Sv: Tusenfryd blir røykfri
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Til det første: Hva mener du med "alt"? Det er faktisk ganske mye som er forbudt, nettopp fordi det forurenser. Det er forbudt å brenne bråte. Det er forbudt å la bilen stå på tomgang. Det er forbudt å røyke innendørs, og også enkelte steder utendørs. Jeg ser ikke at det skulle være noe galt i å forby slikt, tvert imot. Og selv om du tror du "står litt unna" så er det ikke sikkert at det faktisk er slik. Jeg har mange ganger fått argumentet "men vi er jo utendørs" eller "røyken blåser da ikke på deg nå" selv om jeg står rett ved siden av.
Og til å være ikkerøyker så vet jeg selvsagt ganske mye om hvordan mange røykere ter seg. Det er nemlig meg det går ut over. Jeg opplever det DAGLIG.
Og den siste kommentaren der med bilen, den skjønte jeg ikke. Du motsier jo deg selv. Dessuten, jeg bruker fint lite bil. Jeg kjøre for det meste kollektivt.
Jeg vet virkelig bedre en deg om jeg står litt unna andre mennesker når jeg reøyker utendørs MYE bedre en deg. Og bruker heller ikke argumentet at jeg er utendrøs, da jeg allerede paser på så jeg ikke står oppi ikke røykere.
Men jeg har opplevd ikke røykere som kommer bort til meg når jeg røyker ute ja, og da flytter jeg meg ikke. Men da kommer de gjerne bort for å prate også da.
Ja, det er masse som r forbudt, men det er også MASSE som er tillatt selv om det forurenser. Ta f.eks dieselbiler, det er ikke påbudt med partikkelfilter selv om undersøkelser viser at partiklene som kommer ut sammen med dieseleksosen er helseskadelig. Biler er jo heller ikke forbudt, selv om man vet de forurenser.
Jeg er også rimlig sikkr på at det som røykes ute av røykere er mindre helseskadelig for miljøet og luften en mye annet.