Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skryter du eller deler du?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-13, 17:00   #41
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryter du eller deler du?

Jeg syns det er fint at folk deler bra og hyggelige og fine ting, søte barn, fine kaker, fin utsikt og hva det nå måtte være. Det er ytterst sjelden jeg opplever noe som skrytete på en negativ måte. Det jeg syns er mest slitsomt på sosiale medier er vel egentlig når folk har en veldig tydelig politisk kampsak og legger ut linker som dukker opp på veggen min flere ganger om dagen. Men det går jo heldigvis an å sile ihvertfall til en viss grad hva en vil se.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 17:24   #42
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er en FB-bruk jeg plages av, så er det når folk bruker min vegg som reklameplass, noe de gjør hver gang de trykker "lik og del" på ymse konkurranser (som jo bare er maskerte reklamestunts).

Gammel 17-12-13, 17:30   #43
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke maskert engang, alle vet vel hvorfor bedrifter har sånne konkurranser? Jeg liker og deler innimellom jeg, hvis det er noe jeg har skikkelig lyst til å vinne. Men det er selvfølgelig irriterende når det blir mye av det, og spesielt når det er butikker og produkter en har null interesse av.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 19:34   #44
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Klart jeg skryter. Nordmenn er generelt dårlig på skryt syns jeg. Fint at vi kan gjøre det på sosiale medier i det minste.

Jeg skryter jo ikke alltid - når jeg har gjort noe dumt hender det jeg legger det på fb, da er det jo ikke skryt.

"Jeg falt ned flytrappen opp til privatflyet når jeg skulle på juleshopping i New York" #slettesikkeskryt

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 21:39   #45
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fortellinger...med bilder? Syns det er hyggelig jeg. Slik blir jeg kjent med folk på en helt annen måte.

Og vi er alt for dårlig til å skryte, både av oss selv og andre.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 21:57   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er galt med å skryte?

Gammel 17-12-13, 22:08   #47
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Si det. Jeg får i grunn inntrykk at for tiden er det meste galt når det gjøres på internettet, så det er vel forbigående.

Gammel 17-12-13, 22:19   #48
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg både skryter og deler.
Ellers så tenker jeg ofte på samme måte som rine; det kommer litt an på hvem som deler hva.

Gammel 17-12-13, 23:09   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg tenker at vi, mange av oss, nesten har tippet litt over til "den andre siden". Der vi er så opptatt av å drite i Janteloven at vi framhever oss selv whenever, whereever og om whatever. Det er faktisk litt kleint, og noen ganger bittelitt puteflaut å høre på når andre skryter, kanskje spesielt RL. "Jeg baker faktisk helt fantastiske serinakaker"! kan man jo si, men er det ikke strengt tatt hyggeligere å høre andre si det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 23:14   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke? Da er vi forskjellige, tror jeg. Altså, hvis man sier det mens man misbilligende smaker på andre sine kaker så er det jo litt uhøflig, selvsagt.

Gammel 17-12-13, 23:16   #51
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tja, jeg tenker at vi, mange av oss, nesten har tippet litt over til "den andre siden". Der vi er så opptatt av å drite i Janteloven at vi framhever oss selv whenever, whereever og om whatever. Det er faktisk litt kleint, og noen ganger bittelitt puteflaut å høre på når andre skryter, kanskje spesielt RL. "Jeg baker faktisk helt fantastiske serinakaker"! kan man jo si, men er det ikke strengt tatt hyggeligere å høre andre si det?

Det er så sjelden jeg hører noen skryte så uhemmet som det der, men jeg synes stort sett bare det er hyggelig når folk er stolte av noe og sider det. Ofte ligger det jo et snev av dobbeltironi der, men dog.

Gammel 17-12-13, 23:22   #52
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så sjelden jeg hører noen skryte så uhemmet som det der, men jeg synes stort sett bare det er hyggelig når folk er stolte av noe og sider det. Ofte ligger det jo et snev av dobbeltironi der, men dog.

Jeg hadde vel egentlig bare en person jeg kjenner i tankene da jeg skrev dette, men når h*n skryter, føler jeg meg faktisk litt beklemt. FB er bedre på den måten, synes jeg. Å skrive at man "har trent fem ganger denne uken" oppfatter jeg ikke som så skrytete, egentlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 23:34   #53
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Si det. Jeg får i grunn inntrykk at for tiden er det meste galt når det gjøres på internettet, så det er vel forbigående.

Det irriterer meg litt at det er in å være imot sosiale medier og skryt. I stedet for å klage på at vi rakker ned på andre med vårt skryt burde flere oppmuntres til å skryte mer.

Jeg skryter og deler, og er fornøyd med at andre gjør det samme.

Gammel 17-12-13, 23:42   #54
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, må man kaste babyen ut med badevannet? Sosiale medier har helt klart positive sider, og jeg tror 99,9% av de jeg omgås på nett holder seg fint innenfor der. Jeg tror de negative sidene blåses opp av folk som hadde vært skeptiske til sosiale medier og nettverdenen uansett. Men de kommer rundt, om et par års tid. Det er nok de samme som ventet lengst mulig med å få seg mobil.

Gammel 17-12-13, 23:48   #55
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, må man kaste babyen ut med badevannet? Sosiale medier har helt klart positive sider, og jeg tror 99,9% av de jeg omgås på nett holder seg fint innenfor der. Jeg tror de negative sidene blåses opp av folk som hadde vært skeptiske til sosiale medier og nettverdenen uansett. Men de kommer rundt, om et par års tid. Det er nok de samme som ventet lengst mulig med å få seg mobil.

Jeg tenker alltid på Knut Nærums "Verdenshistorien, fritt etter hukommelsen" når folk er veldig skeptiske til det nye mediet;

(Fritt sitert) "Så begynte de å hugge tegn i steintavler. Og alle var skeptiske til det nye mediet."

Gammel 17-12-13, 23:55   #56
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

I 1996, da jeg var 16-åring, ble det himlet åpenlyst over at jeg fikk mobiltelefon. Man skulle tro det var djevelens verk, og jeg hørte mange som aldri, aldri skulle eie noe sånt. De har selvsagt alle mobiltelefon nå. Det er jo veldig pjaktisk, tross alt. (Og så hadde vi en ny runde i overgangen fra vanlige mobiler til smartphone.) I 2006-2007 fikk jeg så ørene flagret på forum fordi jeg lette etter en barnevennlig mp3-spiller til eldstemann. Men nå lurer man jo ærlig talt på hvordan barna skal få hørt lydbok uten.

Det går seg til. Det gjør alltid det. Men det er litt gråt og tenners gnissel i mellomtiden.

Gammel 18-12-13, 00:00   #57
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

At ordet "dele" kan ha flere betydninger synes jeg jo er fullstendig uproblematisk, så jeg synes du skyter i blinde. Men for all del.

Gammel 18-12-13, 00:20   #58
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser innlegget ditt slik at du tar for deg to ting - det problematisk med materielt fokus kontra ekte nærhet og samvær, og det problematiske ved å skryte på FB.

Det er derfor jeg innleder med å si at jeg kjente både irritasjon og gjenkjennelse når jeg leste - gjenkjennelse ang. det første og irritasjon ang. det andre. Jeg opplever nemlig glede og nærhet og en følelse av å dele når andre såkalt skryter på FB.

Gammel 18-12-13, 00:22   #59
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

What? Ble innleggene av debattinnleggforfatteren borte? Det var synd.

Gammel 18-12-13, 00:23   #60
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Ja, nå ser det ut som jeg skyter veldig i blinde.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.