|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ctrl+z
|
Sv: Om småbarn og klærSom alltid når jeg leser artikler som dette så tar jeg meg i å undres over hvem dette egentlig gjelder. Jeg har aldri noensinne møtt noen som legger vekt på at parkdressen til poden skal utstråle status, virkelig ikke. De fleste jeg kjenner er opptatt av vannsøyler, varme etc, ikke hva den heter. Det samme med ungdomsklærne det refereres til hele tiden, jeg har aldri enda møtt en ungdom som synes det er en selvfølge å få jakke til 7000 kr.
|
|
|
#22 |
|
ctrl+z
|
Sv: Om småbarn og klærHer er det forresten motsatt, Chablis. Jenta vår på 14 handler stort sett alltid på HM eller Cubus, mens sønnen på 12 sparer ukepengene sine i årevis for å kjøpe DC-genser.
|
|
|
#23 |
|
rakkarpus
|
Sv: Om småbarn og klærDet som er mest ille i det hele, er at psykolog Peder Kjøs sier at de fleste ville ha kjøpt dyrere tøy/merkeklær til barna om vi hadde råd til det.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 24-11-13 kl 10:50. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Om småbarn og klær
|
|
|
|
#25 |
|
intro
|
Jeg har også ledd og ledd av den - det velkjente misunnelsesargumentet.
|
|
|
|
#27 |
|
Er frisk!
|
Signerer. Selv om jeg faktisk jobber like mye i antall timer som dem, slipper jeg reisene.
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om småbarn og klærJa, lest jeg også. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Er frisk!
|
Vi har også råd - og vi bor i merkeland - og vi gjør det ikke likevel.
|
|
|
|
#30 |
|
En som trener
|
Sv: Om småbarn og klærDet må jo bunne i forferdelig mye usikkerhet hvis man ikke klarer å stå i mot presset? Da snakker jeg om voksne som føler presset om å kle opp babyene sine, jeg skjønner det er noe annet for tenåringer. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om småbarn og klærVi har råd til merkeklær men våre må gå i brukte ....eneste unntak er yttertøy der vi kjøper pop som ikke er det billigste akkurat, dog syns jeg prisen er grei når tøyet kan arves. Forsøkte meg på en vinterjakke fra H&M, den var billig men gikk hull i så fort at jeg syns det ble for ille av miljøhensyn.
|
|
|
|
#32 |
|
Hertuginne
|
Det der gjør meg en smule oppgitt og sint. Vi har mer enn nok råd til å kjøpe merkeklær til ungene, men vi gjør det ikke. Vi legger litt penger i gode sko og ytterklær, for her vi bor så blir det skikkelig kaldt på vinteren og mye snø. Men bortsett fra det så er jeg stor fan av kjedebutikker, og ungenes klær er kjøpt på Cubus, H&M, NameIt og KappAhl for en stor del. Jeg nekter å være med til å bidra til økt kjøpepress og merkebevissthet, rett og slett.
|
|
|
#33 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Om småbarn og klærJeg hadde faktisk kjøpt litt dyrere klær om jeg hadde hatt råd. Men bare fordi da kunne jeg kjøpt mer økologisk og ikke alltid måttet funnet det billigste alternativet. Merkeklær bryr jeg meg fint lite om.
|
|
|
#34 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Om småbarn og klærStartet dagen med å diskutere denne saken. Han hadde også lest den. Han kunne ikke fatte og begripe at hun tok en sånn sak ut i media, men nå slapp hun vel å slite med disse vennene lengre. De ville vel kutte henne ut etter å ha blitt utlevert på en slik måte.
Merker snakkes det heldigvis svært lite om enda. Det eneste har vært Uggs, men det brukes om en 'type' sko, og at det skal være originalt har ikke vært noe tema. Så hvert år som går der ikke noe spesielt dukket opp er jeg fornøyd. Jeg antar jo de vil finne ut noe på egenhånd etter hvert. Sist redigert av Dronningen : 24-11-13 kl 12:15. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Tja. Jeg skjønner hva du mener og har tenkt det samme, men så har du slike folk også: www.dentinista.no |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Drømmer
|
Sv: Om småbarn og klærhttp://www.altaposten.no/lokalt/nyhe...cle8672729.ece |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Men hun her er vel også i gruppen som Tallulah henviser til? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
ctrl+z
|
Sv: Om småbarn og klærFor en merkelig artikkel i Altaposten, den utviklet seg jo til den reneste tekstreklamen for PompDelux (som jeg forøvrig ser på som snobbeklær, selv om det skulle være motvekt i denne sammenhengen). Hun Rannveig vet jeg ikke om jeg orker å kommentere.
|
|
|
#39 |
|
maler
|
Sv: Om småbarn og klærHva er merkeklær da? Det er jo merkebevissthet også blant mange av de som ikke er så opptatt av buerberry med venner, bare at da er argumentet at det er bedre kvalitet. Polarn o pyret, småfolk, molo, reima, ticket to heaven og bergans er også merker. Jeg vil påstå at jeg velger merker som jeg har erfaring med gir meg god kvalitet i forhold til pris, men jeg er helt sikkert påvirket av omgivelsene. Selv om de jeg jobber sammen med har et ekstremt nøkternt forbruksmønster mhp klær og utstyr til barn, så der ville man ikke akkurat fått plusspoeng i margen av å kjøpe luksusmerker til barn.
|
![]() |
|
|