Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Det finnes ikke lenger noe «glasstak» som holder kvinner tilbake fra lederstillinger

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-14, 15:36   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Det finnes ikke lenger noe «glasstak» som holder kvinner tilbake fra lederstillinger

Dette er en av påstandene til NHO-leder Skogen Lund i A magasinet i dag. Det hun sier dokumenteres med ganske så overbevisende fakta i form av statistikk.

Skogen Lund sier blandt annet: "Jeg tror mangelen på kvinnelige ledere i næringslivet handler mye om kvinner selv. Mange er ikke villig til å yte det som kreves. Det forstår jeg godt. Det er ikke komfortabelt å være leder, men det er ekstremt givende, sier Skogen Lund".

Tror ikke hele artikkelen ligger ute enda men her er kjernen i argumentet som fremmes: http://www.aftenposten.no/okonomi/NH...l#.UsbFh9iA0dV

Sunniva Ørstavik (LDO) prøver å nyanserer og sier følgende på FB nå i ettermiddag:
-Jeg blir bekymret for at ansvaret for likestillingen blir lagt på den enkelte kvinnes skuldre. Det blir for enkelt. Det er ikke grunnlag for å tro og mene at hvis bare kvinner velger riktig, så er vi i mål. Arbeidslivet må arbeide systematisk for likestilling og for å hindre diskriminering, sier Sunniva Ørstavik.

Selv deler jeg fordi jeg synes det er et interessant tema og fordi jeg er syk i dag og har lest 4 papiraviser og alt jeg kommer over av debatter på sosiale medier.

Men spørsmålet er vel i hvilke grad vi fortsatt kan begrunne mangel på kvinnelige ledere i et land som Norge på strukturelle faktorer når årsak muligens ligger hos kvinner selv? Kvinner som tar selvstendige valg som kanskje ikke alltid passer inn i det samfunnet mener er korrekt i et likestillingsperspektiv?

Selv liker jeg å forholde meg til fakta og jeg blir glad når jeg leser at nettverk og tradisjonelle "old boys` club" tydeligvis ikke har samme makt som tidligere. Får bare håpe andre land følger etter og lærer siden det tydeligvis er gjort veldig mye godt arbeid med å fjerne disse usynlige barrierene i Norge (tallene er jo overbevisende).

Samtidig er jeg litt skeptisk til enhver årsaksforklaring som legger alt ansvar på subjektet selv. Det blir litt enkelt å si at årsak kun handler om at kvinner velger annerledes uten å forklare en god del samfunnsstrukturer som påvirker valg vi tar i livet.

Uansett synes jeg det var en viktig nok sak i dag til å dele, om det blir debatt eller ei får bli opp til dere.

Sist redigert av Lisa : 03-01-14 kl 15:48.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 15:50   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det finnes ikke lenger noe «glasstak» som holder kvinner tilbake fra lederstillin

Nå er ikke jeg noen lederspire ei heller har jeg lederambisjoner (jeg synes det er mer enn nok å ha ansvar for seg selv) Men jeg føler ikke det er noe som holder meg tilbake pga at jeg er jente. Jeg blir behandlet som en hvilken som helst kollega. Og det synes jeg er gjengs for de rundt meg også. Men jeg tror kanskje det er færre kvinner som ønsker å ofre det som skal til for å bli toppledere. Og det kan vel skyldes inngrodde kjønnsroller kanskje. Eller kanskje at kvinner har strengere krav til seg selv enn hva menn har. Mange menn hopper med begge beina inn i oppgaver de ikke egentlig mestrer, men det er det ikke så mange damer som gjør.

Jeg tror heller ikke det er nærlingslivet som trykker kvinner ned lenger.

Gammel 03-01-14, 16:03   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det finnes ikke lenger noe «glasstak» som holder kvinner tilbake fra lederstillin

Det er ingenting som heter "kvinner selv" så lenge kvinnene er en del av et samfunn, resultat av kultur, oppdragelse og mediepåvirkning.

Gammel 03-01-14, 16:11   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Harriet sa. Og så tenker jeg (som vanlig) at det blir dumt å generalisere her. Jeg tror at glasstaket eksisterer i noen miljøer og ikke i andre. Jeg tenker at den største utfordringer for mange kvinner er å tro at de er gode NOK og flinke NOK - og Kristin Skogen Lund beskriver jo også at det som gjorde forskjellen for henne var at hun ble fortalt at hun var til hinder for seg selv på grunn av manglende tro på at hun kunne/var god nok.

