|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lider vi av feilutdanning?
Deler absolutt dine erfaringer her.
Ja, det synes jeg absolutt. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Lider vi av feilutdanning?Når jeg ser at de krever bachelorutdannelse på en del jobber som man virkelig ikke trenger utdannelse til, så tenker jeg at litt for mange tar utdannelse. Man er jo ikke ute av stand til å lære en jobb selv om man ikke har gått tre år på skole etter videregående.
|
|
|
#24 |
|
heimføing
|
Enig med Lykken. Jeg bor i en by som er proppfull av godt utdanna mennesker, og jeg tror det merkes på arbeidsmarkedet på den måten at man må ha minst bachelor for å få "vanlig kontorjobb" i offentlige virksomheter her, en type jobb der det ikke var slike utdanningskrav tidligere. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Lider vi av feilutdanning?Problemet, slik jeg ser det, er at vi er så vant til å se på studiekompetanse som det lykkegivende. Jeg er i hvert fall vokst opp med at det viktigste er at man får studiekompetanse, for da har man så mange valg etterpå. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Lider vi av feilutdanning?Jeg tenker at man er ikke bare feilutdannet men også overutdannet. Det begynte vel med at det var stor arbeidsløshet, og ved å få folk inn på universiteter og høgskoler fikk man ned arbeidsløsheten på papiret. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
heimføing
|
Sv: Lider vi av feilutdanning?Enig med Blå og annemede. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Lider vi av feilutdanning?For alt det er verdt... Dette er en av mine sære kjepphester - det må være rom og et sted for de som ikke er skolelys og. Jeg syns det er litt vondt at mange av yrkesfagene nå er blitt så tunge på teori, at enkelte flotte unge mennesker jeg kjenner ramler av også her, og blir i stedet gående og drive dank.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lider vi av feilutdanning?En jeg kjenner har fagbrev som mekaniker. Ikke bilmekaniker, men noe-annet-mekaniker. Og de stillingene han kunne søkt og fått for 10 år siden, kreves det nå bachelor-grad for. Det synes jeg er veldig trist, for han ønsker ikke og har ikke realistisk mulighet til mer utdannelse, men fagbrevet hans oppleves som ganske verdiløst etterhvert.
|
|
![]() |
|
|