Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tusenfryd blir røykfri

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 14:12   #121
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Jadda, jag dem vekk og kast stein etter dem. Ekle, ekle røykerne. Og når de har sluttet å røyke, og så blitt feite, så mobber vi dem for det i stedet.

Gammel 09-05-07, 14:16   #122
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jadda, jag dem vekk og kast stein etter dem. Ekle, ekle røykerne. Og når de har sluttet å røyke, og så blitt feite, så mobber vi dem for det i stedet.

Neida, vi er da ikke primitive! Vi kaster ikke stein! Men vi kan godt kjeppjage, og lage gapestokk på torget (eller på sentret). Dessuten burde offentlig røyking bøtelegges. Saftige bøter. Gjerne håndhevet av parkeringsvakter og vektere, som jo er i stort flertall i forhold til politiet. 1000 kroner for hver gang man blir tatt med røyk i hånda. Jepp.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:08   #123
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja! Akkurat sånn som i Los Angeles! (?) Og hvis noen røyker sammen med barna, så dobles boten! For å være dobbelt dårlig rollemodell!

Gammel 09-05-07, 15:13   #124
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er bra, men samtidig vet jeg at mange da vil røyke i smug heller, på toaletter og lignende.

Jeg kunne tenkt meg ett røykeforbud på bussholdeplasser også. Spesielt inne i busskur. :spy:

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:14   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Røykerne er jo jaget bort over alt.

Er de? Virkelig? Jeg synes røykere har fått fantastisk mye medhold og rettigheter for sin uvane, det er vel stort sett den eneste gruppen som faktisk får store rettigheter for å fortsette med uvanen sin, som egne soner og lignende.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:31   #126
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor ikke? Nettopp fordi de har en uvane som sjenerer andre, og fordi parken må bruke sine arealer til å hjelpe mennesker til å utføre uvanen sin. Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Joda det er snilt å ta hensyn til andre mennesker, til og med røykere. Men jeg mener ikke det er en rettighet, slik enormt mange ser ut til å mene.

Nei selvfølgelig er det ingen rettighet. Men jeg synes at egne områder er til begge parters beste. Da sjenerer de ikke de andre gjestene, og de slipper å gå 15-20 min hver vei for å utføre uvanen sin.

Bare for å ha det sagt så blir jeg rett og slett dårlig av røyklukt selv etter å ha sluttet for noen år siden. Jeg blir mektig irritert og sur av å ha røykere rett ved siden av meg, men jeg har fortsatt forståelse for at de faktisk trenger den ekle pinnen sin.

Men jeg lurer fortsatt på om dette forbudet gjelder under fyllefester på kvelden også. Ingen som vet altså?

Tror forresten ikke at røykere vil smugrøyke på toaletter o.l som bina her tror. Det er vel ikke et veldig utbredt problem på flyplasser, sykehus osv?
Gjør de det når de kan gå utenfor porten er de rett og slett idioter. Røyker eller ikkerøyker.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:32   #127
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er de? Virkelig? Jeg synes røykere har fått fantastisk mye medhold og rettigheter for sin uvane, det er vel stort sett den eneste gruppen som faktisk får store rettigheter for å fortsette med uvanen sin, som egne soner og lignende.

Enig. At Tusenfryd har blitt røykfri synes jeg er flott. Ikke fordi jeg er der noen gang, men sånn på generelt grunnlag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:51   #128
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men alternativet bør da ikke være å kaste det på bakken? Enten får man ta dem med seg, eller slukke dem skikkelig før man kaster dem. Det er jo bare å ta dem opp etter å ha tråkket på den.

Jada, jeg tok med meg mine når jeg røyket jeg.
Bare prøvde å finne en logisk forklaring på forsøplingen.

Gammel 09-05-07, 16:05   #129
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Den tråden på NM viser bare hva røyk (kan) gjør(e) med hodene til folk.

