Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vennegrupper - hva gjør en liksom?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-14, 13:48   #61
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?

Ut med lommelykter og refleks? Brettspill? Liten plass gjør ikke noe, det er jo uformelt og kort tid foreldrene skal være der.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 14:06   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Dytter på denne jeg. Er så i beit. Vi skal ha gruppe nå i slutten av måneden, men huset står på hodet pga. oppussing, så det er liksom ikke noe sted å være annet enn på kjøkken/i stue. Kjellerstua og podens rom er det ikke mulig for 5-6 unger å oppholde seg nå og en god stund frem i tid. Hva finner vi på da tro? Det er ikke veldig mye boltreplass, og både vi voksne og lillesøster skal jo også være tilstede, ikke minst foreldrene når de kommer. Hva gjør vi!?

Kan dere ikke bake og/eller spille brettspill på kjekken og stue? Evt. være ute? Her jeg bor har familier generelt liten boltreplass (leiligheter på 60 kvadrat er vanlig), men vennegrupper har blitt gjennomført for det.

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Og noen må lære meg å trakte kaffe!! Vi har kaffetrakter, men hverken jeg eller mannen rører kaffe overhode, så jeg aner ikke hvilket blandingsforhold jeg skal ha ifht. mengde vann og pulver.

Sånn er jeg også, så kan dessverre ikke hjelpe deg der. Det går an å servere te og farris, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 14:29   #63
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi får prøve brettspill eller noe, evt. sende dem ut. Problemet er jo at det er et H**** drittvær ute nå, med blanding av pøsregn og pøsslaps, hvorpå det er fryktelig vått og ukoselig. Men det kan jo endre seg til da selvsagt - skal høre litt med poden også, om hva han synes. Takk for tips; spill og baking er så definitivt et alternativ, evt. at de kan lage seg sin egen pitapizza!? Jeg tror kanskje de fleste har spist når de kommer, så alternativt kan vi bake boller selvsagt.

Gammel 06-02-14, 14:32   #64
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Kaffen er grei; 60 gr pr liter vann.

Husk å rense trakteren først, og å kjøpe filterkaffe.

Hva med å rydde litt plass i stua, for legobygging? Prøv å bygg et romskip e.l.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 14:44   #65
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal foreldra inviterast inn på kaffe, altså?
Vi skal begynner med vennegrupper no, og det har eg ikkje tenkt på i det heile tatt. Eg tenkte dei berre skulle komme og hente dei og slå av ein prat eit par minutt i gangen med sko og ytterklær på.

Gammel 06-02-14, 14:47   #66
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Skal foreldra inviterast inn på kaffe, altså?
Vi skal begynner med vennegrupper no, og det har eg ikkje tenkt på i det heile tatt. Eg tenkte dei berre skulle komme og hente dei og slå av ein prat eit par minutt i gangen med sko og ytterklær på.

Hos oss er det kommet skriv med inndeling av grupper og en regel om at det skal vare i 2.5-3 timer, hvorpå foreldrene skal komme den siste halvtimen på kaffe og prat. Det er nok forskjellig fra sted til sted.

Gammel 06-02-14, 15:00   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heg syns det er et poeng at foreldrene blir for en kaffe. Det er godt for miljøet at også foreldrene kjenner hverandre og har vært på besøk hos hverandre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 15:01   #68
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Det er nok veldig forskjellig ja. Vi har ingen foreldregreie hos oss og ungene er i 2 timer.

Lurt å rense trakteren ja - evt. kjøre på med nescafe og varmt vann. Funker det også.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 15:36   #69
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siste vennegruppen i fjor hadde vi ute i skogen, med bål, pølser og pinnebrød. Stor suksess.

Gammel 06-02-14, 16:44   #70
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvorfor må du lage kaffe? Vi drikker ikke kaffe, så de som kommer til oss må drikke te - evt. pulverkaffe hvis jeg er i det snille hjørnet.

Ellers kan du alltid høre om du kan bytte plass med en annen familie på lista, slik at du tar vennegruppen når det er mindre kaos hos dere.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 13:22   #71
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Hvorfor må du lage kaffe? Vi drikker ikke kaffe, så de som kommer til oss må drikke te - evt. pulverkaffe hvis jeg er i det snille hjørnet.

Ellers kan du alltid høre om du kan bytte plass med en annen familie på lista, slik at du tar vennegruppen når det er mindre kaos hos dere.

Jeg må aldeles ikke, jeg bare vet at de foreldrene som kommer er glad i kaffe, så det var i grunnen bare for å servere noe "alle" liker. Men jeg setter heller bare frem litt Farris tenker jeg og/eller saft til de som vil ha. Nå tror jeg at jeg har bestemt meg for å legge opp til litt baking, så kan det som bakes også serveres til foreldrene.

Gammel 07-02-14, 13:30   #72
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Høres ut som det blir bra, Bomull!

Gammel 07-02-14, 14:32   #73
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

God plan, Bomull! Jeg har gjort noe lignende selv.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 14:42   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du har kaffetrakter, men ikke kan lage kaffe, er det ikke verre enn å be den første kaffedrikkeren som dukker opp om å sette på. Selve traktingen tar jo ikke mange minutter.

Og klart man ikke må ha kaffe, men hvis man har muligheten, er det hyggelig å tilby. Som det er hyggelig, men ikke påkrevd, å tilby te i tilfelle noen har lyst på det, selv om man kanskje ikke drikker te selv.

Gammel 07-02-14, 23:18   #75
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Vi skal starte med vennegrupper nå! Gleder meg!!

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.