Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har jeg pakket for mye klær til Thailand? Synsing ønskes

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-13, 11:50   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Har jeg pakket for mye klær til Thailand? Synsing ønskes

4 kjoler
1 tynn cardigan
1 lang sort tights
6 topper
1 shorts

Reiser i en tynn genser under en tynn cardigan, med tynne dongeri.
Slik at jeg har disse klærne og.

I tillegg så kommer seff undertøy, badetøy, andre nødvendigheter..

Borte i tre uker med vaskemuligheter.

Gammel 05-12-13, 12:00   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har jeg pakket for mye klær til Thailand? Synsing ønskes.

No har ikkje eg vore i Thailand, men dette er mindre enn eg pleier å pakke til 14-dagers ferie på hotell med tilgang til vaskemaskin.
Så eg syns ikkje det er for mykje!
Eg ville sikkert hatt to cardigan, to tights og to shorts.
Orkar ikkje å styre med å vaske klær så mange gangar!

Gammel 05-12-13, 12:02   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For mye? Nei, det syns jeg ikke. Jeg ville nok hatt med mer kjenner meg selv rett.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 12:06   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Det er vel å ta i å si at dette er for mye klær for tre uker. Men den lange sorte tightsen hadde jeg droppet. Tanken på tights er klam i så varm og fuktig luft. Ville heller pakket et par tynne sommerbukser hvis du vil ha med lange benklær (kan være greit å trekke på seg siden det kan være en del mygg om kveldene). Hvis cardiganen på listen kommer i tillegg til den du reiser i, ville jeg droppet denne også. Du kommer neppe til å bruke langermet.

Selv ville jeg nok gjort plass til atskillig flere kjoler; jeg er glad i å kunne variere når vi skal ut og spise [1], og sommerkjoler tar jo knapt nok plass i kofferten. Selv pleier jeg å raske med meg hele tynn sommerkjole-garderoben.

God tur! Det stikker i meg av misunnelse! Hvor i Thailand skal dere?

[1] Hvis dere kommer til å spise mye hjemme, hadde jeg droppet det.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 12:08   #5
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det er vel å ta i å si at dette er for mye klær for tre uker. Men den lange sorte tightsen hadde jeg droppet. Tanken på tights er klam i så varm og fuktig luft. Ville heller pakket et par tynne sommerbukser hvis du vil ha med lange benklær (kan være greit å trekke på seg siden det kan være en del mygg om kveldene). Hvis cardiganen på listen kommer i tillegg til den du reiser i, ville jeg droppet denne også. Du kommer neppe til å bruke langermet.

Selv ville jeg nok gjort plass til atskillig flere kjoler; jeg er glad i å kunne variere når vi skal ut og spise [1], og sommerkjoler tar jo knapt nok plass i kofferten. Selv pleier jeg å raske med meg hele tynn sommerkjole-garderoben.

God tur! Det stikker i meg av misunnelse! Hvor i Thailand skal dere?

[1] Hvis dere kommer til å spise mye hjemme, hadde jeg droppet det.

Vi kommer til å spise ute som regel tror jeg nok. Tenker også på å kjøpe noen kjoler og topper der nede hvis det er noe greit. Lyst på litt nytt. Men vil ha litt hjemmefra og for det er viktig at jeg synes at ting er BEHAGELIG.
Vi skal til Koh Lanta, Phi Phi og Krabi.

Kommer jeg ikke til å bruke langermet på kveldene heller?

Gammel 05-12-13, 12:11   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har jeg pakket for mye klær til Thailand? Synsing ønskes

Tja, jeg hadde sikkert pakket en god del mer, men du har jo vaskemuligheter.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 12:16   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vi kommer til å spise ute som regel tror jeg nok. Tenker også på å kjøpe noen kjoler og topper der nede hvis det er noe greit. Lyst på litt nytt. Men vil ha litt hjemmefra og for det er viktig at jeg synes at ting er BEHAGELIG.
Vi skal til Koh Lanta, Phi Phi og Krabi.

Du kommer til å finne masse lette kjoler på markedene, luftige og tynne og perfekte for formålet. Kjoler som pussig nok neppe vil bli brukt noe særlig når du kommer hjem, selv om det skulle bli aldri så varmt, men som vil være perfekte å ta frem igjen på neste thailandtur. Sånn er det i hvert fall for meg. Vi hadde løselig planlagt tur i vinter (to år siden sist), men nå blir det av forskjellige grunner ikke noe av. Det gjør meg nesten litt syk om hjertet. :i-lands: Men neste år, håper jeg...!

