Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-14, 17:24   #181
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg hadde engang en hund som het "Søtnos" i kennelens registreringspapirer. (Vi kalte ham Dodger.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 19:27   #182
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvis det er Polyanna du snakker om så tenker vi kan si søtnos.

Naw.

Gammel 23-01-14, 20:23   #183
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på slanker`n og spiser nå som følger enten:

1) 3 rugsprø med leverpostei eller skinke
2) Havregrøt uten sukker, men med litt melk i tillegg til vannet
3) Synnøve Findens greske yoghurt med litt akasiehonning og blåbær og bringebær evt en halv banan

Aller helst vil jeg ha pain au chocholait ... Men i mange år spiste jeg bare søtt til frokost, type ristet mellomgrovt brød med smør og syltetøy. Eller Nugatti ... Men det sluttet jeg med for mange år siden.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 20:26   #184
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Pain au chocholait har jeg aldri skjønt meg på, synes det er kjedelig.

Og så er jeg grunnleggende skeptisk til mat jeg sliter med å uttale. Sikkert derfor jeg ikke liker crossainter heller.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 20:41   #185
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Pain au chocholait har jeg aldri skjønt meg på

Det er fantastisk frokost. Og så har jeg herlige barndomsminner om sommerferier hos besteforeldrene mine i Provence, og bestemoren min dro alltid til bakeriet tidlig om morgenen og kom hjem med nystekte pain au chocolat til frokost for barna. Jeg kunne fint spist det hver dag.

Gammel 23-01-14, 20:49   #186
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yoghurt med en neve musli og et eple.

Gammel 23-01-14, 20:50   #187
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Pain au chocholait har jeg aldri skjønt meg på, synes det er kjedelig.

Og så er jeg grunnleggende skeptisk til mat jeg sliter med å uttale. Sikkert derfor jeg ikke liker crossainter heller.

Jeg Elsker kråssanga, men butterdeig med sjokolade i er ikke godt.

Gammel 23-01-14, 20:54   #188
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig, det blir too much.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:20   #189
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker egentlig ingenting laget av butterdeig. Jeg får det jo ned, men det er ingen høydare og bortkastet å spise. Wienerbrød og slikt, nei takk. Jeg trodde ikke jeg likte croissanter heller, men jeg spiste én croissant med aprikosmarmelade og en kaffe til frokost (ja, etter vanlig, sunn mat, da) hver eneste dag på en ferie i fjor. Det var en overraskende god avslutning på frokosten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:20   #190
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Spiser ikke frokost blir heller mere en tidlig lunsj. Her går det i yoghurt med nonstopp og brødskive med nugatti så utrolig Sundt. Nei nå har jeg bestemt meg for og endre kostvanene mine og skritt for skritt legge alle måltider inn på sunnere alternativer. Så siden jeg skjeldent får tid till frokost tror jeg att det blir Shake till frokost bare for og starte så har jeg bedre tid till skikkelig mat resten av dagen, jeg er ikke en som er så fryktelig gla i mat tidlig heller

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:26   #191
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

For tiden går det i havregrøt med blåbær. Alternativt to ristede skiver med syltetøy, eller, de dagene jeg ikke rekker mat før jeg drar, en gresk yoghurt ved pulten på jobb. Fellesnevneren er altså at frokost må være søtt, ellers går det ikke ned. I helger kan jeg spise frokost som ikke smaker søtt, men da spiser jeg ikke med en gang jeg står opp.

Gammel 23-01-14, 21:47   #192
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I morgen skal jeg spise en hjemmelaget chocolate chip cookie og drikke latte til.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:53   #193
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har akkurat spist min første Skyr, og ble litt lykkelig.
Konsistensen og metthetfølelsen var noe helt annet enn med yoghurt. Yoghurt er ekkelt, syns jeg.

Skyr er kjempegodt. Med litt valnøtter i er det supert. Den med bringebær er definitivt best

Gammel 23-01-14, 22:16   #194
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes søte ting er godt til frokost jeg, men da etter annen mat. Ellers får jeg komplett blodsukkerdropp etterpå, og en skikkelig uggen følelse.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:40   #195
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Nei, nei, det er bare sitronskyr som duger! Jeg har fått min lokale Rema til å bestille spesielt til meg, så hver mandag henter jeg 24 sitronskyr! De ansatte ser litt rart på meg, men kan jeg noe for at mine vaner smittet over på mannen da? Så vi spiser 2 skyr hver, hver dag. Nevnte jeg at det er dyyyyrt!

Gammel 23-01-14, 23:04   #196
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pain au chocolat er godt, men det må være med hard sjokolade, ikke de variantene med sjokoladesaus. Det er ekkelt det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 10:18   #197
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt som kan sies med sjokolade er jo mye bedre enn ting uten sjokolade.

Og forøvrig skulle jeg ønske at jeg hadde råd til to skyr hver dag som mellommåltid, men det har jeg ikke. :damn:

Gammel 24-01-14, 10:19   #198
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

I dag spiste jeg rugsprø og gulrotkake til frokost. Det var fine greier.

Gammel 24-01-14, 10:22   #199
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Pain au chocolat er godt, men det må være med hard sjokolade, ikke de variantene med sjokoladesaus. Det er ekkelt det.

Sjokoladesaus? Finnes det?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 10:37   #200
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, som er matoman, og elsker alt søtt og fett, liker verken croissanter eller pain au chocloat i noen stor grad. Jeg spiser det om jeg må. Men det er aldri noe jeg velger. Så det utgår til frokost. Noe annet som utgår med høye kneløft er English Breakfast eller alt annet som måtte involvere egg. Selv nå, fem år etter lavkarbomånedene mine, orker jeg ikke eggeretter.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.