Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange dager i uka med aktiviteter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-13, 10:11   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange dager i uka med aktiviteter

Det du skisserer hadde ikke fungert hos oss. Vi foreldrene skal ha et liv utover ungenes trening og det kan og skal ikke få utover jobbene våre og leksene til ungene.

Mine barn er yngre enn dine. Eldste blir snart 9 og hun har to aktiviteter med tre treninger i uka + cuper/kamper. En av aktivitetene er dans og en av treningene der er i aks-tiden i regi av kulturskolen. (Det er gull verdt. ) Hun trenger tid til å være med venner hjem og gjøre ting som er morsomt. Hun er f.eks. veldig glad i å bake. Det blir det ikke tid til på treningsdager, og det synes jeg hun skal ha tid til.

Minstemann går i førsteklasse og vi har satt et tak på en trening i uka. Han vil mer, men vi har sagt at barn skal ha fritid til å leke ute også i ikke-planlagte aktiviteter. Det er mye sykling, løping og klatring, men det er ikke planlagt. Det synes jeg er viktig. Heldigvis er mannen min og jeg helt samstemte på det (og vi er fremdeles gift).

Gammel 05-11-13, 10:24   #22
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteter

Opprinnelig lagt inn av hallaron, her.

God idé, dette har vi prøvd, problemet var at da gjorde mor planer for seg og barna den kvelden etter trening uten å informere/spørre meg. Så når jeg skulle hente barna fikk jeg beskjed fra mor om at de skulle være hos henne den kvelden/natten. Nå kunne jeg selvfølgelig være hard å bare si at det blir ikke aktuelt, men det er jo lite hyggelig mot barna, de trodde jo jeg var inneforstått med planene og hadde gledet seg til den aktiviteten mor hadde planlagt. Når dette hendte noen ganger, måtte jeg bare innse at det var en dårlig løsning. Vi har lite nok tid i sammen, uten slike "stunt" fra mor.

Hva med å forsøke igjen, men være klar i forkant både til mor og jentene om at de skal tilbake til deg etterpå? Ser at å få tid til felles middag i uka kan være et problem, kanskje kan det være en mulighet at dere tar middagen på kvelden den ettermiddagen mor følger? Så kan du ordne klar middagen mens de trener, og ikke minst har dere en fast plan/avtale som mor må forholde seg til (med tanke på eventuelle stunt).

Gammel 05-11-13, 13:25   #23
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange dager i uka med aktiviteter

Om barna virkelig ønsker å gjøre så mye på ettermiddagene, i tillegg klarer fint å følge opp skolen, venner, familie og ikke er preget av sykdom/slitenhet så synes jeg de kan få velge dette selv egentlig. Om det er mor/far som pusher på og barna gjør det på autopilot burde de få lov å kutte ned. Det kan være vanskelig å spørre barna om de svarer av "mors ønske" eller at de ikke vet hvordan hverdagen ville vært ellers, Det kan jo hende om de får lov å prøve å ha litt mindre hektisk hverdag ønsker å ha mer tid til venner, middag osv...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
aktiviteter, hektisk, skilsmisse, stress

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.