|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om småbarn og klærDessverre er det vel sånn at det er neste null sammenheng mellom pris og kontroll på verdikjeden i forhold til miljø og arbeidsforhold, tror jeg, med unntak av noen merker som fokuserer spesielt på dette.
|
|
|
#142 |
|
can-jur
|
Sv: Om småbarn og klær
Litt både og vel det?
|
|
|
|
#143 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om småbarn og klærJa, ofte er forskjellen på dyre merker og billigklær at når det gjelder billigklær så er det produsert av mange underbetalte arbeidere, og når det gjelder dyre merkeklær så er det produsert av akkurat like underbetalte arbeidere, mens innehaver av merkenavnet håver inn ekstremt mye mer. Det har vært mang en dokumentar som har avslørt minst like tvilsomme arbeidsforhold i fabrikkene til f.eks Tommy Hilfiger som hos H&M.
|
|
|
#144 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Jeg ble nysgjerrig og måtte inn å kikke litt - og ble skikkelig storøyd. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Om småbarn og klærJeg kjøper lite klær på HM - en del, ja - men klær jeg vil skal vare, kjøper jeg i andre merker. Det er dog ikke klær som er "allment" annsett som dyre merkeklær, men heller klær jeg anser som "typisk forumklær"
|
|
|
#146 |
|
Har bakt søte kaker
|
Samme her. Og jeg ser jo at hun kun viser den glossy siden av seg selv og livet sitt. Det er jo det folk (følgerne) vil lese, antar jeg. Hun er en happyråsaglam-blogger, og da passer det liksom dårlig inn med kjærestekrangler, hybelkaniner og rotete hus. Men klart, et barn inn i bildet vil kanskje sette et nytt perspektiv på tilværelsen hennes?
|
|
|
#147 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Om småbarn og klærYngste har har til nå arvet mye klær, stort sett fra H&M, Lindex, Cubus osv. Det har holdt fint, er ikke særlig slitt og arves videre. Jeg er absolutt fornøyd med klærne derfra.
|
|
|
#148 |
|
intro
|
Ja, det med Canada Goose og produksjonsmetodene er jo direkte tragikomisk, egentlig, slik flere har forsvart det hodeløse kjøpet av slike jakker med at det skulle være mer høyverdig og etisk riktig på noe vis å "kjøpe kvalitet".
|
|
|
|
#149 |
|
intro
|
Du kan jo starte med å si opp jobben din, så skal du se du får mer tid og overskudd.
|
|
|
|
#151 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Om småbarn og klærHva er og hvordan er buksene fra Kulør? Hilsen mamma til en som sliter bukser. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om småbarn og klærJeg er heldig mor til barn som er:
|
|
|
#154 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om småbarn og klærMin er også befriende fornuftig i klesveien, i motsetning til sin mor da hun var på samme alder.
|
|
|
#155 |
|
Kontrollfrik
Sv: Om småbarn og klærMin Aspergerunge (12) hyler når hun må ha nye klær. Kun gammelt, for smått og utslitt duger. Det er faktisk et problem det også, tro det eller ei. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Om småbarn og klærStatus har i hvert fall veldig mye med pengene et plagg koster å gjøre, og faktisk mindre med merket etterhvert... Jeg bor i outlet-land, der Bergansjakker er billigere enn HM. Her har de fleste ungene fullt opp av Bergans, mens de drømmer om HM, Cubus og vero moda |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Har tro på forbedring
|
Kulör er baggy bukser. De er litt mer kraftig i dongeri enn f.eks Cubus, men ikke så stive som f.eks dongeribuksene til HM
|
|
|
#158 |
|
Kontrollfrik
Sv: Om småbarn og klærTusen takk! |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Om småbarn og klærJeg fikk fordommene mine mitt i fleisen da jeg så bildet av hun derre bloggerdamen.
|
![]() |
|
|