Vi har likt oss aller best ved Bang Niang-stranden i Khao Lak. Har også vært ved Hua Hin. Hører gjerne om deres erfaringer fra Koh Lanta, Phi Phi og Krabi når dere er tilbake! Kos dere masse!

Gammel 05-12-13, 12:19   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Langermet har jeg aldri hatt behov for, nei.

P.S. Kjenner du til papayasalat (som tam)? Første gang vi var i Thailand falt det meg ikke inn å bestille det; det var så mye annet godt på menyene. Men oppdaget det på neste tur, og det er det aller beste jeg vet.

Gammel 05-12-13, 12:24   #9
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Langermet har jeg aldri hatt behov for, nei.

P.S. Kjenner du til papayasalat (som tam)? Første gang vi var i Thailand falt det meg ikke inn å bestille det; det var så mye annet godt på menyene. Men oppdaget det på neste tur, og det er det aller beste jeg vet.

Aldri hørt om... Men det er 11 år siden sist jeg var der. Forteller gjerne litt fra turen når jeg kommer hjem.

Gammel 05-12-13, 13:37   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, heldige du! Jeg har vært på koh lanta mange ganger, det er nydelig der. Du vi nok ikke trenge langermet, nei. Du får kjøpt luftige klær på markedene som passer ypperlig for livet der nede. Stilen er rimelig laid back, så du kommer langt med luftig og flagrende.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 13:41   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Tror jeg ville droppet tightsen og heller tatt med et skjørt.

Gammel 05-12-13, 14:05   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

For mye? Nei, det syns jeg ikke. Jeg ville nok hatt med mer kjenner meg selv rett.

Jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 14:35   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge du reiser i noe langbeint og langarmet (noe som er veldig greit siden det kan være litt kaldt på fly), så hadde jeg ikke tatt med noe annet langt enn det som jeg dro i hvis jeg skulle til et så varmt sted. Men å si at du har pakket mye til 3 uker, det har du ikke i alle fall. Jeg hadde aldri klart å reise med så lite i bagasjen, men jeg burde kanskje lært meg det, for jeg er helt i andre enden av mende skalaen. Skulle det vært noe langt i tillegg da i kofferten så måtte det vært noe lys florlett bukse og langarmet topp som var til om en skulle bli noe solbrent eller for å beskytte seg litt fra sola.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 00:00   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mulig dere har reist nå, men jeg hadde droppet tights og heller tatt med en ekstra shorts.

Gammel 08-12-13, 17:17   #15
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Da har jeg pakket en stor koffert med det jeg og våre tre barn trenger av tøy og badeting. Faren må ha med tyve nattbleier og tre redningsvester i sin koffert.

Så det ser ut til at vår familie greier seg med to kofferter og en paraplytrille og håndbagasje.
Det må da være et greit utgangspunkt?

Gammel 08-12-13, 19:13   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Dere er flinke synes jeg. Riktig god tur!

Gammel 08-12-13, 20:19   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Inspirerende! Vi skal fly med norwegian og har bestilt to kofferter og så er plana at alle har hver sin håndbagasje attåt. Det ser jo ut som det skal gå

Gammel 08-12-13, 20:25   #18
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes du har alt for lite med deg, jeg. Det er saa varmt der, at man svetter ut kjoler eller topper etter en dags bruk, og da maa du jo vaske masse. I tillegg liker jeg personlig aa ha litt aa variere med. Tights, langarmet og cardigan kan du bare droppe.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 21:25   #19
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg synes du har alt for lite med deg, jeg. Det er saa varmt der, at man svetter ut kjoler eller topper etter en dags bruk, og da maa du jo vaske masse. I tillegg liker jeg personlig aa ha litt aa variere med. Tights, langarmet og cardigan kan du bare droppe.

Det er bare å levere vask i resepsjonen
Vi har ca 7-8 skift hver. Dessuten blir det nye topper og kjoler der nede. Og har med en plastikbag fra IKEA dersom vi trenger å sende en ekstra enhet hjem. Men vi trenger ikke kjøpe noe.

Gammel 08-12-13, 21:42   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det høres greit ut, jeg. Når jeg har vært i Thailand, har jeg stort sett gått med bikini og sarong på dagtid, og bare slengt på meg en luftig kjole el.lign. på kvelden. Har vi vært på utflukter på dagtid, har vi shorts og topp og jeg synes aldri vi har brukt mye klær. Vi har også levert til vask når vi har vært nedover. det er en fin måte å støtte det lokale næringslivet på, også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.