Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du når ingen ser deg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-13, 10:02   #161
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du når ingen ser deg?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg har sluttet med å kjøpe Mr.Lee nudler og bare spise de sprø fra pakken, med krydderet over selvsagt.

Jeg har også sluttet med ris, smør og soysaus.

Nå er det vel ingen ting jeg ikke spiser sammen med andre, men jeg burde ikke spise popcorn i offentlighet, for jeg er en veldig effektiv makuleringsmaskin...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:16   #162
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Pøbelsara: ??

What?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:40   #163
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Kom akkurat på at jeg pleide å spise ris med thousand island-dressing når jeg var student. Bare det. Gjerne hurtigris, og så dynket jeg det i billigste type TI-dressing. DET tror jeg jeg ville spist i smug om jeg skulle spist det nå, men det frister ikke. Men husker at jeg elsket det.
Her er vi alle også glad i spaghetti a la capri fra boks.

Gammel 14-11-13, 11:12   #164
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes egentlig ikke noe jeg ikke kan spise sammen med andre, men hvis jeg skal kose meg når jeg er alene spiser jeg typisk makaroni med ost og ketchup eller en boks tunfisk i vann med majones, sitronpepper og kapers. Og kanskje litt ost på toppen. Men jeg er ikke flau for at jeg spiser noen av delene.

Min "guilty pleasure" er en hel pose paprikapotetgull alene (vi snakker 300 gram fra Maarud). Eller en Premium Dark Marsipan alene. Hvis jeg er skikkelig fysen kan jeg finne på å spise begge deler på samme kveld, men da er jeg skikkelig kvalm etterpå. (Og det er kanskje ikke så rart siden det inneholder nærmere 2500 kalorier.) Mannen liker verken paprikapottis eller marsipan, så jeg får ha det helt for meg selv. Mens han koser seg med lakrisen og saltstengene sine.

Sist redigert av Gaia : 14-11-13 kl 11:17.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:17   #165
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom ingen ser meg kan jeg spise nugatti med skje, gjerne med kakepynt på. Noen ganger bare kakepynt.

Gammel 14-11-13, 11:22   #166
Meiose
Aktiv

Meiose sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Endelig ett forum der det er lov å stå frem som karbonadedeigspisende! Har avansert litt da, nå liker jeg best rå strimler av mørt biffkjøtt mens jeg i studietiden kunne maule en hel kjøttdeigpølse fra Gilde. Og rå bacon!
Ellers spiser jeg veldig mye mer sjokolade alene. Sammen med folk ser jeg dannet ut. Løsningen er innkjøpsstopp, fordelen ved å være alenemor er at jeg ikke kommer meg så lett på butikken når innsatsviljen synker i takt med mørkets frembrudd!
Junk, potetgull og pasta di capri frister heldigvis aldri.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:37   #167
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Dette ble en artig tråd. Mange makaronispisere her ser jeg. Kanskje fordi det nesten var den eneste formen for pasta da jeg var lita.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:45   #168
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser alltid noen biter bacon som bare saavidt er blitt lunkne mens jeg steker. Bitene med mest fett og minst kjött. Hvis jeg kjöpter eggesalat til helgen, kjöper jeg en middels boks til familien og en liten boks til meg som jeg spiser uten bröd rett fra boksen, bare med pepper paa. Dessuten: Hvis jeg kjöper ferdig tetrapakket Hollandaisesaus, klemmer jeg ut nesten alt for aa varme sausen, ogsaa presser jeg resten rett fra pakken inn i munnen. Sikkert mange andre ting, ogsaa, men det var dette jeg kom paa saann i förste omgang.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 14:43   #169
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan i alle dager kom dere på å spise rå karbonade/kjøttdeig?

Syntes dere det det så fristende ut? Luktet godt? Smaker det godt?

Jeg blir kvalm bare ved tanken, så jeg undrer meg virkelig over dette.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 14:58   #170
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom på en ting til, ferdig vaniljekrem. Når eg laga skulebollar går det unna gitt.

Gammel 14-11-13, 15:21   #171
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ikke så unormalt å like rått kjøtt, egentlig?
Jeg liker biffen min ganske rå også.
Og husker ikke hvordan jeg kom på å spise rått kjøtt, egentlig. det er nok noen villdyrgener i meg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 15:25   #172
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet jo at rå karbonadedeig har en viss teoretisk smittefare - mer enn ved et rått kjøttstykke. Den malingen gir jo masse overflate og mulig bakterievekst. Men jeg tenker at har jeg ikke blitt syk enda, så blir jeg det vel ikke heller.

Rått kjøtt er jo veldig godt!

Gammel 14-11-13, 15:31   #173
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Rå karbonadedeig er jo mer eller mindre som tartar, men kanskje med litt mer fett. Ikke farlig. : niks:

Kjøttdeig ville jeg derimot ikke spist rått (og jeg er for så vidt ikke så fan av tartar heller da. )

Gammel 14-11-13, 15:34   #174
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker jo tartar, så å smake på karbonadedeigen lå ikke langt unna. Jeg liker Gilde sin best for den er litt salt. Jeg smaker ikke på kjøttdeigen, den frister ikke. :nix: Jeg oppfatter ikke karbonadedeig som farlig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 15:43   #175
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og husker ikke hvordan jeg kom på å spise rått kjøtt, egentlig. det er nok noen villdyrgener i meg.

De med blodtype O er visstnok villere enn andre menneskedyr. Jeg tipper at dere andre karbonadedeigspisere, som jeg, har blodtype O.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 15:44   #176
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Rå karbonadedeig er jo mer eller mindre som tartar, men kanskje med litt mer fett. Ikke farlig. : niks:

Kjøttdeig ville jeg derimot ikke spist rått (og jeg er for så vidt ikke så fan av tartar heller da. )

Det handler ikke om innholdet men om smittefaren og det er jo det samme for kjøttdeig og karbonadedeig vil jeg tro. Når kjøttet blir malt opp blir bakteriene som kan ha fulgt med kjøttstykket helt fra slakteprosessen (les: Møkkbakterier fra utsiden av kua) malt opp og så ligger kjøttet med enorm overflate og masse eksponering for luft = finfine forhold for bakterier. Mens for et helt kjøttstykke så vil bakteriene ha begrenset overflate å kose seg på, og den stekes også uansett selv med ganske blodig biff.

Men som sagt, jeg satser alt på mitt gode immunforsvar.

Gammel 14-11-13, 15:45   #177
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tartar var det beste jeg visste da jeg var liten. Jeg står alltid og spiser av rå kjøttdeig når jeg lager middag med den slags. En god klump med en slump salt på og rett i kjeften - nomminomminomnom.

Gammel 14-11-13, 15:46   #178
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

De med blodtype O er visstnok villere enn andre menneskedyr. Jeg tipper at dere andre karbonadedeigspisere, som jeg, har blodtype O.

Jeg har det!

Gammel 14-11-13, 15:55   #179
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også 0 og liker en blodig biff, ja.

Gammel 14-11-13, 15:55   #180
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg har a-etellerannet og liker blodig kjøtt jeg også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.