Gammel 09-05-07, 16:22   #130
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe ja, den er helt fantastisk. Jeg fatter ikke at jeg gidder å diskutere med de kneipphodene engang.

Gammel 09-05-07, 16:24   #131
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Tror forresten ikke at røykere vil smugrøyke på toaletter o.l som bina her tror. Det er vel ikke et veldig utbredt problem på flyplasser, sykehus osv?
Gjør de det når de kan gå utenfor porten er de rett og slett idioter. Røyker eller ikkerøyker.

Å jo. Smugrøyking på toaletter er et problem. På sykehus, flyplasser - og til og med på flyene enkelte ganger.

Gammel 09-05-07, 16:28   #132
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Etter at tråden på NM har blitt nevnt så mange ganger så må jeg bare inn å lese.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 17:09   #133
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Synes det er bra, men samtidig vet jeg at mange da vil røyke i smug heller, på toaletter og lignende.

Jeg kunne tenkt meg ett røykeforbud på bussholdeplasser også. Spesielt inne i busskur. :spy:

Det er bare rett og rimelig at røykere står utenfor bussskuret og røyker, og at de passer på at røyken ikke blåser rett inn i skuret/på andre folk. Jeg blir også matt av hensynsløsheten til enkelte røykere, men å si at alle røykere er hensynsløse idioter, blir like smart som å si at alle amerikanere digger Bush -hvilket ikke er sant.

Gammel 09-05-07, 17:29   #134
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jepp, de fleste røykere jeg har vært ute for tar heldigvis hensyn, også på bussholdeplasser. Men guud så forbanna jeg ble en gang da jeg satt inne i et busskur med vesla, og det kom en dust, satte seg ved siden av oss og fyrte opp en røyk. Røyken blåste rett på vesla, og det regnet utenfor og jeg ville ikke stå ute i pisseregnet med henne heller. Jeg sa ifra til gubben at han vel kunne ha ventet eller gått utfor, vi var tross alt der først, og vesla er et lite barn! Han ble bare sur og sa at han ikke ville stå ute i regnet.

Gammel 09-05-07, 17:48   #135
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er nikotinplaster et alternativ til røyk de timene man tilbringer på Tusenfryd? (Jeg røyker ikke selv, så jeg har aldri prøvd et slikt plaster.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 17:59   #136
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er full av antipati og fordommer mot røyking og røykere. Pleier ikke akkurat å gå rundt å snakke så mye om det, men jeg hilser alle forbud og reguleringer mot røyk velkommen.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 01:53   #137
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, for å stille seg rett utenfor inngangen er nemlig mye smartere. Da rammer hun desto flere med osen.

Ikke enig. Dessuten: Alle røykere produserer røyk, både mens de røyker og etterpå. Og er man i nærheten, får man det på seg.

Her må jeg bare himle en hel del. De er voksne til å bestemme selv om de skal plage andre eller ei? Friluft hjelper lite når man fremdeles må puste. Røyken befinner seg nemlig i denne friluften.

Skal man forby alt som kan forurense luften litt da slik at andre puster det inn? Det også om de står langt unna?
Min tur til å himle litt gitt.

Du skrev det ikke, men for de fleste røykere er "ute" ensbetydende med "rett utenfor inngangen sånn at alle må puste inn driten min. Det er tross alt friluft."

TIl å være ikke røyker vet du jammen mye om vanene til "alle" som røyker.
De de fleste røykere er det ikke det samme å stå rett utenfor inngangen å gå på utsiden.
Men er man trangsynt så ser man jo bare det man selv vil...............

Neste gang du setter deg inn i en bil, så husk at du forurenser lufta jeg puster inn................... Selv om bilen er ute.

Gammel 10-05-07, 09:40   #138
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det er bare rett og rimelig at røykere står utenfor bussskuret og røyker, og at de passer på at røyken ikke blåser rett inn i skuret/på andre folk. Jeg blir også matt av hensynsløsheten til enkelte røykere, men å si at alle røykere er hensynsløse idioter, blir like smart som å si at alle amerikanere digger Bush -hvilket ikke er sant.

