|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Leser
|
Sv: Det finnes ikke lenger noe «glasstak» som holder kvinner tilbake fra lederstillin
Skulle akkurat til å si det ... Det med å hoppe hver gang noen sier hopp, er vel et større problem jo flere ledere du har over det.
|
|
|
#62 |
|
I mål
|
Sv: Det finnes ikke lenger noe «glasstak» som holder kvinner tilbake fra lederstillin
Sikkert, men personlig kunne jeg aldri vært en leder som krevde at mine ansatte hoppet på den måten om jeg ikke jevnlig hoppet med dem. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg du har rett i, Polyanna. Min bror startet sin karriere i et av de store, kjente advokatfirmaene og har jobbet beinhardt der i 12 år. Han har klart å spise middag med familien endel, men så har han jobbet langt utover kvelden og nettene etter at barna har vært i seng. Han har og tatt med seg jobb i ferier og er aldri "av". Det var forventet at han jobbet og bidro, jobben skulle komme først. Er man ikke villig til å legge inn nok ressurser står det mange andre i kø for å ta over jobben. For et år siden byttet han firma og ble partner. Det hadde han neppe blitt enda i sitt gamle firma, hadde nok måttet jobbe desto hardere da. Men, han elsker det han gjør, han er svært dyktig og han får godt betalt.
|
|
|
#64 |
|
Hertuginne
|
Det krever ofte mye satsing for å komme dit at man er partner i et konsulentselskap eller har en topplederstilling, slike ting kommer ofte ikke rekende på en fjøl.
Nei, ikke nødvendigvis. Jeg vil tørre å påstå at "hoppe"-frekvensen hjemme hos oss har vært omtrent den samme hele veien oppover karrierestigen, man bare hopper av ulike årsaker.
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja! Jeg hadde en stilling i syv år hvor jeg hoppet mye og ofte. Veldig lite forutsigbar type jobb, helt avhengig av hvordan markedet var den dagen. Å si nei og gå hjem var uaktuelt, for hvem skulle da tatt over? Jeg hadde da en mann hjemme som måtte hente i bhg, men han hadde absolutt ikke noe forståelse for situasjonen og var nok med til å bidra noe til at vi i dag ikke er gift lenger. Jeg, jeg elsket jobben! Ofte ble barnet tatt med på jobb etter bhg fordi jeg bare måtte gjøre meg ferdig, måtte vente på en mail, en telefon el. Da yngste ble født innså jeg at jeg ikke kunne fortsette slik og fant meg en annen litt roligere jobb internt. Jeg savnet virkelig den jobben i ettertid.
|
![]() |
|
|