Jeg tenker at så lenge vi som samfunn fortsatt har mange - både kvinner og menn - som (mer eller mindre bevisst) mener at barna og familien a/s er kvinnens hovedansvar, så vil det være slike forskjeller.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 16:17   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller ikke det er noe glasstak i form av et usynlig skille som kvinner ikke slipper forbi selv om de vil og jobber for det. Men at vi fortsatt har sammfunnsstrukturer og holdninger, oppdragelse, kultur på ulike arbeidsplasser etc som gjør at det er færre kvinner som vil selv, som heies frem og som blir ledere, det er jeg helt sikker på. Så kan man diskutere hvor galt det egentlig er.

Gammel 03-01-14, 16:51   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må bare begynne med sidesporet: Jeg syns det er veldig kult at damer som Skogen Lund tar seg tid til å dele livshistorie for å inspirere andre, og at hun maner til mot. Sterke kvinnelige forbilder er bra og viktig!

Det er en kjempebra nyhet at glasstaket ser ut til å være i ferd med å forsvinne, statistisk sett. Det betyr kanskje ikke at det er borte, men at vi er på rett vei. Jeg vil gjerne se det i sammenheng med pappakvoter og økt barnehageutbygging, det ville være interessante tall.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 16:52   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, nå er jo den nye regjeringen i gang med sitt store prosjekt: Reversering av likestillingen, så det spørs hvor lenge herligheten varer. :myser inn i krystallkula:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 17:08   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror glasstaket er på vei tilbake og at det oppleves som "selvvalgt" og "individuelt" og at man er lei av jentedager, jentesatsing, jentefokus og dermed mener det er helt greit at det ikke er så mange jenter som "velger" ledelse, selv om realiteten er at de ikke orker konkurransen. "Det burde vært langt flere kvinner i toppstillinger, noe som ville sendt mange menn ned i søknadsbunken. I dag får menn som egentlig burde vært i 4. divisjon, spille i øverste divisjon, sier professor, Bertil Tungodden."

http://www.bt.no/jobb/Flinke-jenter-...l#.UsbgS_TuJ7c

Gammel 03-01-14, 17:12   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, nå er jo den nye regjeringen i gang med sitt store prosjekt: Reversering av likestillingen, så det spørs hvor lenge herligheten varer. :myser inn i krystallkula:

Alle vet jo at damer helst bare vil være hjemme, bli forsørget og bake cupcakes.

Gammel 03-01-14, 17:14   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Å, jeg kjenner at jeg er så utrolig lei av at det i en hver tråd her inne skal sutres om den nye regjeringen.

Jeg kommer tilbake på høyere blodsukker. Og nei, ikke en 5:2-dag i dag.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 17:28   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Alle vet jo at damer helst bare vil være hjemme, bli forsørget og bake cupcakes.

At damer som jobber også er veldig glad i å bake og stelle hus er i hvert all også et faktum hvis man skal ta innover seg tråder her på FP. (Ikke minst før jul når man lister opp alt man skal bake, kjøpe og stelle i hus til jul).

Kanskje denne opprettholdelsen av tradisjonelle kjønnsroller blant "folk flest" (inkludert høyt utdannet kvinner) er en enda større utfordring en de "proffe" fotballfruene som baker cupcakes på heltid?

Sist redigert av Lisa : 03-01-14 kl 17:39.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 17:37   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den enkelte kvinne står i en kontekst, men samtidig som vi står i en kontekst er det relevant å påpeke at det også finnes muligheter og valg. Vi er ikke bare ofre for samfunnet.
Parallellt som vi arbeider strukturelt for å øke mulighetene tenker jeg at utviklingen ikke vil gå særlig fremover hvis kvinner er villige til å gripe muligheten når den byr seg.

Lederstillinger er krevende og både menn og kvinner som tar på seg slike jobber må være villig til å betale prisen det koster.
Eventuelt må man jobbe med å endre lederkultur, stillinger osv. Sistnevnte er ikke enkelt i forhold til posisjoner det er rift om.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 17:52   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

At damer som jobber også er veldig glad i å bake og stelle hus er i hvert all også et faktum hvis man skal ta innover seg tråder her på FP. (Ikke minst før jul når man lister opp alt man skal bake, kjøpe og stelle i hus til jul).

Kanskje denne opprettholdelsen av tradisjonelle kjønnsroller blant "folk flest" (inkludert høyt utdannet kvinner) er en enda større utfordring en de "proffe" fotballfruene som baker cupcakes på heltid?

Enig i dette.

