Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken dessert til langtidsstekt lammelår?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-13, 10:49   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken dessert til langtidsstekt lammelår?

Jeg skal lage dessert til nyttårsaften. Vi blir åtte personer, men jeg mistenker at de fire barna heller vil ha is med sjokoladesaus enn en mer fancy dessert, så det kan godt tenkes vi snakker dessert bare til fire, litt avhengig av hva jeg lander på. Uansett er det overkommelig å lage serveringsposjoner, hvis det er aktuelt.

Jeg kan i utgangspunktet tenke meg noe friskt, tror jeg, og det bør helst se bra ut også. Men hva?

Tidligere har jeg servert pasjonsfrukt-panna cotta, sitronsorbet i champagne og sjokoladefondant, så de er jeg ferdige med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 10:52   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken dessert til langtidsstekt lammelår?

Mini Pavlovaer?

Sjokolademousse (godt, men ikke så veldig friskt akkurat )

Gammel 28-12-13, 11:15   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Mini Pavlovaer?

Har du link til en oppskrift?

Gammel 28-12-13, 11:49   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitronmarengspai?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 12:08   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Sitronmarengspai?

Høres deilig ut. Oppskrift?

Gammel 28-12-13, 12:10   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en stund siden jeg har laget det, og jeg husker sant å si ikke hvilken oppskrift jeg brukte. Lurer på om det er en Jamie-oppskrift på sitronpai, der jeg bare la til marengsen. Men jeg tipper det dukker opp noen gode forslag hvis du søker her inne. God sitronmarengspai er ihvertfall veldig godt!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 13:04   #7
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Har du link til en oppskrift?

http://trinesmatblogg.no/2011/12/28/...g-friske-baer/

Denne f.eks. Med sitronkrem oppfyller den jo friskhetskravet ditt også.

Gammel 28-12-13, 13:26   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg serverte den appelsinsalaten som noen linket til i juledesserttråden i går. Den var veldig god. Det er veldig enkelt.

Jeg laget en liten variant av den da. Jeg skrellet appelsinene og skar dem i biter. Kokte appelsinjuice med kanel- og vaniljestang i. Blandet litt sukker og kanel i. Så helte jeg sausen over og lot det stå kaldt en liten stund.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.