|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#142 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Tusenfryd blir røykfri
Det er kjempelett å sette seg på en høy hest når det gjelder andres livsførsel som røyking, drikking, inaktivitet, overvekt etc etc. Det er faktisk ikke mulig for alle å slutte å røyke, slutte å drikke, trene mer eller gå ned i vekt.
|
|
|
#143 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Tusenfryd blir røykfriJeg skjønner ikke hvorfor enkelte må stå i inngangspartiet til bussen å røyke. De er hvertfall idioter.
|
|
|
#145 |
|
Mother of Dragons
|
Selvfølgelig er de det. Hensynsløse mennesker er idioter. De er også de samme som forsøpler når de tygger tyggegummi og spiser iskrem og hiver papiret på gata.
|
|
|
#146 |
|
Mother of Dragons
|
Nikotin er faktisk minst like avhengighetsdannende som heroin sånn fysisk sett.
|
|
|
#148 |
|
Ustabil
|
Nei, det kan du si. Men forskjellen er at røyke er noe man faktisk har BEGYNT med. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tusenfryd blir røykfriMan er ikke idiot om man ikke greier å slutte å røyke. Man er idiot om man begynner å røyke. :bidrar: |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Ustabil
|
De fleste som røyker anser det ikke som et "problem", og de røyker åpenlyst og med hevet hode. Så jeg anser ikke røykere som en stakkarslig gruppe som sliter fryktelig. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Fortynnet
|
Dette har jeg lest før, men jeg tror faktisk ikke på det. Vil gjerne se hvor stor prosentandel som klarer å slutte å røyke kontra hvor mange som klarer å slutte med heroin. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Ustabil
|
Andre undersøkelser viser at den fysiske avhengigheten av nikotin er svært lav, og forsvinner raskt ut av kroppen. Det største problemet er den sosiale avhengigheten. Det at man må ut i "røykepauser" og stå og skravle med de andre røykerne, for eksempel. I tillegg til vanen, som røyk og kaffe til Dagsrevyen. Det er vanene som er verst å bryte, i følge enkelte undersøkelser. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Mother of Dragons
|
Greit nok, det blir jo synsing og troing dette, men jeg tror faktisk at for enkelte er det umulig. Når folk fortsetter med å røyke etter at de har amputert ett ben og står i stor fare for å miste det andre så er det ikke fordi de er dumme. Da er det fordi de faktisk ikke klarer å slutte.
Nei, det er sant. Det hadde du ikke. Sorry.
|
|
|
#155 |
|
Ustabil
|
Det er fordi de ikke vil slutte. Det å miste beinet er i seg selv så traumatisk at de trenger å beholde vanen med røyken og den avslappende følelsen nikotinet gir. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette sier jo veldig mye om deg. Jeg ser virkelig ned på skikkelig overvektige mennesker som ikke klarer å slanke seg, synes du det er like ok?
|
|
|
#157 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#158 |
|
saftig
|
Jeg antar dette var et forsøk på provokasjon, og at du ikke mener det?
|
|
|
#159 |
|
Ustabil
|
Det som skiller røyking fra så veldig mange andre ting er at røyking plager omgivelsene. Kanskje hadde jeg vært mindre røyke-hater dersom røykere ikke jevnt over hadde vært av den hensynsløse sorten som kaster fra seg glødende sneiper overalt, røyker i busskur og foran inngangen til sykehuset. Men røyking er til sjenanse. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |