|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Er frisk!
|
Jeg håper også jeg kan fortsette. Det er jo dette jeg brenner for. Det kommer nok an på om vi klarer å få opinionen på vår side - for vinner KS dette slaget, må jeg gjøre noe annet.
|
|
|
|
#123 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Endelig en som ikke er lærer som er på "vår" side.
|
|
|
#124 |
|
maler
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Jeg tror også det er uhyre viktig at ikke de store fagforeningene våre går ut i media med en slags mor-Theresa-fremstilling av alle som jobber i skole, helse og andre offentlige stillinger. Jeg tror faktisk folk skjønner at man ikke ønsker å gå med på å jobbe mer for mindre penger uten protester. Og at man ønsker en viss grad av kontroll over egen arbeidshverdag samt rammer som gjør at man kan få gjort en skikkelig jobb. Unio er verst på det punktet der synes jeg, de har virkelig ikke mediatekke.
|
|
|
#125 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Denne er også bra: http://agnesmatre.com/2014/02/05/utd...-er-oppskrytt/ |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Ragnhild Lied - leder av Utdanningsforbundet: |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Av det mer humoristiske slaget: (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
Jeg syntes det virket ganske sutrete. Jeg tror ikke man vinner frem ved å undervurdere andre. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
maler
|
Den der var veldig sutrete og ikke egnet til å høste hverken sympati eller anerkjennelse. Gå ut fra at motparten er i stand til å forstå hva det dreier seg om og forklar det som ikke er åpenbart istedenfor, det tror jeg er lurt.
|
|
|
#131 |
|
maler
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Ragnhild Lied sitt er ryddig og greit og et eksempel på slik jeg tror det lønner seg å argumentere. Læreren fra møre sutrer.
|
|
|
#132 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Syns dere virkelig at de sutrer? Men hva legger dere i ordet sutring? Jeg opplever dem mer mot at de forteller hvordan de opplever "tilbudet" fra KS, og hvorfor de er en dårlig idé. KS ser ikke helt ut til å forstå hverdagen eller hvilke oppgaver en lærer har, og hva som er mulig for å få gjort dem. I hvert fall ser det ikke ut til at de forstår gjennom retorikken derfra. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
heimføing
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Jeg er enig med Guava hele veien i denne tråden, kjenner jeg. Den agnesmatre-greia var bare teit, ovenfra og ned, "se hvor mange fremmedord jeg kan". |
|
|
|
|
|
#134 |
|
maler
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Det å bruke følelser som argument vil i veldig mange tilfeller virke sutrete. Selv om følelsene i aller høyeste grad er reelle er det ikke de som er relevante når man diskuterer lønn- og arbeidsforhold. Man må trekke pusten, ta tre skritt tilbake og forklare rasjonelt hva som er urimelig med motpartens forslag.
|
|
|
#135 |
|
|
Jeg oppfatter matres innlegg som sutrete og lite egnet til å få fram budskapet. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Ringskrømt
|
Nemlig. Den viser også hvor lite forståelse og kunnskap vedkommende faktisk har om andre arbeidsgrupper, jeg synes ikke hun får frem poenget sitt og jeg sliter med å forstå hvem hun snakker til, her. Sist redigert av Skremmern : 08-02-14 kl 22:07. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
maler
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Det er et litt interessant innlegg egentlig, for først gjør vedkommende et poeng utav en overforenkling av andre yrkesgrupper (underforstått at hun vet at det ikke er sånn egentlig), før hun påstår at ingen andre enn lærere vet noe som helst om læreryrket. Snodig virkemiddel.
|
|
|
#138 |
|
|
Jeg tolket det ikke sånn. F.eks. er kjæresten min mekaniker. Jeg vet at det er mer ved jobbe hans enn å bruke en skiftenøkkel. Men faguttrykkene hans skjønner jeg null og niks av. Når han snakker om flymotorer og flyteknikk, må han oversette. Det samme er tilfelle når jeg snakker fagspråket mitt til ham. Sånn tolket jeg også innlegget, og sånn tror jeg faktisk det er. Jeg tviler veldig sterkt på at de fleste i andre yrker enn læreryrket faktisk har hørt om den didaktiske relasjonsmodellen eller vet hva som ligger i begrepet Vurdering for læring. Jeg ville blitt ekstremt overrasket dersom det var tilfelle. Og derfor synes jeg det var et godt innlegg. For selv om den gjengse mannen i gata ikke har snøring på hva det faktisk innebærer å være lærer, har de aller fleste en mening om hvordan det bør gjøres.
|
|
|
|
#139 |
|
Er frisk!
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Det er trykket mange gode innlegg i avisene i det siste, jeg kan godt finne linker hvis noen er interesserte.
|
|
|
|
#140 |
|
maler
|
Jeg skjønte de fleste faguttrykkene i det innlegget og jeg tror ikke jeg er alene der. Jeg tror det er ganske vanlig å skjønne en god del av faguttrykkene i andre yrker enn sitt eget. Men det har ikke så stor relevans her tenker jeg, de fleste av oss ER istand til å skjønne, når vi blir forklart hvordan lærere jobber, hvorfor de opplever tilbudet fra KS som helt uaktuelt. Jeg synes det er å undervurdere publikum å ikke tro at man er i stand til å forstå. Jeg forstår også hvorfor flyvere pensjoneres tidligere enn andre og hvorfor regnskapsførere er halvdøde i januar. Jeg har ikke prøvd det selv, men når jeg får det forklart kan jeg likevel forstå hvorfor det er sånn. Det er heller ikke sånn at sammenligning med andre yrkesgrupper og organisasjoner er fullstendig irrelevant.
|
![]() |
|
|