Man kan i allefall raskt konstatere at røykere er idioter. Å utsette seg selv og andre for noe som beviselig er så skadelig, det er idiotisk. Hvorvidt røykere er hensynsløse er selvsagt et diskusjonsspørsmål, men ut i fra en annen tråd, om hvor folk gjør av sneipen, så er konklusjonen at "jeg ser meg jo rundt etter et askebeger, men siden ingen har satt opp ett for meg så kaster jeg den selvsagt på bakken".

Og jeg skal være storsinnet. Jeg skal si det sånn at nei, ikke alle røykere er hensynsløse. Men alle røykere som røyker i nærheten av andre mennesker, på gata, på parkeringsplasser, utenfor inngangspartier, på Tusenfryd - og alle røykere som kaster sneipene i fra seg på bakken, i krattet, på stranda eller i vannet - alle DE røykerne er hensynsløse idioter.

De som derimot bare røyker når det ikke finnes andre i nærheten, og alltid sørger for å deponere den slukkede sneipen i en søppelkasse - de er ikke hensynsløse, de er bare idioter.

Gammel 10-05-07, 09:51   #139
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Skal man forby alt som kan forurense luften litt da slik at andre puster det inn? Det også om de står langt unna?
Min tur til å himle litt gitt.

TIl å være ikke røyker vet du jammen mye om vanene til "alle" som røyker.
De de fleste røykere er det ikke det samme å stå rett utenfor inngangen å gå på utsiden.
Men er man trangsynt så ser man jo bare det man selv vil...............

Neste gang du setter deg inn i en bil, så husk at du forurenser lufta jeg puster inn................... Selv om bilen er ute.

Til det første: Hva mener du med "alt"? Det er faktisk ganske mye som er forbudt, nettopp fordi det forurenser. Det er forbudt å brenne bråte. Det er forbudt å la bilen stå på tomgang. Det er forbudt å røyke innendørs, og også enkelte steder utendørs. Jeg ser ikke at det skulle være noe galt i å forby slikt, tvert imot. Og selv om du tror du "står litt unna" så er det ikke sikkert at det faktisk er slik. Jeg har mange ganger fått argumentet "men vi er jo utendørs" eller "røyken blåser da ikke på deg nå" selv om jeg står rett ved siden av.

Og til å være ikkerøyker så vet jeg selvsagt ganske mye om hvordan mange røykere ter seg. Det er nemlig meg det går ut over. Jeg opplever det DAGLIG.

Og den siste kommentaren der med bilen, den skjønte jeg ikke. Du motsier jo deg selv. Dessuten, jeg bruker fint lite bil. Jeg kjøre for det meste kollektivt.

Gammel 10-05-07, 09:59   #140
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Man kan i allefall raskt konstatere at røykere er idioter. Å utsette seg selv og andre for noe som beviselig er så skadelig, det er idiotisk. Hvorvidt røykere er hensynsløse er selvsagt et diskusjonsspørsmål, men ut i fra en annen tråd, om hvor folk gjør av sneipen, så er konklusjonen at "jeg ser meg jo rundt etter et askebeger, men siden ingen har satt opp ett for meg så kaster jeg den selvsagt på bakken".

Og jeg skal være storsinnet. Jeg skal si det sånn at nei, ikke alle røykere er hensynsløse. Men alle røykere som røyker i nærheten av andre mennesker, på gata, på parkeringsplasser, utenfor inngangspartier, på Tusenfryd - og alle røykere som kaster sneipene i fra seg på bakken, i krattet, på stranda eller i vannet - alle DE røykerne er hensynsløse idioter.

De som derimot bare røyker når det ikke finnes andre i nærheten, og alltid sørger for å deponere den slukkede sneipen i en søppelkasse - de er ikke hensynsløse, de er bare idioter.

Så det å være avhengig av noe er det samme som å være idiot?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.