Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Din bruk av smart-telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-13, 17:53   #21
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din bruk av smart-telefon

Jeg bruker den omtrent til alting hele tiden.
Den har i stor grad funksjon som pc. Telefonen har jeg jo alltid på siden av meg. Pcn er mer pes å drasse rundt på.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 19:12   #22
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker den som klokke. Og for å instagramme. En sjelden gang som kalkulator. Jeg hadde nok ikke trengt en smarttelefon sånn egentlig.

Gammel 13-11-13, 21:18   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

litt ringe, meldinger, bilder, forum, fb, og spill og kalender.

Ja, og vekta, syklusen, postens sporingsapp, avbestilling av bokklubben og ørti fjørti dilldall-greier.

Men glemmer jeg den hjemme en dag, ja så klarer jeg meg uten, for jeg har en egen mobil på jobb. Den brukes utelatende til å ringe, og kan ikke gjøre stort mer heller. Den er slett ikke smart.

Gammel 13-11-13, 21:26   #24
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Fortell, fortell! .

Jeg har en app som heter KnitEvenly, den hjelper meg når jeg skal øke eller felle og ikke gidder regne ut selv. Og så har jeg en app som heter Ruler som fungerer som linjal.

Gammel 13-11-13, 21:31   #25
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kun til å ringe og sende meldinger med...

Gammel 14-11-13, 08:18   #26
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

• Måle hvor langt strikketøyet mitt er når jeg har glemt målebånd
  • Hjelpe meg med å holde oversikt over øking og felling i strikketøy

Har du funnet app for dette??

Gammel 14-11-13, 08:35   #27
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker telefonen min til å

• ha kontroll på timeplanen og rommene for forelesning
  • månedskort + tilleggsbilett på toget når jeg skal reise lenger
  • sjekke når t-bane/trikk/buss går og hvordan jeg enklest kommer meg fra a til b
  • sende postkort med bilder som er tatt der og da (farmorer er mye mer begeistret for bilde av ungen forran Nidarosdomen enn et masseprodusert postkort med bare Nidarosdomen på)
  • se film via Netflix
  • lese og sende epost
  • notere småting jeg kommer på, adresser jeg skal til osv.
  • vekkerklokke og "nå er klesvasken/poteten/whatever ferdig"
  • sjekke været for planlegging av påkledning
  • radio
  • oversikt over trening
  • geocoaching
  • fører regnskap (det er veldig mye enklere når alt kan føres inn på tlf rett etter en handletur, fremfor å måtte ta vare på kviteringen og skrive det inn på Mac'en senere)
  • lese bøker
  • syklus-oversikt
  • blogge
  • forumbruk
  • spill for å aktivisere treåringen når vi sitter på toget
  • kamera
  • ordbok
  • handleliste (det mest geniale er jo at den sorterer i grupper som er på samme sted i butikken, så jeg slipper å løpe frem og tilbake i butikken)
  • kinobiletter
  • turtips fra ut.no

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 14-11-13 kl 10:55.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 08:54   #28
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Har du funnet app for dette??

Se innlegg to over deg. Appene heter Ruler og KnitEvenly. Spesielt den siste er veldig kjekk å ha.

Gammel 14-11-13, 10:18   #29
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hvilken handlelisteapp bruker dere?

Gammel 14-11-13, 10:20   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har en app som heter KnitEvenly, den hjelper meg når jeg skal øke eller felle og ikke gidder regne ut selv. Og så har jeg en app som heter Ruler som fungerer som linjal.

Kult!

(Og er prompte lastet ned.)

Sist redigert av Inagh : 14-11-13 kl 10:31.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:35   #31
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg bruker Kiwi sin.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:39   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Vi bruker OurGroceries.

Gammel 14-11-13, 10:39   #33
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør alt på min iPhone.

Alle mailkontoene mine samlet
Handleliste (synket med samboer)
Gjøremålsliste
Dropbox
Waze - Sosial GPS
Spotify
Mobilbank
Værmelding
Vekkeklokke og annen alarm
Oppskriftsapp
Treningapp
Evernote med alle slags jobb og privatnotater
Diigo, bokmerkeapp synket med Mac-en
Kalender (synket med mannens)
RuterReise (sanntidsinfo om kollektivtrafikk)
RuterBillett
TaxiNå!
AvinorFlights (sjekker når fly lander og tar av)
NSB-appen (Den har jeg laget! )
Ymse reiseguider
Currency converter
Kindle
Twitter
Tumblr
Instagram
Facebook
Kart
Kamera og redigering av bilder
Lydbøker
Podcasts
Buypas-ID
Youtube
Pinterest - ønskelister, oppussingsideer, smarte tips
Timehop- som forteller meg hva jeg gjorde på sosiale medier samme dag på i fjor, i forfjor, året før der og året før der
Zite, Flipboard :Artikkel og bloggsamlinger
Yelp - hvor skal jeg spise, drikke kaffe etc
Foursquare - sjekker inn, og hvor skal jeg spise, drikke kaffe etc
Aviser
Låser opp Mac-en uten passord

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 12:24   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vekkerklokke
Nedtelling
Mail
Kalender
Bilder
Kart
Værmelding
Radio
TV
Flybilletter
Bussbilletter (Skyss Billett og Ruter Billett)
Busstider (Skyss Reise og Ruter Reise)
Aviser
Bank (mobilbank og BankID)
Dagdrømming/reiseplanlegging: Skyscanner og Momondo
Facebook
Twitter
LinkedIn
Taxi (Bergen Taxi)
113
Gitarstemming (Guitar Tuner)
Chordbank (akkordoversikt og grep)
Hotels.com
IKEA katalogen
Handleliste
Kindle
Fix It - timebestilling hos frisøren min
Convert Unit - konverterer lengde, tyngde og temperaturer, fint siden jeg bruker mye engelsk hage- og kokeboklitteratur og der er ting i fot og Fahrenheit.
Kaloriteller
Keeper - Passord og datahvelv
Tripadvisor
Norwegian Reiseassistent
Skype for iPhone
Forbrukerrådets hormonsjekk (sjekke for skumle ting ved hjelp av å scanne strekkode)
Gule Sider
Booking.com
Starmap (Fantastisk! Hold den opp mot himmelen og den forteller hva stjernebildet heter!)
Min hage
Organic Garden Planting
UT- turguide
Google Earth
Tube Map London
Dropbox
Flytoget
Pinterest
Foursquare (lite brukt)
Netlog (lite brukt)
ARK e-bok
Posten Sporing
Runkeeper
Snapbucket

Gammel 14-11-13, 15:55   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra det man bruker en telefon til, slik som ringing og sms og surfing:
Navigasjon
Bank
Ruter billett
NSB
Check my trip
Tripadvisor
Kalender
Trening
Musikk
Tv
Lommelykt
Dokumentleser
Ebøker
Lydbøker
Podcast
Kamera
Fotoredigering
Handleliste
Alarm
Vekkeklokke
Pulsklokke
Klokke
Meditasjon/innsovning
Oppslagsverk
Kokebok

Og sikkert enda mer.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 15:56   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og de fineste appene; star walk og solar walk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.