Sv: Likestilt jul?
Jeg gjør nok mest, som jeg gjør med mat og slikt ellers, men det er ikke så skjevt hos oss som det der.
Vi har laget adventskalender og plukket ut julekortbilde sammen, vi fordeler julegaveinnkjøpet ganske jevnt (hver kjøper/ordner til sin familie og de vennene som er "mest sine", og så blir vi i fellesskap enige om gaver til Poden og til felles venner). Jeg skriver flere julekort, men det er fordi jeg har flere venner jeg har lyst til å sende julekort til. Det er jeg som baker og lager konfekt, men vi feirer ikke hjemme hos oss selv, så det er en mindre [viktig] jobb enn det ellers ville blitt (og det er uansett svært lystbetont og gjøres bare i den grad jeg faktisk vil). Pynting er mitt bord, i den grad det pyntes - jeg tar med Poden på juletrehandel, og så pynter vi to treet sammen. (Men det er mannen som har kjøpt juletrefot og stjerne. Det er i det hele tatt ofte han som drar og kjøper ting vi eller jeg har funnet ut at skal kjøpes.) Rydding og slikt er fellesansvar. Fotokalender er det noen ganger jeg som lager, andre ganger er det et fellesprosjekt.