Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Merker jeg blir litt forbannet...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 14:15   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker jeg blir litt forbannet...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du mener ikke seriøst å sammenlikne dette? Å bevege seg i trafikken er en nødvendighet for å delta i samfunnet. Å gå fra barnet på et hotellrom er ikke det.

Nei sånn sett kan det selvfølgelig ikke sammenlignes, og jeg mener da heller ikke at foreldre ikke skal ta med seg barna i trafikken. Men faren for at noe fatalt skal skje er utrolig mye større i det første tilfellet enn i det siste likevel. Jeg mener bare å sammenligne risikoen, for å få fram hvor liten sjans det er for at det skal skje noe galt når man gjør slik som disse foreldrene gjorde. Sitter 50 meter fra der barna sover og sjekker hver halvtime.

Man velger å være veldig påpasselig med ikke å ta slike sjanser når man er på ferie, mens barna daglig utsettes for andre farer som er mye større enn dette, uten at foreldrene tenker over det. Også dømmer man disse foreldrene som uansvarlige fordi det tilfeldigvis var dem det rammet og ikke en selv.

Det var også uansvarlig av kapteinen på Bourbon Dolphin å ta med seg tenåringssønnen sin på båten, så lenge han visste at det var en bitte liten sjans for at båten skulle gå ned, og det ikke var helt nødvendig. Skal man tenke slik kan man til og med si at det var uansvarlig av foreldrene som var i Thailand jula 2004 å ta med barna på stranda. Det var en forsvinnende liten sjans for at en tsunami skulle inntreffe, men sjansen var der. Det var uansvarlig av foreldrene til gutten som omkom på Toten tirsdag å la ham hoppe på trampoline. Alle disse foreldrene gjorde gale vurderinger, og sett i ettertid burde de tatt et annet valg, men man dømmer dem ikke likevel. Det skulle bare mangle. Jeg ser ikke at det er noen større grunn til å dømme foreldrene til denne lille jenta, selv om dere ikke ville gjort akkurat det samme som dem. I andre tilfeller tar dere selv valg forbundet med en viss risiko, hvor det samme i teorien kunne skjedd, bare i en annen setting. Jeg nekter å tro noe annet.

Sist redigert av My : 09-05-07 kl 15:47.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.