|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!
Nei, jeg tror faktisk ikke det er store forskjeller på øst og vest her altså.
|
|
|
#143 |
|
heimføing
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Skulle tråden handle om Oslo eller Noreg? |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!I sentrum er det som oftest mindre oversiktlig og flere fotgjengere og syklister. Noe som burde resultere i at man kjører saktere og tar det mer med ro, men det er ikke helt sjelden at en og annen bilfører fikser ovennevnte kombo dårlig og heller raser gjennom gatene i full fart. Jeg vet ikke hva de tenker på. "F*** jævla idioter, trykk på gasspedalen! Jeg skal frem!" eller kanskje de får panikk av alle menneskene og bilene og slutter å tenke? "Hjeeeelp! Ta meg bort herfra!" |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Glamorøs
|
For å si det sånn, de jeg oftest omtrent blir nedkjørt av, er karer fra vestkanten som skal på jobb i sentrum. Men de har sikkert brukt opp omtanken på eget nærmiljø og har ikke noe til overs til oss sentrumsboere.
|
|
|
#146 |
|
flisespikker
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Jeg har vel egentlig mer fordommer mot folk nordfra enn folk fra de fleste andre landsdeler.
|
|
|
#147 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#148 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Som den halvurbane riksmålssnakkende personen jeg er, var det artig å være i gymsalbryllup i en liten bygd i Finnmark. Var på stedets butikk på dagen, og så en bestemor som passet på en meget aktiv 2-åring. jeg lo litt, og sa med et smil "En aktiv liten krabat det der" eller noe slikt. Hun smilte ikke, målte meg opp og ned og svarte (jeg er elendig i å gjengi dialekt)) |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Glamorøs
|
Jeg hater alltid de andre.
|
|
|
#150 |
|
kamerat
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!De som synes norske bilister ikke stopper for fotgjengere, burde ta seg en tur til Moskva e.l.
|
|
|
#151 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Amen til det siste avsnittet ditt, Tallulah. Nå er jeg ute og går med vogn om dagen. Da kan jeg heller ikke gå litt ut i veien for å få de til å stoppe. Da blir jeg jo stående der med vogna, og det er påfallende mange som ikke stopper, selv om det er rimelig åpenbart at jeg skal over. Jeg opplever faktisk at yrkessjåfører er de som er flinkest til å stoppe.
|
|
|
#152 |
|
Sånn passe sane
|
|
|
|
#154 |
|
intro
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Fordom: Hedmark er spekket med aldrende bilførere som for lengst burde fått førerkortet inndratt.
|
|
|
|
#155 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Det blir litt sånn, hva er viktigst? At gamlefar fremdeles kan få kjøre bil eller at andre får beholde livet?
|
|
|
#156 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Jeg har også merket meg at Oslobilister er lite flinke til å stoppe for fotgjengere som skal krysse veien. Det nytter ikke å stå pent på fortauskanten og vente, man må bare gå.
|
|
|
#158 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Folk fra landsbygda tror at alle Oslofolk er like og kjenner hverandre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Jeg skrev-"folk fra landsbygda" på internetten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Østlendinger har fått det for seg at alle nordlendinger banner mye og liker grisevitser, så når de kommer på besøk så er det det eneste de forteller for å underholde.
|
![]() |
|
|