Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tusenfryd blir røykfri

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-07, 10:02   #141
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Så det å være avhengig av noe er det samme som å være idiot?

Åpenbart.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 13:28   #142
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Man kan i allefall raskt konstatere at røykere er idioter.

Det er kjempelett å sette seg på en høy hest når det gjelder andres livsførsel som røyking, drikking, inaktivitet, overvekt etc etc. Det er faktisk ikke mulig for alle å slutte å røyke, slutte å drikke, trene mer eller gå ned i vekt.

Gammel 10-05-07, 13:30   #143
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte må stå i inngangspartiet til bussen å røyke. De er hvertfall idioter.

Gammel 10-05-07, 13:31   #144
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Det er faktisk ikke mulig for alle å slutte å røyke, slutte å drikke, trene mer eller gå ned i vekt.

Det er faktisk mulig. Enkelte klarer å slutte med heroin, liksom.
Men alle vil ikke slutte å røyke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 13:33   #145
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte må stå i inngangspartiet til bussen å røyke. De er hvertfall idioter.

Selvfølgelig er de det. Hensynsløse mennesker er idioter. De er også de samme som forsøpler når de tygger tyggegummi og spiser iskrem og hiver papiret på gata.

Gammel 10-05-07, 13:43   #146
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det er faktisk mulig. Enkelte klarer å slutte med heroin, liksom.
Men alle vil ikke slutte å røyke.

Nikotin er faktisk minst like avhengighetsdannende som heroin sånn fysisk sett.

Enkelte klarer å slutte å røyke, enkelte klarer å begynne å trene og gå ned i vekt. Men ikke alle. Langt i fra alle og de som ikke klarer det er ikke nødvendigvis dumme eller idioter. Og det er stor forskjell i avhengighetsgrad.

Jeg har ingen problemer med å la være å røyke eller gå ned i vekt. For meg er det bare å bestemme seg for å gjøre det som er lurt. Heldige meg. Men: det går da an å la være å se ned på folk som har problemer med det likevel og innse at det ikke er like lett for alle. Det er ikke det altså.

Gammel 10-05-07, 13:44   #147
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier ikke at det er like lett for alle, jeg sier at det ikke er umulig. Jeg har heller ikke nevnt noe om idioter.

Gammel 10-05-07, 13:45   #148
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Det er kjempelett å sette seg på en høy hest når det gjelder andres livsførsel som røyking, drikking, inaktivitet, overvekt etc etc. Det er faktisk ikke mulig for alle å slutte å røyke, slutte å drikke, trene mer eller gå ned i vekt.

Nei, det kan du si. Men forskjellen er at røyke er noe man faktisk har BEGYNT med.

Men ja, jeg innrømmer at jeg ser ned på røykere, og oppriktig mener at røykere er dumme, og at røyking burde kriminaliseres.

Gammel 10-05-07, 13:45   #149
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Man er ikke idiot om man ikke greier å slutte å røyke. Man er idiot om man begynner å røyke. :bidrar:

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 13:47   #150
bina
Ustabil

Standard

Enkelte klarer å slutte å røyke, enkelte klarer å begynne å trene og gå ned i vekt. Men ikke alle. Langt i fra alle og de som ikke klarer det er ikke nødvendigvis dumme eller idioter. Og det er stor forskjell i avhengighetsgrad.

Jeg har ingen problemer med å la være å røyke eller gå ned i vekt. For meg er det bare å bestemme seg for å gjøre det som er lurt. Heldige meg. Men: det går da an å la være å se ned på folk som har problemer med det likevel og innse at det ikke er like lett for alle. Det er ikke det altså.

De fleste som røyker anser det ikke som et "problem", og de røyker åpenlyst og med hevet hode. Så jeg anser ikke røykere som en stakkarslig gruppe som sliter fryktelig.

Det er ikke lett for alle å slutte å røyke, men jeg vil påstå at 99,9 % KAN, hvis de VIL. Men stort sett er det viljen det står på. Det er for vanskelig, så de lar det være. Røyken er en så viktig del av livet, at de ikke en gang ser at de forpester sine omgivelser, skader sine barn, og er til generell sjenanse for andre.

Gammel 10-05-07, 13:47   #151
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Man er ikke idiot om man ikke greier å slutte å røyke. Man er idiot om man begynner å røyke. :bidrar:

Nettopp det jeg også mener!

Gammel 10-05-07, 13:49   #152
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

.

Dette har jeg lest før, men jeg tror faktisk ikke på det. Vil gjerne se hvor stor prosentandel som klarer å slutte å røyke kontra hvor mange som klarer å slutte med heroin.

Gammel 10-05-07, 13:55   #153
bina
Ustabil

Standard

Dette har jeg lest før, men jeg tror faktisk ikke på det. Vil gjerne se hvor stor prosentandel som klarer å slutte å røyke kontra hvor mange som klarer å slutte med heroin.

Andre undersøkelser viser at den fysiske avhengigheten av nikotin er svært lav, og forsvinner raskt ut av kroppen. Det største problemet er den sosiale avhengigheten. Det at man må ut i "røykepauser" og stå og skravle med de andre røykerne, for eksempel. I tillegg til vanen, som røyk og kaffe til Dagsrevyen. Det er vanene som er verst å bryte, i følge enkelte undersøkelser.

