|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!
Vel, jeg har vært i liten by i Nord-Trøndelag og fått spørsmålet da jeg fortalte jeg var fra Trondheim også
|
|
|
#4 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fikk du spørsmål om du kjente Randi som jobbet på apotek i Finnmark? Er hun en slags rikskjendis?
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!:
|
|
|
#6 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Jeg ba en av gutta på jobben om å stikke innom en i Haugesund siden han var i distriktet, han befant tross alt i Stavanger. Det er jo på samme side!
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 04-11-13 kl 23:01. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Ved nærmere ettertanke, jeg tror det er mer forskjell på indre by/sentrumsgater og mer landlige deler av byen. Jeg har bare kjørt bil etter at jeg flyttet ut av sentrum (kjøpte bil da vi bodde på Majorstua, men lot den alltid stå, for når man først hadde fått parkeringsplass så kunne man jo ikke slippe den!), og jeg har alltid vært helt overgitt over hvor hnsynsfulle og fleksible bilister Oslofolk er. Men jo tettere inn i sentrum, jo mer hissig blir det vel.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
For å si det sånn, de jeg oftest omtrent blir nedkjørt av, er karer fra vestkanten som skal på jobb i sentrum. Men de har sikkert brukt opp omtanken på eget nærmiljø og har ikke noe til overs til oss sentrumsboere.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Jeg hater alltid de andre.
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Skulle tråden handle om Oslo eller Noreg? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!I sentrum er det som oftest mindre oversiktlig og flere fotgjengere og syklister. Noe som burde resultere i at man kjører saktere og tar det mer med ro, men det er ikke helt sjelden at en og annen bilfører fikser ovennevnte kombo dårlig og heller raser gjennom gatene i full fart. Jeg vet ikke hva de tenker på. "F*** jævla idioter, trykk på gasspedalen! Jeg skal frem!" eller kanskje de får panikk av alle menneskene og bilene og slutter å tenke? "Hjeeeelp! Ta meg bort herfra!" |
|
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Jeg har vel egentlig mer fordommer mot folk nordfra enn folk fra de fleste andre landsdeler.
|
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Som den halvurbane riksmålssnakkende personen jeg er, var det artig å være i gymsalbryllup i en liten bygd i Finnmark. Var på stedets butikk på dagen, og så en bestemor som passet på en meget aktiv 2-åring. jeg lo litt, og sa med et smil "En aktiv liten krabat det der" eller noe slikt. Hun smilte ikke, målte meg opp og ned og svarte (jeg er elendig i å gjengi dialekt)) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!De som synes norske bilister ikke stopper for fotgjengere, burde ta seg en tur til Moskva e.l.
|
|
|
#19 |
|
Sånn passe sane
|
|
|
|
#20 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Amen til det siste avsnittet ditt, Tallulah. Nå er jeg ute og går med vogn om dagen. Da kan jeg heller ikke gå litt ut i veien for å få de til å stoppe. Da blir jeg jo stående der med vogna, og det er påfallende mange som ikke stopper, selv om det er rimelig åpenbart at jeg skal over. Jeg opplever faktisk at yrkessjåfører er de som er flinkest til å stoppe.
|
![]() |
|
|