Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sjarmerende fyr, han der Sinnasnekkern

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-14, 15:04   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjarmerende fyr, han der Sinnasnekkern

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Motivasjon vil jeg kalle det. Den andre favoritten er "Ekstremt vekttap".

Skal innrømme at det er trimsykkelbiten jeg har mest trøbbel med. Junk på TV går jo an i ny og ne. Heldigvis har vi ikke så mange kanaler.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:08   #22
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg synes også han er helt grei i serien, det er familiene som har rota det til for seg (de som har klart det helt på egenhånd uten dødsfall, sykdom osv.) som jeg ikke takler. Så jeg liker ikke serien pga det.

Men det han sier her virker jo helt motsatt at hvordan han fremstår i serien. Merkelig.

Enig. Jeg ser bare en episode her og der, og har likt at han setter damer i gang med å liste og legge golv som om det er en selvfølge at de får det til. For det er jo ikke vanskeligere for damer, det er bare å lære noen enkle prinsipper, lære hvordan verktøyet virker og så gjøre det.

Når jeg leser det der, så er jeg litt overraska over at han har såpass mange barn... Hos oss er vi skjønt enige om at babyer ikke er de kuleste å henge med, men at det har verdi å bli kjent med dem tidlig. Jeg synes jo også det er morsommere for egen del å være hjemme med en på ni måneder enn en på to måneder, eller å være i hagen med toåringen for den del, men det er jo ikke det permisjonen handler om. Jeg kunne ikke fått tre barn med min mann om han tenkte som Robsahm.

Gammel 16-01-14, 15:17   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg har alltid tenkt at det er fint at han viser at damer også kan rive veggar og støype golv, men ifølgje denne artikkelen er det visst berre for å få dei til å sette meir pris på at menn gjer den jobben.

Nå har jeg lest artikkel også. Jeg trodde du smurte på litt, men drt er jo faktisk akkurat det han sier. Vel, i så fall synes jeg noen burde sette ham til å gå hjemme med et hjelpeløst barn i månedsvis, uten å få sove skikkelig og uten å kunne gjøre noe som helst før du har tilfredsstilt behovene til den vesle først. Jeg for min del brukte mye av første foreldrepermisjon på å pusse opp hus, og jeg var mindre sliten etter en dag i huset enn etter en dag med babyen (han sov jo aldri )! Det var ikke bare koseoppussing heller, vi brukte alle helger og kvelder i fire måneder før vi kunne flytte inn og fortsette moroa derfra.

Gammel 16-01-14, 15:25   #24
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser på Sinnasnekkern fordi jeg føler meg så velsignet normal av det. Plutselig er ikke renoveringsprosjektet vårt så uhåndterlig lenger. Jeg fniser dog høyt av liksom-terapeuten i han som sier det samme til alle par uansett bakgrunn for problematikken. Han er jo litt grunn.

Gammel 16-01-14, 15:30   #25
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Han har litt utdaterte meninger, men jeg liker han i tv-programmet, dog kan der komme enkelte lite gjennomtenkte kommentarer der også, men det veies opp ved at damene blir satt på plass og settes i sving med såkalte mannsoppgaver.

Gammel 16-01-14, 15:34   #26
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og jeg som har tenkt "yay" fordi det alltid er et poeng i programmene at damen også gjør sitt av snekring og riving og saging og i det hele tatt. Wellwell.

Ja, ikke sant? Hva som fremgår av serien av hobbypsykologi m.m er litt motstridende i forhold til hva han sier i intervjuet. Men. Han om det.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:35   #27
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan ikke fordra folk som skal fortelle meg hvordan jeg er, sånn innerst inne, når jeg selv ikke føler meg slik. For en dust.

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:36   #28
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det sier heldigvis mer om ham enn samfunnet.

Gammel 16-01-14, 15:37   #29
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Men altså; klart flere ekteskap hadde holdt hvis massevis av damer nynnet rundt og gjorde alt hjemme. Det tror ihvertfall jeg. Men hadde jeg som dame trivdes i et slikt eksteskap? NIX!

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:43   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Han har litt utdaterte meninger, men jeg liker han i tv-programmet, dog kan der komme enkelte lite gjennomtenkte kommentarer der også, men det veies opp ved at damene blir satt på plass og settes i sving med såkalte mannsoppgaver.

Trenger damer i større grad enn menn å settes på plass?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:46   #31
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Nå har jeg lest artikkel også. Jeg trodde du smurte på litt, men drt er jo faktisk akkurat det han sier. Vel, i så fall synes jeg noen burde sette ham til å gå hjemme med et hjelpeløst barn i månedsvis, uten å få sove skikkelig og uten å kunne gjøre noe som helst før du har tilfredsstilt behovene til den vesle først. Jeg for min del brukte mye av første foreldrepermisjon på å pusse opp hus, og jeg var mindre sliten etter en dag i huset enn etter en dag med babyen (han sov jo aldri )! Det var ikke bare koseoppussing heller, vi brukte alle helger og kvelder i fire måneder før vi kunne flytte inn og fortsette moroa derfra.

