|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Smågutter med lengre hårGutten selv bryr seg ikke. Det er faren som har en mening om det. Men som noen sier: det er jo bare å forberede gutten på at noen kan tro han er jente. Det er bare det at da tror jeg han vil klippe bort det flotte håret sitt.... |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Audacious
|
Sv: Smågutter med lengre hårJeg har en åtte år gammel gutt med skikkelig langt hår. Han hadde langt hår da vi bodde i Hippieland da han var 5-6 år (såklart, en by med 50/50 sufere og hippier gir litt andre skjønnhetsidealer...), klippet seg da vi skulle hjem sånn at nye venner kunne skjønne han var gutt, og deretter har han spart til langt hår igjen. Det rekker nå langt nedpå ryggen.
|
|
|
#23 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Smågutter med lengre hårSå lenge det ser pent ut så kan han vel ha langt hår.
|
|
|
|
#24 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Smågutter med lengre hårMine unger har fått bestemme hårlengde selv fra de har vært i stand til å holde det selv. Så lenge vi måtte vaske og børste og styre fikk ikke jenta ha hår ned på ryggen (hva skal treåringer med det?!) og gutta fikk guttesveiser. Nå har minstegutt bestemt seg for å spare hår, jenta har hår godt ned på ryggen og eldstemann sin frisyre ligner mistenkelig på Hitler sin.
|
|
|
|
#25 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Smågutter med lengre hårPersonlig liker jeg ikke langt hår på gutter, og ikke kjempelangt hår på jenter heller, men jeg synes likevel at dette er et område der ungene bør få bestemme selv ganske tidlig, så lenge håret ser velstelt og greit ut.
|
|
|
#26 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Smågutter med lengre hår
Jeg hadde en sånn pistrejente som hadde pistrete babyhår i forskjellige lengder (delvis på grunn av at hun tok sak(s)en i egne hender to år tidligere), som nektet å klippe det fordi hun drømte om langt hår som storesøster. Jeg så jo at hun ville bli finere og se eldre ut (dvs sin egen alder) om det ble klippet, men gadd ikke ta den kampen, siden det nå tross alt var hun selv som skulle gå slik. Men rett før skolestart ville hun det selv. Inn til frisøren gikk ei lita barnehagjente med pistrete babyhår, og ut spankulerte en stolt skolejente med ordentlig storjentehår, klippet rett av i nakken. Hun så minst ett år eldre, og 1000 ganger bedre ut. Jeg er likevel glad jeg ikke tvang det på henne tidligere, men lot det være opp til henne selv.
|
|
|
#27 |
|
flisespikker
|
Sv: Smågutter med lengre hårBestekompisen til sønnen min har langt hår - ordentlig langt hår, ikke bare sånn nesten til skuldrene - og har hatt det siden før de begynte på skolen. Og jada, han har blitt tatt for å være jente mange ganger (kanskje mest når de var litt yngre, nå er han 11), men det tror jeg ikke han bryr seg stort om.
|
|
|
#28 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jeg ser at det kunne misforstås det jeg skrev
|
|
|
|
#29 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, da hørtes det litt bedre ut.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-11-13 kl 16:21. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
can-jur
|
Sv: Smågutter med lengre hårDet bestemmer mine selv, når de er gamle nok til å vaske og stelle det selv.
|
|
![]() |
|
|