Gammel 03-01-14, 17:59   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Å, jeg kjenner at jeg er så utrolig lei av at det i en hver tråd her inne skal sutres om den nye regjeringen.

Jeg kommer tilbake på høyere blodsukker. Og nei, ikke en 5:2-dag i dag.

Dette er ikke sutring, det er fakta. Solberg-regjeringa sine tiltak kommer garantert til å sette likestillinga tilbake flere tiår. Jeg trenger ikke krystallkule engang for å se det. Hadde de enda innrømmet at de ikke er så opptatt av likestilling (eller miljø for den del) hadde det vært lettere å svelge, men når Erna sier at hun tror menn kommer til å velge å ta ut fedrekvote helt av seg selv, blir jeg bare matt. Hun vet jo (hvis ikke er hun dum, og jeg vil iallfall ikke ha en dum statsminister ) at det ikke kommer til å skje, og da er det mye mer fair å si at hun ikke synes likestilling er så viktig. Jeg hadde respektert henne mer da, faktisk.

Gammel 03-01-14, 18:46   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt vet de at menn ikke tar ut fedrekvoten, de har jo lagt inn det at færre menn tar ut permisjon som en innsparing.

Candy: sutres det i enhver tråd altså? De eneste trådene jeg har sett den nye regjeringen nevnt i det siste er i tråden om statsministerens nyttårstale og denne (med forbehold om st jeg har et litt tabloid overblikk på FP om dagen). Begge steder er det relevant. I nyttårstaletråden er det temmelig innlysende, og i denne er det relevant fordi denne regjeringen har satt i gang en rekke tiltak som slett ikke er likestillingsfremmende, og de har gjort det med vilje.

Jeg tror ikke det er et tradisjonelt glasstak lenger, og gutteklubben grei er ikke like sterk lengre. Men samfunnet, og regjeringen vår, forventer at kvinner fremdeles velger tradisjonelt og det legges tilrette for det. Og det bidrar til å holde kvinner vekk fra lederjobbene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 20:13   #16
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har jenteforum på jobben. Jentekvelder med seminar gjerne da med en eller annen kvinnelig leder som skal inspirere medsøstre til ta lederveien. Gjerne ispedd en type "home party" - rabatt på Ilse Jacobsen eller noe sånt.

Jeg synes det er noe stort tøv. Selv om meningen sikkert er god. Jeg går på jobb som et menneske og ikke som kvinne. Og forventer å bli behandlet deretter. Nå er det jo jentene på jobben som selv står for dette, men jeg føler ingen grunn til å menge meg. Burde jeg? Er det jeg eller de som stopper likestillingen?

Gammel 05-01-14, 19:16   #17
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

La oss prøve negertesten på kjønnsdebatten:
http://politiken.dk/debat/kroniken/E...koensdebatten/

Gammel 05-01-14, 20:39   #18
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri opplevd eller hørt noe konkret om at det er et slikt glasstak, og jeg synes denne debatten blir veldig problematiserende. En topplederstilling er krevende, og både damer og menn velger bort slikt i perioder med små barn særlig. Det handler rett og slett om at ikke alle vil gi det koster - og kanskje er det flest damer som ikke ønsker å gjøre et slikt valg.

I artikkelen skisseres det at Skogen Lund har fått kabalen til å gå opp med au pair, snille foreldre og søsken uten barn. Vel, jeg har foreldre som ofte stiller opp i spesielle anledninger, men jeg er ikke interessert i trekke dem inn i få min hverdag til å fungere, jeg vil ikke ha au pair, jeg har ikke søsken uten barn og om jeg hadde hatt det hadde jeg ikke ment at de skulle hjelpe med hverdagen min heller.

Jeg ønsker i det hele tatt å være i hverdagen til barna mine selv, jeg vil rekke middag klokken 17, jeg vil ha tid til et sosialt liv og alt annet jeg har lyst til å drive med. Derfor er jeg selv en av disse som ikke vil gi det det koster, og jeg synes det er helt greit.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 21:32   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er overhode ikke villig til å gi hva det krever. Jeg vil ikke en gang ha en jobb med noe særlig møter/reiser ute av egen by. Forutsigbart, rutine, overkommelig er min greie.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 22:15   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Dette er jo veldig relevant i forhold til tråden? Det er ikke tvil om at det er gjort grep som svekker den likestillingen som har vært "tvunget på oss" (fant ikke noe begrep som helt dekker det jeg ville si), og nå blir det opp til enkeltindividet til selv å sørge for likestillingen. Pisken (noen vil kanskje si guleroten? Kommer vel an på hvilken side av bordet man er på) er fjernet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.