|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fortynnet
|
Sv: Skryter du eller deler du?Jeg syns det er fint at folk deler bra og hyggelige og fine ting, søte barn, fine kaker, fin utsikt og hva det nå måtte være. Det er ytterst sjelden jeg opplever noe som skrytete på en negativ måte. Det jeg syns er mest slitsomt på sosiale medier er vel egentlig når folk har en veldig tydelig politisk kampsak og legger ut linker som dukker opp på veggen min flere ganger om dagen. Men det går jo heldigvis an å sile ihvertfall til en viss grad hva en vil se. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skryter du eller deler du?Hvis det er en FB-bruk jeg plages av, så er det når folk bruker min vegg som reklameplass, noe de gjør hver gang de trykker "lik og del" på ymse konkurranser (som jo bare er maskerte reklamestunts).
|
|
|
#43 |
|
Fortynnet
|
Sv: Skryter du eller deler du?Det er vel ikke maskert engang, alle vet vel hvorfor bedrifter har sånne konkurranser? Jeg liker og deler innimellom jeg, hvis det er noe jeg har skikkelig lyst til å vinne. Men det er selvfølgelig irriterende når det blir mye av det, og spesielt når det er butikker og produkter en har null interesse av. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryter du eller deler du?Klart jeg skryter. Nordmenn er generelt dårlig på skryt syns jeg. Fint at vi kan gjøre det på sosiale medier i det minste. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryter du eller deler du?Fortellinger...med bilder? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skryter du eller deler du?
Si det. Jeg får i grunn inntrykk at for tiden er det meste galt når det gjøres på internettet, så det er vel forbigående.
|
|
|
|
#48 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skryter du eller deler du?Jeg både skryter og deler.
|
|
|
#49 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Tja, jeg tenker at vi, mange av oss, nesten har tippet litt over til "den andre siden". Der vi er så opptatt av å drite i Janteloven at vi framhever oss selv whenever, whereever og om whatever. Det er faktisk litt kleint, og noen ganger bittelitt puteflaut å høre på når andre skryter, kanskje spesielt RL. "Jeg baker faktisk helt fantastiske serinakaker"! kan man jo si, men er det ikke strengt tatt hyggeligere å høre andre si det? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skryter du eller deler du?Ikke? Da er vi forskjellige, tror jeg. Altså, hvis man sier det mens man misbilligende smaker på andre sine kaker så er det jo litt uhøflig, selvsagt.
|
|
|
#51 |
|
maler
|
Det er så sjelden jeg hører noen skryte så uhemmet som det der, men jeg synes stort sett bare det er hyggelig når folk er stolte av noe og sider det. Ofte ligger det jo et snev av dobbeltironi der, men dog.
|
|
|
#52 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Det irriterer meg litt at det er in å være imot sosiale medier og skryt. I stedet for å klage på at vi rakker ned på andre med vårt skryt burde flere oppmuntres til å skryte mer.
|
|
|
#54 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skryter du eller deler du?Ja, må man kaste babyen ut med badevannet? Sosiale medier har helt klart positive sider, og jeg tror 99,9% av de jeg omgås på nett holder seg fint innenfor der. Jeg tror de negative sidene blåses opp av folk som hadde vært skeptiske til sosiale medier og nettverdenen uansett. Men de kommer rundt, om et par års tid. Det er nok de samme som ventet lengst mulig med å få seg mobil.
|
|
|
|
#55 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#56 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skryter du eller deler du?I 1996, da jeg var 16-åring, ble det himlet åpenlyst over at jeg fikk mobiltelefon. Man skulle tro det var djevelens verk, og jeg hørte mange som aldri, aldri skulle eie noe sånt. De har selvsagt alle mobiltelefon nå. Det er jo veldig pjaktisk, tross alt. (Og så hadde vi en ny runde i overgangen fra vanlige mobiler til smartphone.) I 2006-2007 fikk jeg så ørene flagret på forum fordi jeg lette etter en barnevennlig mp3-spiller til eldstemann. Men nå lurer man jo ærlig talt på hvordan barna skal få hørt lydbok uten.
|
|
|
|
#57 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skryter du eller deler du?At ordet "dele" kan ha flere betydninger synes jeg jo er fullstendig uproblematisk, så jeg synes du skyter i blinde. Men for all del.
|
|
|
|
#58 |
|
By the Sea
|
Sv: Skryter du eller deler du?Jeg leser innlegget ditt slik at du tar for deg to ting - det problematisk med materielt fokus kontra ekte nærhet og samvær, og det problematiske ved å skryte på FB.
|
|
|
#59 |
|
By the Sea
|
Sv: Skryter du eller deler du?What? Ble innleggene av debattinnleggforfatteren borte? Det var synd.
|
![]() |
|
|