|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Syns du at FrP er et rasistisk parti? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
83 | 40,69% |
På grensen |
78 | 38,24% |
Nei |
41 | 20,10% |
Mener ikke noe |
2 | 0,98% |
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg er så enig i det du skriver, Meissa! Flotte innlegg! Og så anser jeg det som problematisk at de eneste tiltakene "folk flest" hører, er de Frp spyr ut i media. Arbeidepartiet har sagt tydelig ifra om at noe må gjøres, og det har de gjort ved mange anledninger og det overrasker meg at du, Milfrid, ikke har fått med deg noen av punktene i Meissas innlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Tybring-Gjedde, Sandberg og diverse andre FrPere uttaler seg i media i kraft av sitt partiverv, ikke som privatpersoner. Og det er tyst fra partileder. Det er ingen som sier at "Hey, dette er ikke partiets grunnholdninger!". Og når det ikke skjer, vel da tolker jeg det dithen at det er helt greit at man som representant for partiet kommer med slikt grums. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Uten å ha lest resten av tråden: Jeg vil si det er stor forskjell på det ene og det andre her. Om jeg diskrimineres fordi noen ikke liker måten jeg organiserer livet mitt på, så er det én ting. Men om misnøyen i hovedsak skyldes min mangel på viking-DNA, så blir det noe helt annet.
![]() |
![]() |
#144 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg synes generelt at de snakker før de tenker. Og så slutter det der. Slik at det meste ikke akkurat bærer preg av å være utredet på noe vis.
![]() |
#145 |
Panzerekstremfeminist
|
Det er sant, men om de ønsker å hive deg ut fordi du lever livet annerledes eller fordi noen tror at du velger å leve livet annerledes pga manglende viking-DNA, blir jo resultatet det samme, du er like uønsket uansett.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Personlig pessimist
|
Det er likevel en forskjell, og jeg tror den føles nokså vesentlig for dem som opplever det. Det oppleves forskjellig å være uønsket for det man gjør, enn for den man er, selv om resultatet er det samme.
![]() |
![]() |
#147 |
Panzerekstremfeminist
|
Men ser du ikke at h is man går ut fra at du kommer for å utøve kriminalitet og dermed ikke slipper deg inn så spiller det ingen rolle om det er fordi de tror du er medfødt kriminell eller ikke?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#149 |
Panzerekstremfeminist
|
Men hvis man er uønsket fordi noen andre fra samme kultur har gjort noe galt før, så spiller det ingen rolle om de som nekter deg adgang mener er det er gener eller kultur som gjør at de mener du er kriminell, du får ikke ikke komme inn/blir transportert ut uansett. Og da tenker jeg at det ikke spiller noen rolle om det heter diskriminering eller rasisme, effekten blir jo den samme.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 17-11-13 kl 23:33. Årsak: Helv&@kr)tes autokorrektur!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
maler
|
Det spiller en rolle for de som har samme gener, men kommer fra et annet miljø.
![]() |
#151 |
Panzerekstremfeminist
|
Det skjønte jeg ikke? Mitt poeng er at å dømme noen som ikke har gjort noe galt utfra gruppetilhørighet/kultur er akkurat det samme som å dømme noen som ikke har gjort noe galt utfra genetisk opphav. Motivet er kanskje ulikt, resultatet blir uansett det samme.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Du forstår ikke hva jeg mener, og jeg orker ikke prøve å forklare...
![]() |
![]() |
#154 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tror kanskje at det jeg tenker er at man ikke kan dømmes FØR man har gjort noe/levd som tigger selv om man er rom, mens du mener at hvis man lever som rom OG tigger/slår leir ulovlig, så må man forvente konsekvenser?
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Dette blei ein innfløkt og litt følelsesladd debatt. Men ikkje så rart kanskje. Noko av problemet er kanskje ulik forståing av ordet "rasisme". Dette innlegget frå i dag kan vere eit innspel, i alle fall eit synspunkt:
![]() |
#156 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg er ikke for diskriminering heller, altså. Men spørsmålet var om FrP er er rasistisk parti. Og jeg mene altså ikke at de er det.
![]() |
#157 |
Metallica!!
|
Nei det gjør det da ikke.
![]() |
#158 |
Shake it out!
|
Den sier mye av det jeg forsøkte å si, bare uendelig mye bedre.
![]() |
#159 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Hups, jeg fikk hjelp til å poste før innlegget var ferdig, men når jeg ser debatten her så har jeg ikke lengre lyst til å delta i den.
![]() |
#160 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Oki, kan noen forklare meg hva jeg ikke forstår?
![]() |
![]() |
![]() |
|
|