Gammel 10-05-07, 13:55   #154
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Jeg sier ikke at det er like lett for alle, jeg sier at det ikke er umulig.

Greit nok, det blir jo synsing og troing dette, men jeg tror faktisk at for enkelte er det umulig. Når folk fortsetter med å røyke etter at de har amputert ett ben og står i stor fare for å miste det andre så er det ikke fordi de er dumme. Da er det fordi de faktisk ikke klarer å slutte.

Jeg har heller ikke nevnt noe om idioter.

Nei, det er sant. Det hadde du ikke. Sorry.

Gammel 10-05-07, 13:56   #155
bina
Ustabil

Standard

Greit nok, det blir jo synsing og troing dette, men jeg tror faktisk at for enkelte er det umulig. Når folk fortsetter med å røyke etter at de har amputert ett ben og står i stor fare for å miste det andre så er det ikke fordi de er dumme. Da er det fordi de faktisk ikke klarer å slutte.

Nei, det er sant. Det hadde du ikke. Sorry.

Det er fordi de ikke vil slutte. Det å miste beinet er i seg selv så traumatisk at de trenger å beholde vanen med røyken og den avslappende følelsen nikotinet gir.

Eller sagt på en annen måte, de vil ikke NOK.

Gammel 10-05-07, 14:09   #156
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det kan du si. Men forskjellen er at røyke er noe man faktisk har BEGYNT med.

Men ja, jeg innrømmer at jeg ser ned på røykere, og oppriktig mener at røykere er dumme, og at røyking burde kriminaliseres.

Dette sier jo veldig mye om deg. Jeg ser virkelig ned på skikkelig overvektige mennesker som ikke klarer å slanke seg, synes du det er like ok?
Når mange har BEGYNT å røyke når de var 13-15 år, så sier det seg selv at man i den alderen ofte ikke er så moden og fornuftig i tankegangen. Så kan man selvfølgelig angre 15 år etterpå, men da er det ikke like lett å slutte.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 14:45   #157
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Det er fordi de ikke vil slutte. Det å miste beinet er i seg selv så traumatisk at de trenger å beholde vanen med røyken og den avslappende følelsen nikotinet gir.

Eller sagt på en annen måte, de vil ikke NOK.

Altså, jeg må bare spørre: er du sinnsykt veltrent, slank og spiser bare fornuftige ting siden du har så utrolig lite kunnskap og forståelse om selvdestruktive krefter i mennesker?

Gammel 10-05-07, 15:32   #158
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg ser virkelig ned på skikkelig overvektige mennesker som ikke klarer å slanke seg, synes du det er like ok?

Jeg antar dette var et forsøk på provokasjon, og at du ikke mener det?

Gammel 10-05-07, 15:42   #159
bina
Ustabil

Standard

Altså, jeg må bare spørre: er du sinnsykt veltrent, slank og spiser bare fornuftige ting siden du har så utrolig lite kunnskap og forståelse om selvdestruktive krefter i mennesker?

Det som skiller røyking fra så veldig mange andre ting er at røyking plager omgivelsene. Kanskje hadde jeg vært mindre røyke-hater dersom røykere ikke jevnt over hadde vært av den hensynsløse sorten som kaster fra seg glødende sneiper overalt, røyker i busskur og foran inngangen til sykehuset. Men røyking er til sjenanse.

Om folk spiser usunt (?) så er nå det i grunnen noen som ikke plager andre.

Lykkeliten: Hvem du ser ned på er vel din sak. Nå er det sånn at overvekt ikke plager omgivelsene (barna får for eksempel ikke astma av at foreldrene er overvektige).

Røyking er til sjenanse uansett. Mange som sliter med astma og allergi kan få alvorlige pusteproblemer bare av å passere noen på gata som røyker. For ikke å snakke om å komme inn i heisen med et par stykker som nettopp har hatt "kaffe & røyke-pause".

Jeg ser ned på røykere fordi dette er noe de en gang har begynt med. Greit nok at mange begynte da de var unge, men de må jo ha vært usannsynlig dumme den gangen. Og forsåvidt fortsatt med det, siden de ikke har skjønt at de kan kjøpe nikotintyggegummi for å venne seg av med dritten.

Gammel 10-05-07, 15:45   #160
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Æsj det er så mange PK-folk her inne at det aldri blir noen saftige diskusjoner.

Kom over denne på NM og DER gikk det hett for seg. Herregud så mange uintelligente mennesker samlet på ett sted.

Åh jeg leste hele debatten i går. Debatt og debatt fru Blom

At Tusenfryd blir røykfritt synes jeg er helt flott. Men de kunne kanskje sett hvordan det går i år med disse røykesonene de har lagt opp til, i stede for å si at det kun blir i år. Ja, jeg røyker selv, men synes det er en uting at folk står å røyker forand innganger og i køer. Ja jeg liker å gjemme meg litt bort jeg da. Og nicorett er ett helt fint substitutt om nikotinbehovet blir for stort.

At vi ikke tar med barna til Tusenfryd har forøvrig helt andre årsaker enn at det blir røykfritt.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.