Sv: Er det moralsk verre å abortere ett av to foster (tvillinger) enn ett av ett?
Opprinnelig lagt inn av Neket, her.
Med mindre man veier 80 kilo - da får man bare få ungen, samme hvor gode grunner det er til å la være?
Nå nevner jo Katta flere metoder som kan benyttes, så jeg kan ikke se at vekten er direkte relevant? Feks nevner hun jo muligheten til å sette inn spiral.
Opprinnelig lagt inn av Neket
Jeg syns ikke abortloven skal innskrenkes. Grensen på 12 uker gjør at man faktisk har litt tid på seg til å tenke seg grundig om før man gjennomfører, og ikke "panikkaborterer" fordi det er rett før fristen.
Jeg synes jo at både for barnet sin del og moren sin del, er det uheldig med uønskete svangerskap som må gjennomføres. Jeg ønsker ikke å at man skal få en anti-abort-lov, men jeg synes at man bør bestrebe seg på at flest mulig som ikke ønsker seg barn, og som er gravide får avbrutt svangerskapet så tidlig som mulig. Jeg tror ikke at man vil få veldig mange "panikkaborter" hvis man (som samfunn) prøver å skyve grensen for svangerskapsavbrudd nedover (i forhold til antall uker graviditet).