Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har alle smarttelefon nu til dags?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Har du smarttelefon?
Ja 197 97,04%
Nei, har en dum en 6 2,96%
Har ikke mobiltelefon 0 0%
Banan 0 0%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-14, 21:20   #21
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Jeg var litt treg til å skaffe med smarttelefon, men er nå på min andre. Av de jeg kjenner er det bare svigerfar som ikke har smarttelefon. Jo, og så er det en jeg vet om (i 60-årene tipper jeg) som ikke har mobiltelefon i det hele tatt. Han vil helst unngå alt slikt.

Gammel 08-01-14, 21:41   #22
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Kunne ikke tenkt meg tastemobil igjen, og jeg kunne heller ikke tenkt meg androiddings.

Jeg er omvendt. Jeg vil absolutt ikke ha Iphone og elsker android (og spesielt Samsungtelefoner). Mannen min var som deg, men det ser ut til at jeg nå har klart å omvende ham.

Gammel 08-01-14, 22:01   #23
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg har ikke akurat gått aktivt inn for å omvende ham, det er ikke som om jeg bryr meg om hvilken telefon han har. Men vi har snakket om hva vi liker med telefonene våre og han har etterhvert funnet ut at den neste telefonen ikke blir en ny Iphone, men heller en androidtelefon. Jeg synes det er litt gøy siden han tidligere har vært klar på at Iphone er best, det er ikke verre enn det.

Gammel 08-01-14, 22:52   #24
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har banan også.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:58   #25
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Tror jeg kjøpte den første smarttelefonen for fire år siden. Kunne aldri tenke meg å gå tilbake til tastetelefon. Svigermor er vel den eneste jeg kjenner som ikke har smarttelefon. Både svigerfar og mindre foreldre har det.

Gammel 08-01-14, 23:03   #26
Dobbelthake
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2014
Dobbelthake er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Har vel hatt smarttelefon de siste 5-6 årene, tror ikke jeg kunne tenkt meg å gå tilbake til tastetelefon nå lengre. Litt for enkelt å ha Internett tilgjengelig bestandig...

Dobbelthake er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 23:54   #27
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg husker ikke hvor lenge jeg har hatt smarttelefon, men jeg er helt avhengig, og ville ikke fungert med en vanlig telefon uten internett nå.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 00:36   #28
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke. Telefonen min fylte akkurat 11 år og fungerer fremdeles utmerket. Blir sikkert smarttelefon når den takker for seg.

Gammel 09-01-14, 10:17   #29
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt iPhone siden 3GS kom på markedet, vi snakker vel 4-5 år nå(!?).

Jeg har tastetelefon via jobb da, vi snakker steinaldertelefon. Det er en drøyt 4 år gammel Nokia (3720 tror jeg), som ikke akkurat var noen fiffig sak da den var helt ny heller. Jeg får lyst til å rive av meg håret av den, really - ergo en telefon jeg ikke bruker med mindre jeg er helt nødt, og dermed går det mer via den private selv om det egentlig burde vært via jobb. Så joda.

Gammel 09-01-14, 12:27   #30
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja

A propos, sett denne?

(Kilde: youtube.com)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 14:45   #31
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg har ikke. Telefonen min fylte akkurat 11 år og fungerer fremdeles utmerket. Blir sikkert smarttelefon når den takker for seg.

Da er du like ille som min mann Han ser egentlig ikke helt vitsen med å ha mobil og kjøpte sin første seint etter alle andre. Og da etter press fra meg. Ok etter endel episoder så skjønner han nok at mobilen er god å ha. Men det tok sin tid gitt.
Den er like god som ny sier han etter snart 11 år. Han er litt sær.
Han jobber i bransjen som forsker og designer innenfor data og elektronikk så det har ikke noe med vegring å lære seg nye ting. Jeg tror han demonstrerer litt.
Når han trekker frem sin digre mobil på jobb så ler de andre
Min mor derimot som nærmer seg 70 har smarttelefon.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 15:54   #32
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg tror han er gift, men han er lærer...

Det er mamma sitt evige refreng. Hun har mange lærervenner, og er så oppgitt over hvor stor motstand disse har mot ny teknologi. De skulle absolutt ikke ha mobil, og når de omsider ble nødt til å krype etter og skaffe seg en, så har de en gammel tastetelefon som de skrur av når de ikke bruker den, og som "alltid ligger på pianoet". Ikke er de på face, for det har de store motforestillinger mot, og om de skal bruke pc til noe så må de på kurs først. Gjelder selvsagt ikke alle, men er, i følge henne, felles for påfallende mange lærere på hennes alder.

