|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din drømmeferieRundtur i USA er min store drøm! Har aldri vært i USA, og drømmen er å besøke de største byene samt road trip på Route 66 og lignende.
![]() |
#22 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Din drømmeferie
Men det er pyton om sommeren. Men vi kommer nok til å reise dit allikevel, siden det liksom er sommerferien man har å ta av hvis man skal være borte en stund.
![]() |
#23 |
Javel
|
![]() Sv: Din drømmeferieVi går og drømmer om Afrikaferie. Aller helst en kombinasjon av safari i Tanzania eller Kenya og Zanzibar. Men det er ganske dyrt, så det blir nok ikke helt enda.
![]() |
#24 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Vi var på vei dit sommeren 2005. Skulle kjøre fra Miami til Los Angeles, men jeg ble stadig kvalmere og kvalmere og så stort sett bare innsiden av hotelltoaletter (merkelig det der, gitt). Da vi vraket bilen i en trafikkulykke i Arkansas på vei ned til Louisiana, kapitulerte vi og hoppet på flyet hjem. Vi får snart ta med oss opphavskvinnen for kvalmen og fullføre turen.
![]() |
#25 |
Klar
|
Jo, det tror jeg. Derfor anbefaler jeg Australia! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din drømmeferieI Vietnam vasset vi ikke i turister. Kambodsja derimot... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Glamorøs
|
Åh, så kjipt! Sist jeg var der var jeg gravid, faktisk. Men ikke kvalm, og ikke i august.
![]() |
#28 |
Klar
|
Signerer Senna på denne, både Afrikaferie, biltur på Vestkysten, stopp i NYC og down under |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din drømmeferieJeg drømmer om Bhutan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Make it count!
Snuppa elsker å høre om den turen! Vi var møkk lei det meste, fortvila fordi vi ikke fikk til å lage barn, sa opp jobbene, solgte leiligheten og dro til Trinidad og Tobago med vage planer om å ende opp i LA et par måneder senere, der vi var invitert i et bryllup. To dager etter ankomst Tobago ble pinnen blå, gitt.
![]() |
#31 |
Make it count!
![]() Sv: Din drømmeferieOg jeg husket at langs alle motorveiene var det en svak eim av frityr.
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
Det høres jo ut som en tur verdt å høre om da!
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Din drømmeferieAustralia er mitt drømmereisemål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Din drømmeferieJeg hadde reist til New Orleans og fråtset i soutern cooking i tre uker.
![]() |
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Din drømmeferieNordøstlige del av USA er jo flott. Kjøre nordover langs kysten fra New York opp til Maine.
![]() |
#36 |
Make it count!
Sukk, det hørtes deilig ut!
![]() |
#38 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Din drømmeferieJeg var også gravid i USA! Først to uker på St. Martin, så Miami, og så fra Key West til NY via Savannah, Charlston og Washington. Jeg ble først og fremst godt kjent med alle toalettene i NY - ikke fordi jeg var kvalm, men fordi jeg måtte tisse HELE TIDEN. Mannen måtte drikke så mye kaffe på alle kaféene vi var innom at han snart var i samme knipen.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 30-12-13 kl 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi skal til Afrika, men knerten må bli mer allsidig i matveien først. Jeg er redd han overhodet ikke får spist. Vi ga ham beskjed da han var 5 år: "Nå er vi klare for å dra til Afrika. Men først må du lære deg å spise vanlig mat. Hvis du vil se løver og elefanter midt på savannen, så må du vise oss at du kan spise." Vi er nok ingen mønsterforeldre som gir det ansvaret til en 5-åring. Men det hjalp ikke. Et år etterpå er han like kresen. Så det ser ut til å ta tid.
![]() |
![]() |
#40 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Din drømmeferieEgentlig var planen tre uker i California kombinert med jobb for meg. Men jeg ser ut til å slett ikke jobbe med det lenger i juli.
![]() |
![]() |
|
|