Just det tenkte jeg også; om han skal lære damer hvor slitsomt det er for de stakkars mennene å pusse opp, burde jaggu han se hvor slitsomt det kan være å være hjemme i permisjon.

Og utsagnet om at fedre og babyer ikke har noen glede av hverandre er så dust at jeg mangler ord. I dette øyeblikk er mannen min hjemme i permisjon med Knøttet (snaut 10 mnd.), og jeg ser ikke annet enn at de stortrives, begge to.

Litt OT, men det virker jamen som om mange tenker som Robsahm om at mødre er naturgitte omsorgsgivere; jeg vet ikke hvor mange som har spurt meg siden jeg begynte å jobbe for en måned siden om det ikke er "traaasig" å være borte fra Knøttet så lenge hver dag. Det er ingen som spør menn som kun har standard pappaperm, og knapt nok det, om det ikke er traaasig å se barnet sitt så lite det første leveåret.

Gammel 16-01-14, 16:05   #32
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

, men hverken sjokkert eller overrasket.

Gammel 16-01-14, 16:16   #33
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Trenger damer i større grad enn menn å settes på plass?

Jeg tror en del damer kan ha godt av å overkomme "frykten" for praktiske oppgaver. På samme måte som en del menn kan ha godt av å oppfordres til å tørre å ta mer ansvar for barn og organisering. Men det er jo en evig suppe av personlighet, hvem som liker å gjøre hva, hvem som er vant til å gjøre hva (og dermed gjør det best) osv. I familier jeg kjenner som lever i evige oppussingsobjekter er det temmelig vanlig at mannen bruker kvelder og helger på det mens kona tar seg av resten. Med hensyn til ungene kan jo det bli veldig skjevt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 16:17   #34
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg ser på Sinnasnekkern fordi jeg føler meg så velsignet normal av det. Plutselig er ikke renoveringsprosjektet vårt så uhåndterlig lenger. Jeg fniser dog høyt av liksom-terapeuten i han som sier det samme til alle par uansett bakgrunn for problematikken. Han er jo litt grunn.

Jeg har sett et halvt program og tenkte nøyaktig det samme.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 16:17   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke. Les. Kommentarfelt. I. Dagbladet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 16:19   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri les kommentarfeltene i noen avis!!

Gammel 16-01-14, 16:33   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok at Sinnasnekkern ville hatt ett og annet å melde til oss når vi har holdt på som verst. To fulle jobber, tre unger, gammelt hus, ikke alltid så mye penger, veldig lite tid og store prosjekter. Men vi er jo ganske flinke og strukturerte folk, så vi får det jo unna.

Men jeg får litt samme irritasjon som nå lillebror (20) synes mannen min eller jeg har vært for treige til å ferdigstille noe, for han har jo ikke snøring på hva voksenlivet innebærer av ekstrating. Han tenker at vi har 8 timer jobb og 16 timer fritid, vi har jo ikke det. Da vi skiftet kledning i forfjor så foregikk innspurten (1 mnd) sånn: Hjem 1600. Han skiftet til snekkertøy og snekret i 30-50 minutter, jeg lagde middag og hjalp med lekser, vi kastet i oss maten, jeg skiftet til snekkertøy, vi snekret sammen til 1900. Han fortsatte. Jeg gikk inn og la ungene og gikk ut igjen og var med dersom ungene hadde sovnet og han holdt på til 2200. Dette var bare mulig de kveldene han hadde fri og i helgene holdt vi på hele tiden. Han holdt også på om dagen før han skulle på kveldsjobb. Var jeg alene med ungene hadde jeg ikke sjans, for tre unger alene gir ikke rom for å dra frem masse verktøy og holde på. Vi har har gammelt hus, så hver eneste fordømte jævla planke måtte fintilpasses og tas opp og ned mange ganger.

Men jeg elsker huset vårt, altså. Det er ikke det. Og jeg elsker mannen min. Oppussing og utbygging tåler vi, kjefting fra snekkere kan vi klare oss uten.

Gammel 16-01-14, 16:45   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett en del av programmene, og jeg har av og til stusset over "du som er mann må jo ta tak i dette for familien"-kommentarene, men samtidig har jeg syns det var bra at han har presset mange av damene til å tørre å ta i et tak.

Ja, ja, da gidder jeg ikke se flere episoder, kjenner jeg. Også lurer jeg på hva PR-avdelingen hos TVNorge synes om dette utspillet? Er det virkelig den samme typen folk som støtter et slikt syn som er den fremste målgruppa for Sinnasnekker'n? Jeg ville i utgangspunktet ikke trodd det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 17:02   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også lurer jeg på hva PR-avdelingen hos TVNorge synes om dette utspillet?

Ja, det tenkte jeg også. men det er jo kanalen bak de derre spøkelsesprogrammene da, så det er mulig de har en all "PR er god PR"-holdning til det hele. De kaller tross alt programmet Sinnasnekker'n.

Sist redigert av Tallulah : 16-01-14 kl 17:11.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 17:06   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også lurer jeg på hva PR-avdelingen hos TVNorge synes om dette utspillet?

De leser vel kommentarfeltene og jubler, tenker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.