Gammel 09-01-14, 19:01   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har smarttelefon, det har jeg hatt en god stund. Jeg er på min 3., tror jeg?
Min mor, derimot! Hun er sikkert på sin 5. Hun nyter godt av at brødrene mine driver å bytter, da.

Gammel 09-01-14, 19:03   #34
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er mamma sitt evige refreng. Hun har mange lærervenner, og er så oppgitt over hvor stor motstand disse har mot ny teknologi. De skulle absolutt ikke ha mobil, og når de omsider ble nødt til å krype etter og skaffe seg en, så har de en gammel tastetelefon som de skrur av når de ikke bruker den, og som "alltid ligger på pianoet". Ikke er de på face, for det har de store motforestillinger mot, og om de skal bruke pc til noe så må de på kurs først. Gjelder selvsagt ikke alle, men er, i følge henne, felles for påfallende mange lærere på hennes alder.

Jeg er E-pedagog på jobb, lærer opp alle da andre lærerne i data og programvare, fører an i innføringen av I-pader, bruker itslearning aktivt til differansiering og lekser, bruker projektor daglig, underviser i Excel, Powerpoint, Word, kildekritikk, osv og skal til uka lede 53 elever gjennom Algebra Challenge i matematikken. Jeg bruker facebook, mail, streamingtjenester og OneNote, lagrer i sky, lager fotobøker og julekort, laster opp og ned programmer og det meste annet "ikke lærere" gjør på fritiden.

Jeg trenger ikke å ha tilgang til nettet hele tiden ellers likevel. Jeg kjenner meg så godt at jeg vet jeg hadde sjekket jobbmailen hele tiden. Det er deilig å ha en mobil jeg bare kan ringe og sende sms med. Dessuten har den spart meg for uendelig antall kroner gjennom 11 år, jeg kan slippe den i bakken så mye jeg vil, den lades en gang i uka, den har dekning lenge etter de fleste smarttelefoner har gitt opp og jeg kan skrive meldinger uten å se på den.

Man trenger ikke være teknologisk idiot for å ha en gammel mobil OG DET HAR I HVERT FALL INGENTING MED AT JEG ER LÆRER Å GJØRE.

: irritert

Gammel 09-01-14, 21:23   #35
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg trenger ikke å ha tilgang til nettet hele tiden ellers likevel. Jeg kjenner meg så godt at jeg vet jeg hadde sjekket jobbmailen hele tiden. Det er deilig å ha en mobil jeg bare kan ringe og sende sms med.
Man trenger ikke være teknologisk idiot for å ha en gammel mobil OG DET HAR I HVERT FALL INGENTING MED AT JEG ER LÆRER Å GJØRE.
: irritert

Det er som å høre mannen min Og jeg skjønner irritasjonen.
Og som jeg nevnte ovenfor så er han forsker mm innenfor fagfeltet og har doktorgrad så teknologisk idiot er han slett ikke.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:50   #36
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har da internett på den dumme mobilen min. Helt avleggs er den ikke!

Mannen har HTC One X eller noe i den duren, og den er fin og fæncy den altså, men jeg klarer ikke å bli venn med den touch screen'en ... Dessuten er det mer praktisk for meg å ha en mobil jeg kan bruke med bare en hånd. Men jeg ender nok opp med en smarttelefon etterhvert, jeg og. For jeg tror nok at tastemobiler forsvinner etterhvert.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:54   #37
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ja

A propos, sett denne?

(Kilde: youtube.com)

Så fint og sosialt ...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:47   #38
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja, nå har til og med jeg og mannen min en smarttelefon. Vi kjøpte i fjor høst. Det var på tide med mobilbytte for begge.

De fleste jeg kjenner og omgås har nå smarttelefon, men absolutt ikke alle, enda.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 14:55   #39
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

De mest ihuga motstandere av facebook rundt meg er lærere... på min alder. (rundt 40)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 19:23   #40
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

De mest ihuga motstandere av facebook rundt meg er lærere... på min alder. (rundt 40)

Mens der jeg jobber er de aller fleste lærerne på facebook.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.