Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tusenfryd blir røykfri

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-07, 18:11   #161
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nå er det sånn at overvekt ikke plager omgivelsene (barna får for eksempel ikke astma av at foreldrene er overvektige).
.

Barn kan ta skade av å ha overvektige foreldre om ovrvekten skyldes helt feil kosthold.
For natulig nok lager foreldrene maten til barna også, og ikke bare seg selv....
Men nei barna får ikke astma av foreldrenes overvekt.

Gammel 10-05-07, 18:14   #162
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Barn kan ta skade av å ha overvektige foreldre om ovrvekten skyldes helt feil kosthold.
For natulig nok lager foreldrene maten til barna også, og ikke bare seg selv....
Men nei barna får ikke astma av foreldrenes overvekt.

Om foreldrene er veldig overvektige er det kanskje ikke så lett for dem å ta med seg ungen ut på tur, og sånn sett kan det bli mye innesitting/TV-titting på barna, noe som heller ikke er sunt.

Gammel 10-05-07, 18:16   #163
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Til det første: Hva mener du med "alt"? Det er faktisk ganske mye som er forbudt, nettopp fordi det forurenser. Det er forbudt å brenne bråte. Det er forbudt å la bilen stå på tomgang. Det er forbudt å røyke innendørs, og også enkelte steder utendørs. Jeg ser ikke at det skulle være noe galt i å forby slikt, tvert imot. Og selv om du tror du "står litt unna" så er det ikke sikkert at det faktisk er slik. Jeg har mange ganger fått argumentet "men vi er jo utendørs" eller "røyken blåser da ikke på deg nå" selv om jeg står rett ved siden av.

Og til å være ikkerøyker så vet jeg selvsagt ganske mye om hvordan mange røykere ter seg. Det er nemlig meg det går ut over. Jeg opplever det DAGLIG.

Og den siste kommentaren der med bilen, den skjønte jeg ikke. Du motsier jo deg selv. Dessuten, jeg bruker fint lite bil. Jeg kjøre for det meste kollektivt.

Jeg vet virkelig bedre en deg om jeg står litt unna andre mennesker når jeg reøyker utendørs MYE bedre en deg. Og bruker heller ikke argumentet at jeg er utendrøs, da jeg allerede paser på så jeg ikke står oppi ikke røykere.
Men jeg har opplevd ikke røykere som kommer bort til meg når jeg røyker ute ja, og da flytter jeg meg ikke. Men da kommer de gjerne bort for å prate også da.

Ja, det er masse som r forbudt, men det er også MASSE som er tillatt selv om det forurenser. Ta f.eks dieselbiler, det er ikke påbudt med partikkelfilter selv om undersøkelser viser at partiklene som kommer ut sammen med dieseleksosen er helseskadelig. Biler er jo heller ikke forbudt, selv om man vet de forurenser.
Jeg er også rimlig sikkr på at det som røykes ute av røykere er mindre helseskadelig for miljøet og luften en mye annet.

Gammel 10-05-07, 18:17   #164
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, la oss dra tilbake til steinalderen, slik at røykerne kan forpeste uten dårlig samvittighet.

Gammel 10-05-07, 18:25   #165
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, la oss dra tilbake til steinalderen, slik at røykerne kan forpeste uten dårlig samvittighet.

Jeg er faktisk glad for de aller fleste røykeforbud som er nå. Husker da jeg var "lita" og vi gikk rundt og røykte inne på videosjappa når vi skulle finne film å leie. Jeg er glad det ikke er sånn nå.

Gammel 10-05-07, 18:31   #166
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, oppegående mennesker er generelt fornøyd med de fleste røykeforbud.

Gammel 10-05-07, 18:48   #167
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg vet virkelig bedre en deg om jeg står litt unna andre mennesker når jeg reøyker utendørs MYE bedre en deg. Og bruker heller ikke argumentet at jeg er utendrøs, da jeg allerede paser på så jeg ikke står oppi ikke røykere.
Men jeg har opplevd ikke røykere som kommer bort til meg når jeg røyker ute ja, og da flytter jeg meg ikke. Men da kommer de gjerne bort for å prate også da.

Ja, det er masse som r forbudt, men det er også MASSE som er tillatt selv om det forurenser. Ta f.eks dieselbiler, det er ikke påbudt med partikkelfilter selv om undersøkelser viser at partiklene som kommer ut sammen med dieseleksosen er helseskadelig. Biler er jo heller ikke forbudt, selv om man vet de forurenser.
Jeg er også rimlig sikkr på at det som røykes ute av røykere er mindre helseskadelig for miljøet og luften en mye annet.

Ja, du vet sikkert bedre enn meg om du tar hensyn. Og bravo for deg om du gjør det. Veldig bra at du ikke røyker på bussholdplasser og utenfor bygninger. Men jeg skjønner rett og slett ikke relevansen av å dra inn dieselbiler her.

Gammel 10-05-07, 18:49   #168
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Utviklingen er fæl.

