Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny heksebok!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-13, 00:26   #21
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny heksebok!

Ai, skal jeg få mer å bruke tid på?? Aller første bok lastet ned på Kindle, må prøves.

Gammel 29-12-13, 00:35   #22
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Åh, jeg ser at denne serien MÅ jeg bare lese. Det er veldig meg. Filler at jeg ikke har Kindle!

Gammel 29-12-13, 00:36   #23
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Åh, jeg ser at denne serien MÅ jeg bare lese. Det er veldig meg. Filler at jeg ikke har Kindle!

Det går an å laste ned kindleapp til nettbrett dersom du har det. Eller til pcen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 00:40   #24
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det går an å laste ned kindleapp til nettbrett dersom du har det. Eller til pcen.

Åh! Det visste jeg ikke!! Til Android også?

Gammel 29-12-13, 01:02   #25
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvordan er språket i disse bøkene, enkelt eller avansert? Jeg leser ikke så mye engelsk men har som mål å bli bedre til å lese engelske bøker

Gammel 29-12-13, 01:23   #26
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Åh! Det visste jeg ikke!! Til Android også?

Ja http://www.amazon.com/gp/feature.html?docId=1000493771

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 10:22   #27
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ja http://www.amazon.com/gp/feature.html?docId=1000493771

Takk en hel haug! Jeg har lastet ned og har begynt på A Modern witch. Jeg kooooser meg!

Gammel 29-12-13, 10:27   #28
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Ny heksebok!

Bayone: språket flyter veldig godt. Det er kanskje ett og annet uvanlig ord, men fordelen med Kindle-appen er at det er bare å highlighte et ord og slå opp i en ordbok. Jeg syns det er verdt et forsøk!

Gammel 30-01-14, 00:28   #29
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Da er jeg ferdig med bok nr. 1. Den var overraskende lett å lese så nå er nr. 2 og 3 lastet inn og klar for lesing. Veldig greit at de bare koster 30 kr også

Gammel 05-02-14, 00:25   #30
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøpte første bok, men var usikker på om jeg egentlig likte den. Er fortsatt ikke sikker, men er i gang med bok nr. 3. Dog kan jeg spare meg for alt "baby in my belly"-snakket.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 00:32   #31
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Jeg er halvveis i bok 2 og liker de godt, men nå liker jeg familiesagaer veldig godt da. Håper de fortsetter i samme stilen.

Gammel 09-02-14, 17:04   #32
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor passer WitchLight Trilogy inn? Bør de leses før eller etter Witch Central- serien (som det foreløpig er bare to bøker i)?

Gammel 09-02-14, 17:41   #33
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før Witch Central, definitivt. Og egentlig før bok seks og syv i Modern Witch-serien.

Gammel 09-02-14, 17:50   #34
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Hvor passer WitchLight Trilogy inn? Bør de leses før eller etter Witch Central- serien (som det foreløpig er bare to bøker i)?

Jeg synes WitchLight var mye dårligere enn de andre, de kom liksom over smerteterskelen på hippiegreier.

Gammel 15-02-14, 19:33   #35
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes WitchLight var mye dårligere enn de andre, de kom liksom over smerteterskelen på hippiegreier.

Walk in the light, Esme.

Gammel 17-02-14, 18:32   #36
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er på min første bok; To have and to code - og den er fantastisk! Gleder meg til resten.

Gammel 17-02-14, 20:07   #37
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ooh! Fint med ny serie nå som jeg nærmer meg slutten på Dresden. Igjen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 15:50   #38
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

På siste siden i alle bøken står det "Lend it. This e-book is lending-enabled, som please, share it with a friend". Men på Amazon står det "Lending: Not Enabled" og på "Manage your kindle" er det ingen knapp for å låne bort.

Er lån av bøker bare for de som bor i USA?

Sist redigert av Éowyn : 23-02-14 kl 16:17.
Gammel 09-03-14, 21:25   #39
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

Et par hip openers i kveldens yogatime. Tenkte på disse bøkene da.

Gammel 30-08-14, 13:28   #40
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

For dere som venter på ny bok. Vel, dett var dett.

Sitat:

A Door Closing
30. august 2014 kl. 05:16

I’d planned to do this in the morning, but as I sit here watching the setting sun, it feels right to do it now, even though many of you are sound asleep.

I’m here to tell you that I’m saying goodbye to my role of the last four years as Witch Central’s chief storyteller.

Most of you know that my marriage exploded back in December, and that has deeply impacted my journey as a woman, as a mama, and as a writer. In the last few weeks it’s become clear to me that I can no longer write enough good words with enough ease to continue to create the magic of Witch Central. My heart no longer lives in the place where my witches are rooted.

While I have deeply grieved that realization, and I suspect the tears are not done, know that my walk these days is not one of sadness. In some ways, Witch Central has moved out of my stories and into my life. I am a better mom and a happier human being, with a stronger community wrapped around me.

I don’t know that I will ever again be fortunate enough to channel the kind of magic as a storyteller that I experienced with my witches. It’s back to the drawing board for me as a writer, and I’m going to enjoy meandering some quieter paths for a bit.

But it was also very important to me to try to bring these last words I wrote over the winter and spring to fruition. I’ve been working with the draft novel, and I have salvaged a story that is worthy to be woven into the fabric of my witches. It’s currently making its way through editing, and I hope to have it out to you in October.

Also, some scenes that I love landed on the cutting room floor, and my reader heart couldn’t just toss them out, so I’ve turned them into a Witch Central Morsel. I hope to have that up for you in a few days—it’s in final proofreading now.

I didn’t expect this day to come nearly this soon—I thought I would be writing my witches for years yet. But I’m committed to ending this gracefully and well, and leaving Witch Central standing as something I can be really proud of.

I am so very grateful for all of your support, particularly in these last nine months. Know that it has made a world of difference.

I’ll be sitting here, holding a candle. And I’m pretty sure Moira is holding my hand.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.