Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Advents-/julefilmer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-13, 05:31   #41
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Advents-/julefilmer

Ungene her ser også:

Astrid Lindgrens jul
Mr Beans jul
Gubben og katten og nissemaskinen
En animert Rudolffilm
Home alone
Polarekspressen

Jeg elsker også The snowman. Jeg måtte finne den fram og se den etter å ha lest denne tråden i går.

Gammel 01-12-13, 10:50   #42
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Hjemme Alene, finnes den dubbet til norsk?
8-åringen leser veldig godt, men jeg tror kanskje tekstingen går litt for kjapt til at han klarer å henge med.

Funker den isåfall på norsk?

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 12:42   #43
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det bare jeg som synes at Polarekspressen er grønnjævlig? Kjedelig historie, fæle sanger og ungene ser jo så kunstige og usjarmerende ut at jeg gir blanke i om de får en god jul eller ikke.

Hå nei, vi er flere som synes det.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 12:43   #44
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde et forsøk i fjor og ga opp halvveis.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 13:03   #45
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Hjemme Alene, finnes den dubbet til norsk?
8-åringen leser veldig godt, men jeg tror kanskje tekstingen går litt for kjapt til at han klarer å henge med.

Funker den isåfall på norsk?

Vet ikke, min åtteåring klarer heller ikke å få med seg all teksten, men hun får fint med seg handlingen og koser seg med den for det.

Gammel 01-12-13, 13:05   #46
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Må se:

Elf
Arthurs julegaverace
Hjelp det er juleferie
Julenissen
Polarekspressen
Reisen til julestjernen (den nye)
Julenatt i blåfjell 1&2

Gammel 01-12-13, 20:29   #47
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Vet ikke, min åtteåring klarer heller ikke å få med seg all teksten, men hun får fint med seg handlingen og koser seg med den for det.

Tipper det blir at vi ser den okke som.
Det er en koselig film.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 21:07   #48
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det bare jeg som synes at Polarekspressen er grønnjævlig? Kjedelig historie, fæle sanger og ungene ser jo så kunstige og usjarmerende ut at jeg gir blanke i om de får en god jul eller ikke.

Nei, du er ikke alene! Begynte å se den en gang etter å hørt positiv omtale om den her inne faktisk, men måtte slå den av etter en kort stund.
Du beskrev veldig godt hvorfor. :ler enda:

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 21:08   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er gale. Filmen er jo helt fantastisk laget, og musikken er jo til å grine av (positivt sett). Jeg satte på soundtracket her en dag, og satt her og sippet.
Musikken har jo fått Grammys og flere priser, filmen også. Alan Silvestri lager ikke rælmusikk! Galne folk!

Gammel 01-12-13, 21:17   #50
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Polarekspressen så jeg for første gang (i 3D) i fjor, utrolig herlig film!
Ellers liker ungene godt "Hjemme alene" filmene, og jeg elsker "Hjelp det er juleferie".

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 21:36   #51
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Dere er gale. Filmen er jo helt fantastisk laget, og musikken er jo til å grine av (positivt sett). Jeg satte på soundtracket her en dag, og satt her og sippet.
Musikken har jo fått Grammys og flere priser, filmen også. Alan Silvestri lager ikke rælmusikk! Galne folk!

Må le av deg også, og måtte gå på youtube å se en trailer. Joda, han som synger har bra stemme, men blir så irritert av å se på de folkene. De voksne er jo mye verre enn barna. (Nå har jeg aldri likt animasjoner da).

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 21:44   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøh.
Tom Hanks.

Gammel 01-12-13, 22:17   #53
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Her tar vi frem gamle musikaler. Helt sant:
Sound of music, Mary Poppins, Annie, Rockeulven på NRK. Ungene elsker det.
For mor: Paraplyene i Cherbourg.
I år har jeg kjøpt Fanny og Alexander som jeg har tenkt å se.

Ellers ser vi Astrid Lindgrenfilmer: Ronja Røverdatter, Brødrene Løvehjerte etc.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 11:27   #54
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi elsker Polarekspressen. Vi har sett den et par ganger før vi fikk barn, og i år har vi kjøpt den for å se den sammen alle 4.

Ellers må jeg se Love actually og Disneys Askepott og musene. Og Sven Bertils jul.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 11:33   #55
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Polarekspressen er grusom, på nivå med tre nøtter til Askepott. Har aldri skjønt fascinasjonen for elendige produksjoner.

Vi har ingen spesielle filmer vi se, men norsk barnejulefilm på kino synes jeg har biltt en hyggelig tradisjon. (to år på rad = tradisjon. ) Jakten på julestjernen i fjor og Jul i Flåklypa i år. Vi pleier dessuten å ta en liten Skomakergata-maraton i romjula, mest for å le hysterisk av hvor utrolig dårlig den er nå som vi voksne har blitt vant til en litt annen standard.

Gammel 10-12-13, 11:43   #56
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Åh, endelig, eg trudde eg var den einaste sidan alle skryt slik av den.
Eg hadde kanskje skyhøge forventningar sidan eg hadde høyrt den var så bra, men det var noko av det kjedeligaste og minst engasjerande eg nokon gong har sett. Mindre pent laga var den og, bleh!
(Eg ser heller ikkje fascinasjonen med Love Actually, og tykkjer den er gørrkjedelig.)

Den gamle Narnia serien derimot! Julestemningen sin det!

Gammel 12-12-13, 16:16   #57
Storemor
Pauset

Medlem siden: Dec 2013
Storemor har opptrådd uhørt
Standard

Jul i Svingen er en veldig god julefilm.

Storemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 16:19   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så den for første gang i går, og er ekstremt enig med deg. Ungene syntes den var sååååå fiiiin.

Gammel 14-12-13, 02:24   #59
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vurderer ellers stadig å omsider få sett It's A Wonderful Life.

Det bør du, den er veldig søt

Her bruker jeg å se The Holiday før jul, og den gir god julestemning. Har ikke rukket å se den de siste par(?) årene, men skal prøve å få tid til å se den i år (TV og film blir alltid veldig nedprioritert så jeg glemmer det litt av annet enn fredagskveldene (om jeg har tid) og altså denne filmen i desember).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 08:38   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter med å få mannen med på disse filmene. Vi satte på The Holiday i går, men han var rastløs og syntes den var utrolig lang og kjedelig. Det verste er at jeg for første gang skjønte hva han mener. Jeg trodde jeg elsket filmen, men jeg elsker visst bare Jude Law.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.