Gammel 10-05-07, 19:30   #169
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg har lest EN røykediskusjon der overvekt eller eksos ikke er blitt dratt inn.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:33   #170
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Nikotin er faktisk minst like avhengighetsdannende som heroin sånn fysisk sett.

God tankegang du, så slipper du å måtte bekymre deg for å slutte på en stund.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:35   #171
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror ikke jeg har lest EN røykediskusjon der overvekt eller eksos ikke er blitt dratt inn.

Jeg tror ikke slike eksisterer.

Gammel 10-05-07, 19:39   #172
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

esme røyker ikke.

Gammel 10-05-07, 20:50   #173
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal man diskutere da? Alle vet jo at røykinger fælt og skadelig og alt det der. Det finnes jo ingen gode argumenter for å røyke.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:01   #174
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jøsses, så forutinntatt du er da. Hvorfor tror du jeg røyker?

Jeg forsvarer heller overhodet ikke når røykere forpester luften til andre. Om du hadde lest det jeg hadde skrevet så reagerer jeg på nedlatenheten som går på at andre ikke lever så fornuftige liv som de burde. Og for meg er det uvesentlig om det er røyking, drikking eller inaktivitet det går på.

Gammel 10-05-07, 21:02   #175
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hva skal man diskutere da? Alle vet jo at røykinger fælt og skadelig og alt det der. Det finnes jo ingen gode argumenter for å røyke.

Går det ikke an å diskutere røyking i en fornøyelsespark uten å dra inn eksos og overvekt? Det tyder dessuten bare på at røykerne slipper opp for argumenter (dersom det finnes noen) når de drar inn disse tingene, iallfall eksos.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:07   #176
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går det ikke an å diskutere røyking i en fornøyelsespark uten å dra inn eksos og overvekt? Det tyder dessuten bare på at røykerne slipper opp for argumenter (dersom det finnes noen) når de drar inn disse tingene, iallfall eksos.

Beklager, men jeg trodde ikke det med eksos og overvekt hadde direkte med røyking i fornøyelsesparken å gjøre. Snarere at det var en avsporing. Jeg syns det er helt greit med røykeforbud i Tusenfryd og andre steder, men jeg kjenner personlig mange røykere som ikke dumme eller idioter.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:08   #177
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Jeg drar inn overvekt i røykedebatt fordi det er relevant for meg.

Gammel 10-05-07, 21:09   #178
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det som skiller røyking fra så veldig mange andre ting er at røyking plager omgivelsene. Kanskje hadde jeg vært mindre røyke-hater dersom røykere ikke jevnt over hadde vært av den hensynsløse sorten som kaster fra seg glødende sneiper overalt, røyker i busskur og foran inngangen til sykehuset. Men røyking er til sjenanse.

Om folk spiser usunt (?) så er nå det i grunnen noen som ikke plager andre.

Lykkeliten: Hvem du ser ned på er vel din sak. Nå er det sånn at overvekt ikke plager omgivelsene (barna får for eksempel ikke astma av at foreldrene er overvektige).

Røyking er til sjenanse uansett. Mange som sliter med astma og allergi kan få alvorlige pusteproblemer bare av å passere noen på gata som røyker. For ikke å snakke om å komme inn i heisen med et par stykker som nettopp har hatt "kaffe & røyke-pause".

Jeg ser ned på røykere fordi dette er noe de en gang har begynt med. Greit nok at mange begynte da de var unge, men de må jo ha vært usannsynlig dumme den gangen. Og forsåvidt fortsatt med det, siden de ikke har skjønt at de kan kjøpe nikotintyggegummi for å venne seg av med dritten.

Safran, det var en provokasjon/sammenligning om du vil.
Bina, det er ikke bare min sak hva jeg mener, så lenge jeg hevder disse i diskusjoner. Slik du gjør, og jeg synes holdningene dine til folk som røyker er helt bak mål. Du viser svært liten forståelse og en nedlatende holdning til en gruppe mennesker som er like forskjellige som en gruppe med overvektige personer. Eller en gruppe med handikap. Osv. Det er mange røykere som er idioter som ikke tar hensyn. Det er også mange røykere som skammer seg over uvanen og som helst gjemmer seg vekk og tar alle mulige hensyn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:30   #179
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

At eksos blir dratt inn er vel ganske naturlig med tanke på at røyken forpester lufta for alt og alle uansett hvor langt unna røykerne er.
Og det blir brukt som argument for å forby røykingen.

Gammel 10-05-07, 21:40   #180
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det må gå an å diskutere hensynsfullhet når det gjelder røyking uten å dra inn karakteristikker av røykere som idioter. Jeg synes det er frekt og nedlatende å omtale andre mennesker på den måten.

Hva hadde du følt om bina hadde sagt av overvektige er idioter som bare kan slutte dersom de vil NOK? Det er jo akkurat like skittfrekt å si. Og jeg hadde reagert på det også selv om jeg heller ikke er overvektig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.