|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Boken "Moren"
Er enig i det med å mislike heksejakt, men det er dette foreløpig ikke. Hun har en egen tendens å utsette seg for hugg. Garva journalist som hun er så burde hun ane at det kom en massiv kritikk. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Boken "Moren"
Jeg er ikke enig i at dette er en heksejakt. Jeg er heller ikke enig i at denne boken er viktig, eller at akkurat denne historien som Christensen forteller er viktig. Og svadaet om at dette er hennes samfunnsoppdrag? What a load of crap.
|
|
|
#23 |
|
|
Sv: Boken "Moren"Jeg så debatten i går og fikk følelsen av at Marit Christensen svært bevisst uttalte seg på en måte som skulle selge boka, altså brukte adjektiver som "sjokkerende" og "skremmende", jeg synes det absolutt appellerer til en kikkermentalitet, (som vel er det kritikerne går hardest inn på, så vidt jeg har oppfattet), og skulle jeg lest en bok skrevet om Breiviks familie og oppvekst, så skulle den vært skrevet av et menneske jeg mener har integritet og etikken på plass, og det føler jeg ikke at Marit Christensen har. Helt uten at jeg mener at hun er en heks. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Boken "Moren"Det er godt mulig dette er et viktig tema altså, men jeg tviler sterkt på at denne boken tilfører noe nytt. Vi vet allerede at Breivik hadde uheldige oppvekstforhold og vi vet allerede at omsorgssvikt/overgrep/vold/hvadetnåerBreivikharopplevd er en risikofaktor ifht. både ekstremisme, vold og annen kriminalitet som voksen. Dessuten er det mange som voksner opp med grusomme oppvekstforhold som ikke ender opp som Breivik. Jeg tenker også at å legge for mye vekt på foreldrene hans som personer, legger ansvaret over på dem, og dermed kan vi som samfunn tenke "Jaja, sånn går det når idioter får barn." og det er i mine øyne svært uheldig.
|
|
|
|
#26 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Boken "Moren"Jeg ønsker ikke å støtte Marit Christensen og Aschehoug i dette, så jeg skal ikke lese boken, nei. Og om jeg kan være enig i at emnet kan ha godt av å belyses, så stoler jeg ikke på at rette forfatteren har gjort det i dette tilfellet.
|
|
|
|
#27 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Det samme tenker jeg. Jeg har ikke bare lyst å boikotte boken, men hele forlaget.
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er helt enig. Og jeg håper ingen gir meg denne til jul. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: Boken "Moren"Her er for øvrig et annet syn på boken:
|
|
|
#30 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Boken "Moren"Jeg er forresten ikke enig i alt, jeg vil ikke uten videre sammenligne denne boka med Åsnes bokhandler. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
kamerat
|
Sv: Boken "Moren"Jeg leser hva som helst Cormac skriver.
|
|
|
#34 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Boken "Moren"Så veldig lite fint MC snakker om moren på nyhetene ...
|
|
|
#35 |
|
X First Lady
Re: Boken "Moren"Det som blir feil her er en blanding av roller. Først møtte hun "Moren" og ble såkallt venninne, for deretter å ville skrive en bok om "Moren." Mulig stemmer det at de i utgangspunktet var enige, men jeg tenker at "Moren" også var i en situasjon at hun ikke ante konsekvensene. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Tipper det handler om penger, her som i de fleste andre tilfeller. Jeg synes både tanken bak boka og prosessen er usmakelig og kommer ikke til å lese den. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boken "Moren"Jeg boikotter boken. Jeg synes det er helt forkastelig å gi ut en biografi mot noens vilje etter ens død. Jeg skal ikke sponse forlaget eller Marit Christensen og jeg skal heller aldri lese boken om jeg så får den i julegave. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boken "Moren"Kommer ikke till og kjøpe eller lese den boken, livet er for kort till og sløse bort tiden på den boken når det finnes så utrolig mange andre bøker der ute og lese. |
|
|
|
![]() |
|
|