Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Advents-/julefilmer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-13, 23:33   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Advents-/julefilmer

Eldste og jeg har sett A miracle on 34th street i kveld. Første gang vi så den. Koselig film.

Gammel 17-12-14, 10:34   #62
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På tide å dra opp denne Takk for tips - har notert ned. Første jul med Netflix her, håpar vi kan finne ein del julefilmar der

Gammel 17-12-14, 10:54   #63
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har akkurat vist The Santa Clause dubbet til tysk for tyskklassen min med 16-åringer. Jeg ble overrasket for det var faktisk ganske få som hadde sett den - jeg trodde den var veldig kjent i denne aldersgruppa siden den er såpass ny (2002). Men nei.

Gammel 17-12-14, 10:59   #64
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har akkurat vist The Santa Clause dubbet til tysk for tyskklassen min med 16-åringer. Jeg ble overrasket for det var faktisk ganske få som hadde sett den - jeg trodde den var veldig kjent i denne aldersgruppa siden den er såpass ny (2002). Men nei.

"Såpass ny"?! En film som kom ut da de var fire år gamle. Nå hørtes du skrekkelig gammel ut selv, bare så du vet det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 11:14   #65
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Vi så Elf her om dagen og den er skikkelig søt og morsom.
Storebror på 9 år og lillesøster på 6 år likte den godt.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 11:16   #66
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"Såpass ny"?! En film som kom ut da de var fire år gamle. Nå hørtes du skrekkelig gammel ut selv, bare så du vet det.

I norskfaget i vgs defineres samtidslitteratur som litteratur skrevet i elevenes levetid - jeg er nok litt farget av det ift. film også. Vanligvis sysler jeg jo mye med tekster skrevet for 150 år siden og sånt.

I tillegg har ungene mine, født i 2001, et sterkt forhold til filmen. Ikke først og fremst gjennom meg, men fordi den blir vist på TV hver jul og de har sett den der. Ville jo trodd det gjaldt '98-erne også.

Gammel 17-12-14, 11:19   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt greit å definere den som en samtidsfilm, men jeg forventer ikke at man har sett og hørt om alt av samtidsfilm (eller -litteratur eller -kunst). Jeg har garantert noen huller på julefilmlista fra 1978 selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 11:46   #68
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Vi tyvstartet, og så The Snowman i går. I år syntes også Ullungen den var fantastisk (sist vi prøvde var hun vel 4-5, og begynte å kjede seg).

Jeg har spurt på NRK Super sine FB-sider om de skal vise The Forgotten Toys i år - de viste den for et par år siden, og den elsket vi.

Noen av Disney-filmene som går på kavalkaden julaften, ser vi gjerne på YouTube flere ganger i oppkjøringen til jul (Snipp og Snapp pynter treet, og den der Donald og guttene har snøballkrig).

I år har vi tenkt å se Home Alone, og så har jeg Polarekspressen liggende, etter Dixie Diners anbefaling her inne. Når gruer jeg meg nesten litt til å se den, etter avbefalingene i denne tråden (for jeg har sånn på følelsen at jeg kommer til å være med grinebiterne her... ).

Ellers har Love Actually, som jeg hatet av et hardt hjerte da jeg så den på kino, vokst på meg de siste årene.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 12:21   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn for at jeg ikke skal måtte slite og søke sånn ( ) - er det noen tips til "Julefilmer man finner på Netflix", tro?

Gammel 17-12-14, 12:41   #70
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hvis du har amerikansk netflix er det jo en million lister:

http://fansided.com/2014/12/16/best-...treaming-2014/

http://news.moviefone.com/2014/11/06...lix-streaming/

http://www.refinery29.com/holiday-ch...treaming#slide

Norsk netflix - ser ut som det er litt skralt utvalg:

http://www.online.no/trender/julefilmer.jsp

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 12:54   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har sånn vanlig norsk en, tror jeg.

Gammel 17-12-14, 13:22   #72
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes Polarekspressen er grusom, på nivå med tre nøtter til Askepott. Har aldri skjønt fascinasjonen for elendige produksjoner.
.

Finnes det dårligere film enn Tre nøtter til Askepott, tro?
Polarekspressen er bare sånn passe interessant, ja... Helt enig i at den er dårlig laget. Grei historie, men barna er særdeles usjarmerende.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 13:34   #73
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke fått sett noen julefilmer enda......

Gammel 17-12-14, 14:07   #74
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Finnes det dårligere film enn Tre nøtter til Askepott, tro?

Haha, der er jeg også. Jeg skjønner ikke tiltrekkelseskraften til den filmen i det hele tatt.

Gammel 17-12-14, 14:09   #75
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok fordi du ikke setter ordentlig pris på de fine tsjekkiske vokativene man svakt kan høre bak Knut Risan.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 14:14   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er nok fordi du ikke setter ordentlig pris på de fine tsjekkiske vokativene man svakt kan høre bak Knut Risan.

Det er vel heller det at jeg nettopp setter pris på originalspråket, tenker jeg. (Selv om den litt haltende historiefortellingen sikkert ikke blir bedre av å ikke ha en mann som sier ASKEPÅÅÅÅT, ASKEPÅÅÅÅÅT i falsett over).

Gammel 17-12-14, 14:20   #77
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Må bare få trekke fram "Rare Exports - the truth about Santa Claus" nok en gang, den er fantastisk! Også er den spilt inn i Troms (Filmcamp), med halve hjembygda til mannen som statister

Gammel 17-12-14, 14:24   #78
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Må bare få trekke fram "Rare Exports - the truth about Santa Claus" nok en gang, den er fantastisk! Også er den spilt inn i Troms (Filmcamp), med halve hjembygda til mannen som statister

Egner seg kanskje ikke til den yngre garde? Eller er det bare traileren som kanskje ser litt ekstra skremmende ut?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 14:35   #79
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Egner seg kanskje ikke til den yngre garde? Eller er det bare traileren som kanskje ser litt ekstra skremmende ut?

Den er (og vil være lenge) for skummel for lillesøster (6), som lever seg inn i det meste. Storebror (9) så den imidlertid i fjor og syntes den var kul. Han har, så vidt meg bekjent, aldri blitt redd av en film.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 19:36   #80
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Er Tante Pose å få kjøpt? Eller hvor kan man se den?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.