|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
![]() Hvor mange dager i uka med aktiviteterJeg trenger litt meninger fra noen jeg ikke kjenner her :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterJeg syns det høres altfor mye ut og verken jeg eller min elleveåring ville ønsket en så hektisk hverdag. Her har vi kuttet ut alt utenom håndballtrening og pianotime, og det er jammen hektisk nok når det ofte er kamper og hallvakter i helgene i tillegg. Jeg er også veldig skeptisk til treningstider i helgene. Min elleveåring ville ikke ha trivdes med det heller. Hun trenger selvbestemt fritid og susetid med venner for å ha det bra.
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterFine emneord du har lagt her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterJeg synes også det høres alt for mye ut, spesielt siden ungene bare har 50% av tiden sin sammen med pappa og 50% med mamma. Jeg tenker det er litt annerledes når man kan bruke hver fredagskveld på familiekos med hele familien sin. Kanskje jeg er preget av at jeg synes det er veldig trist å ha annenhver helg sammen med sønnen min. Det -ea- sier om å være bare én voksen i husholdningen er også viktig.
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteter
Turninga er 3 dager i uka, og dette er for de som ønsker å stase på turn i fremtiden, det er en klar holdning fra turnforeningen at det skal tungtveiende grunner til for ikke å komme på trening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterDette må dere jo bli enige om, du og mor. Turn og håndball er jo hver for seg idretter som krever ganske mye trening og kamper/stevner og sånn etter hvert - så prisen man betaler for å holde på med slik på en visst nivå er jo at det tar tid.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
Ok - så jentene vil gjerne, men du synes det er for mye? Fikser de lekser og sånn greit, da?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterFor oss hadde ikke det der fungert i det hele tatt.
![]() |
#9 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterNår de kommer på såpass høyt nivå at det er så mange treninger i uka så synes jeg de bør velge en aktivitet bare og velge den de liker best. Hvis det er tre treninger i uka bare på en ting så fikk det vært med det. Da kunne vi ikke hatt håndball i tillegg. Håndballen hos oss krever i alle fall mye helger og sånt i tillegg på cup og diverse. Det er gjerne en helg i måneden for henne jeg har på håndball, og da har ikke hun noe aktivitet utover dette. Skal alle aktiviteter kjøres til i tillegg så hadde jeg i alle fall satt foten ned. Ungene mine har hendt har hatt flere aktiviteter, men da har noe gjerne vært rett etter skolen eller sfo sånn at de har gått direkte selv, eller at det er i nærheten så de kan komme seg dit selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterHvordan går det på skolen? Hva er tilbakemeldingen i foreldresamtaler? Vi har ett barn som elsker å ha det slik du skisserer, det kan ikke skje nok, og trening er virkelig noe hun elsker å holde på med. Også har vi en som er meget laidback, og synes det er mer enn nok med en aktivitet, en time i uka. Begge gjør det veldig bra på skolen, så da har vi sagt greit, men vi er enige og to om alt, så det er jo en stor forskjell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterM.h.p. lekser: Den ene fikser skolen eksemplarisk, lillesøster har litt mer å jobbe med, men klarer seg greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterHer vi bor er det meste av fritiden aktivitetsstyrt, jeg ser yngste som velger bort aktiviteter har en veldig liten luke på ettermiddagen hvor man kan få klemt inn litt vennetid, men ellers er uken igjennom i full krasj med aktivteter for de fleste. Til tross for at hun kun har en time opptatt i uka selv. Det er ofte på aktiviteter man er med venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteterSvarer bare litt innimellom her - Mor jobber som sykepleier med ønsketurnus, og kan redusere jobbingen sin ganske mye i ukene hun har barna, for å ta det igjen når hun ikke har barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
flisespikker
|
Det er jo dere voksne som må avgjøre, ikke barna. Men hvis jentene selv syntes det var for mye, ville du jo hatt et godt argument i diskusjonen med moren deres. Jeg skjønner jo at det ikke er så lett å bli enig med eksen om sånt som dette - det blir jo ikke riktig at hun skal bestemme over din tidsbruk i hverdagen, men det blir heller ikke helt riktig at du skal bestemme at barna ikke får være med på ting som både de og moren ønsker og takler. Samtidig er dere jo nødt til å komme frem til en ordning som begge kan følge opp.
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor mange dager i uka med aktiviteterJeg tenker at det er flere ulike problemstillinger her - og at du bør skille på hva som er hva. At du ikke rekker å gjøre jobben din fordi du har så mye kjøring, er jo ikke akseptabelt - men kan du ikke alliere deg med andre foreldre og samkjøre? Det gjør vi ofte til fellesgreier, det funker bra og er jo mye mer miljøvennlig også. Hvios du synes det er for mye og både barna og mor er fornøyd med tingenes tilstand, kan ikke en gjeng folk på nettforum gjøre noe med - her må du nesten gå noen runder med deg selv og finne ut hva som er viktig. Hvis jentene er fornøyd og gjerne vil fortsette så bør det ha ganske mye å si, synes jeg. Selv om det ikke er de som skal bestemme, så er det jo viktig å støtte opp om ungene sine. Hvis de er flinke i idrettene sine og har vennene sine der, så oppfyller jo disse aktivitetene en drøss av greier for dem. Og hvis de har venner i klassen og på aktivitetene sine, så er det ikke sikkert at de ser behovet for å treffe nye?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hvor mange dager i uka med aktiviteterFor meg, så høres dette mye ut. Og det hadde ikke vært aktuelt hos oss.
![]() |
#18 |
Nybegynner
![]() |
God idé, dette har vi prøvd, problemet var at da gjorde mor planer for seg og barna den kvelden etter trening uten å informere/spørre meg. Så når jeg skulle hente barna fikk jeg beskjed fra mor om at de skulle være hos henne den kvelden/natten. Nå kunne jeg selvfølgelig være hard å bare si at det blir ikke aktuelt, men det er jo lite hyggelig mot barna, de trodde jo jeg var inneforstått med planene og hadde gledet seg til den aktiviteten mor hadde planlagt. Når dette hendte noen ganger, måtte jeg bare innse at det var en dårlig løsning. Vi har lite nok tid i sammen, uten slike "stunt" fra mor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Hvor mange dager i uka med aktiviteter
Det har jeg allerede gjort, jeg jobber maksimalt de ukene barna ikke er hos meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor mange dager i uka med aktiviteter
Og enda må du redusere så mye? Jeg tror ungene dine må utstyres med busskort eller noe.
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
aktiviteter, hektisk, skilsmisse, stress |
|
|