prioritert bort mykje anna før du gav slipp på reisinga.
|
|
|
|
#150 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?For oss hadde det ikke lønnet seg å bytte ut enebolig med hage mot 3-roms leilighet uten hage. Leilighet hadde blitt dyrere. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Nå er jeg glad for at jeg leste før jeg svarte, ellers hadde jeg bare sagt "sko".
|
|
|
#152 |
|
Hertuginne
|
|
|
|
#153 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Til gjengjeld så sparer jeg utrolig mye på at jeg bare trener utendørs. Vi får dekket 4000,- til treningsutgifter i året, og jeg sliter med å komme opp i den summen.
|
|
|
#154 |
|
Epikur
|
Æsj, søren. Jeg har klart å linke til den før. Jeg så den på SVT, dessuten. De skal kanskje vise den på NRK etterhvert? (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#155 |
|
Epikur
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?(Kilde: youtube.com)
|
|
|
#156 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Jeg synes det er rart over å bli sjokkert over at folk bruker pengene sine, for å si det sånn. Man kunne selvsagt kjøpt skog (
|
|
|
#157 |
|
En som trener
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Om inntekten min ble halvert, ville jeg blitt boende i huset fordi leieinntektene fra kjelleren gjør at jeg vanskelig kan bo særlig billigere. Jeg ville kuttet ut alt av restaurantbesøk, kafebesøk, kinobesøk, Middagshjelpen og dyre feriereiser. Jeg ville også kuttet ned på klesinnkjøp til meg selv. Jeg håper og tror jeg ville hatt råd til at barna kunne fortsette på Montessoriskolen de går på og at jeg kunne beholdt Elixia-medlemskapet. Frisør er også noe jeg prioriterer høyt. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Her hadde frisør (til meg og mannen, jeg klipper ungene selv) blitt prioritert bort. I tillegg kunne vi nok ha slanket inn på matbudsjettet til en viss grad (ikke kjøttmiddag hver dag, vanlige tomater i stedet for cherry, bakt brødet selv, osv). Jeg hadde kjøpt langt mer av klærne til ungene brukt, og kun det vi trengte (ikke penkåpe, penjakke, osv til barna). Klesbudsjettet vårt er ikke veldig stort (for min del siden jeg har gått gravid/hatt ammekropp i noen år nå), men det hadde selvsagt kun vært rom for å kjøpe nye sokker og klær som trengtes. Hudpleieproduktene jeg bruker hadde nok vært det første til å ryke, det samme med ferietur, og så hadde vi nok droppet å ha to biler (hadde nok virkelig snudd oss rundt for å beholde den ene siden vi har 4 barn, men hadde det vært virkelig ille hadde vi måttet klare oss uten). Vi hadde etter hvert vurdert å droppe fritidsaktivitetene til barna (vi går ikke på noe som koster penger, mens barna går på turn/fotball), og skulle det bli skikkelig ille måtte jeg ha tatt dem ut av barnehagen, men dette hadde nok vært prioritert sist siden jeg syns de har godt av å være der nå som de er så store. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Veldig enig! |
|
|
|
![]() |
|
|