|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Shake it out!
|
Sv: Likestilt jul?
Jeg har ingen mann å dele oppgavene med (kjæresten min har ansvar for sin egen jul). Jeg er totalt på,etterskudd med absolutt alt, og har ikke en gang klart å bestemme meg for julematen - vi skal liksom skape vår Even tradisjon i år, og jeg føler presset.
|
|
|
#82 |
|
Shake it out!
|
Sv: Likestilt jul?Julepynten her består for øyeblikket av lysene jeg omsider fikk opp ute og en nisse mor kom med i går.
|
|
|
#83 |
|
Absolute Beginner
|
Det er jeg enig i. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, det er helt sant. Man må/skal/bør gjøre det man liker og har lyst til. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Det har jeg også gjort i mange år, men plutselig et år var de på reise i julen. De var til og med hos broderen! Nå lager jeg julemiddagen selv.
Sju julekuler, tre kongler i rødt silkebånd og stråstjerne var pynten på juletreet som var nesten to meter høyt.
|
|
|
#86 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Likestilt jul?Mannen her i huset er enda mer julemenneske enn meg, så her er det han som står for rydding, vasking, pynting og julemat. Jeg tar kalendrene, kakene og gavene, og det er stort sett det jeg får lov til.
|
|
|
|
#87 |
|
~~~~~~~
|
Veldig enig. Jeg unner han også veldig å ligge på sofaen og glo på tv'n om han så ønsker det og det er gjensidig. Vi utfyller hverandre i gjøremål og blir ferdig uten at begge sovner etter middag på julaften. Vi teller aldri hvem som gjør hva, det bare gjøres av en eller annen.
|
|
|
#88 |
|
Tankefull
|
Sv: Likestilt jul?Mannen har ansvar for juletre, gaver til sin side av familien, vasking og rydding av andre etasje der det bare er gutta som holder til (så går jeg over å rydder/vasker litt til når de tror de er ferdig). Han har ansvar for alt med pepperkaker.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 18-12-13 kl 07:13. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Fortynnet
|
Sv: Likestilt jul?Julekort har vi stort sett bare sendt digitalt i mange år, men i år fikk mannen ånden over seg og lagde et på papir. Fotokalender visste jeg igrunnen ikke at var en ting på julelista engang, det har vi aldri laget. Vasking er bare sånn anelse mer enn vanlig helgevask, og vi har vaskehjelp, så det er bare siste finish på lille julaften som må tas der. Vi har noen faste kakesorter som må lages, men det er ikke flere enn at det går greit. Å planlegge handling og middager i jula har jeg gjort så mange ganger at det går veldig problemfritt. Jeg er igrunnen sjelden julestresset. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Likestilt jul?Jeg har alt ansvaret, men jeg gjør ikke alt. Mannen har vent seg til at hans jobb er å gjøre det jeg spør om, han påstår hardnakket at han liker det. Jeg skulle gjerne ha sett at han var mer selvgående når det gjaldt gaver, men det ender opp med at jeg må kjøpe alle sånn at vi rekker å sende dem i posten. Det betyr igjen at siden jeg kan finne på å være martyr på at jeg må handle alle gavene, så blir all vasking satt bort til mann og barn. En ordning jeg trives godt med - og de også tror jeg. Jeg sier hvordan jeg vil ha det, og så fikser de det. Jeg baker og lager alle middager i jula (høyst selvvalgt), og mottar store mengder skryt fra mann, barn og svigerfamilie hvert år. Julekort har jeg også styrt med, og i år når jeg ikke har hatt tid til det så har det ikke blitt noe, men det lever vi nok godt med. Pynting til jul gjør jeg og barna sammen, hadde ikke jeg gjort det så hadde det nok blitt gjort likevel - der pusher ungene på, så hadde jeg lagt på sykehuset så hadde han nok fikset det. Jeg er nok mer uunværlig som person enn i forhold til de oppgavene jeg utfører, heldgvis. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Likestilt jul?Jeg sitter nok med mesteparten av ansvar og organisering. Men han er veldig flink til å være med. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
can-jur
|
Sv: Likestilt jul?Tja, vi er jo også ganske skjeivfordelte til vanlig også.
|
|
|
|
#93 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Likestilt jul?Jeg kjenner meg igjen i å ha fullt ansvar for at det blir jul. Men det er fordi det er meg som bryr meg og trives med det. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
flisespikker
|
Ja, heldigvis opplever jeg at det er sånn med både mannen og meg også.
|
|
|
#95 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Likestilt jul?Tror vi er sånn passe likestilte? Vi har ganske lavterskel jul uten særlig stress og har i år fordelt oppgavene slik: |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Likestilt jul?Jeg skjønner at mannen og jeg har fordelt ganske bra. (Selv om det ikke alltid føles sånn, men er det ikke slik at man stort sett tror man tar en større andel av arbeidet enn man faktisk gjør?). Jeg er nok litt kjappere til å sette i gang, og gjør noe mer siden jeg jobber deltid og han minst fulltid. Men, det hadde nok blitt jul også om han plutselig hadde måttet ordne alt selv. Han har ordnet julegaver til besteforeldre og venners barn, og det var han som fant fram og hang opp adventspynten. Hadde svigermor vært i live, tror jeg jammen jeg hadde gått og kjøpt en ekstra blomst til henne som takk for god oppdragelse.
|
|
|
#97 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Likestilt jul?Tror vi deler ganske likt. Mannen pynter, jeg baker
|
|
![]() |
|